וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אמזון אלקסה נכבית בכל פעם ששואלים אותה על ה-CIA?

אילן גלר

13.3.2017 / 10:34

האם אלקסה קשורה לפריצה הגדולה למכשירים חכמים של סוכנות הביון האמריקנית שחשפה לאחרונה וויקיליקס? סרטון ויראלי חדש גורם לגולשים להאמין שכן. שפטו בעצמכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קשורה ל-CIA? אלקסה מסרבת להגיב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדלפת מסמכי ה-CIA על ידי ויקיליקס בשבוע שעבר הוכיחה שהממשל האמריקני לא חושש לפרוץ למכשירי חשמל אזרחיים וביתיים, המיוצרים ומשווקים על ידי חברות אמריקניות. המסמכים מתייחסים במפורש לפרצות במכשירי אייפון ואנדרואיד שנוצלו על ידי ה-CIA, אך אין כמעט שום ספק שהארגון ניסה להשיג גישה גם למכשירים נוספים כדוגמת אמזון אלקסה, שלמעשה מאזינה לכל מילה הנאמרת בחדר. עדות לכך ניתן למצוא בהדלפה המתייחסת לניצול של טלוויזיות חכמות מתוצרת סמסונג כדי לבצע האזנות סתר.

מה שהעלה עוד יותר את רף החשדות כנגד אלקסה הוא מה שנראה כחוסר הסכמה מצדה לענות על כל שאלה הנוגעת לסוכנות הביון האמריקנית. בסרטון שאותו העלה אחד המשתמשים אלקסה אומנם מבטיחה שלא תשקר לעולם לבעליה, ואף יודעת להסביר מה צירוף האותיות CIA אומר, אך כשהיא נשאלת באופן מפורש האם היא עובדת עם הארגון, מעדיף הגאדג'ט לשמור על זכות השתיקה.

רוב הסיכויים שמדובר בבאג ולא בפקודה מכוונת אבל מי שחושש מריגול יעדיף אולי לוותר כליל על העוזרים הדגיטליים החכמים שמאזינים ומחכים לפקודות קוליות. גם אם ל-CIA אין גישה לכל הנאמר בחדר, לאחת מענקיות האינטרנט יש ואף פעם אי אפשר לדעת איזה מידע עובר בשרת ולמה הוא ישמש בעתיד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully