וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: לאבד את הסמארטפון מלחיץ כמו פיגוע

אילן גלר

29.3.2017 / 9:51

חמשת הדברים המלחיצים ביותר בשנת 2017 דומים למדי לאלו שהלחיצו אנשים בשנת 1967 אבל המקום השישי כבר מתחיל להיות יותר מודרני. מתברר שרכבת מאחרת מלחיצה את הבריטים יותר מפיגוע טרור

מחפשת מתחת למיטה. ShutterStock
איפה הוא יכול להיות?! מלחיץ./ShutterStock

באגודה הבריטית לפסיכולוגיה החליטו לשחזר מחקר מפורסם שנערך בשנת 1967, ונועד לקבוע אילו דברים נחשבים בעיני הציבור כמלחיצים ביותר. האגודה ערכה סקר בקרב 2,000 נשים וגברים, במסגרתו נתבקשו לדרג את רמת הלחץ שהם משייכים לכמה אירועים שונים, באמצעות ספרות מ-1 עד 10. חלק מהתוצאות מפתיעות למדי.

חמשת הדברים המלחיצים ביותר בשנת 2017 דומים למדי לאלו שהלחיצו אנשים בשנת 1967: מוות של חבר או קרוב משפחה, מאסר בכלא, הצפה או אש, מחלות, גירושים או פיטורים וצרות כלכליות - כל אלו בין האירועים המלחיצים ביותר שהבריטים יכולים לדמיין. הטוויסט המודרני מגיע במקום השישי, שם בחרו הבריטים את האימה הכרוכה בעיכוב בדרך לעבודה בשל איחור של הרכבת או האוטובוס. החשש מפני פיגוע טרור הגיע למקום השביעי ומיד אחריו, בפער זניח, דורג אובדן מכשיר הסמארטפון.

אירועים אקטואליים בהם התקשורת הבריטית עוסקת מסביב לשעון, כגון התנתקות בריטניה מהאיחוד האירופאי (ברקזיט) דורגו בסוף הרשימה ועושה רושם שאינם מלחיצים כל-כך את הציבור הרחב. מסקנה נוספת היא כי באופן כללי, נשים לחוצות יותר כמעט בכל נושא מגברים, נתון שעשוי להעיד לדעת החוקרים על סיכון נפשי מוגבר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

זוג צורח. ShutterStock
איפה הטלפון שלי?!/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully