וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 אלף איש קנו את הרחפן הזה - שלעולם לא יגיע

אילן גלר

20.3.2017 / 10:07

בעוד שהחברה התחייבה לפצות את הלקוחות, היא לא נתנה תאריך יעד ברור להעברת הכספים. חלק קטן מהרוכשים אכן קיבלו את כספם בחזרה, אך הרוב עדיין ממתינים ולא זוכים לשום תגובה רשמית מצד היזמים שכבר סגרו את החברה והכריזו על פשיטת רגל. נראה שלא כולם יקבלו את כספם

"לילי" (Lily) אמור היה להיות הרחפן המושלם עבור המשתמש החובב, שאינו מעוניין לצלם סצנות אקשן או ספורט אקסטרים מסובכות, אלא סתם סלפי מנקודת מבט ייחודית. סרטון ההדגמה, שפורסם במסגרת קמפיין הקיקסטרטר של החברה, הציג רחפן אוטומטי לחלוטין המשוגר פשוט על ידי השלכתו לאוויר. לאחר מכן הוא עוקב באופן עצמאי אחרי המשתמש, מצלם תמונות ואז חוזר בקלילות לטעינה.

יותר מ-61,000 איש השתכנעו כי מדובר בגאדג'ט מלהיב והשקיעו בו מאות דולרים, אלא שבחודש פברואר האחרון, לאחר כמעט שלוש שנים של פיתוח, הכריזה החברה כי לא תצליח לעולם להשלים את המוצר שהבטיחה. תאריך ההשקה נדחה כמה פעמים, ולמעשה הכסף נגמר לפני שהמוצר נשלח לרוכשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצלמה המרחפת של Lily - קונספט מגניב אבל לא מציאותי./מערכת וואלה!, צילום מסך

יזמי הפרויקט לא הצליחו להשיג משקיעים נוספים ולא תכננו מראש את ההתפתחויות שצצו אחרי המכירה המוקדמת. כעת השאלה המרכזית היא מתי יזכו עשרות אלפי הקונים לקבל את כספם בחזרה, והתשובה היא - אולי אף פעם.

בעוד שהחברה התחייבה לפצות את הלקוחות, היא לא נתנה תאריך יעד ברור להעברת הכספים. חלק קטן מהרוכשים אכן קיבלו את כספם בחזרה, אך הרוב עדיין ממתינים ולא זוכים לשום תגובה רשמית מצד היזמים שכבר סגרו את החברה והכריזו על פשיטת רגל. הסיפור הזה מדגיש שוב עד כמה סיכון יש ברכישת מוצרי קונספט שפיתוחם טרם הסתיים, אך זה לא אומר שאומת הרשת צריכה להפסיק להשקיע ביזמים הרפתקניים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully