וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטיוב מתנצלת על האלגוריתם שפגע בקהילת הלהט"ב

אילן גלר

22.3.2017 / 8:08

אתר שיתוף הווידאו הפופולרי סינן עצות לדייטים מוצלחים, השראה לחיים טובים יותר ואפילו טיפים לאיפור רק מפני שכוונו לקהל להט"בי. אנשי האתר מיהרו להתנצל ולעדכן את מערכת הסינון זמן קצר לאחר שהחלה המחאה ברשת

יוטיוב. ShutterStock
לקחו אחריות במהירות, אבל עדיין נוטים לאפליה./ShutterStock

במהלך הימים האחרונים נאלץ אתר שיתוף הווידאו הפופולרי, יוטיוב, להתמודד עם גל של ביקורת מצד חברים מובילים בקהילת הלהט"ב. הסיבה למחאה היא הסרתם של סרטוני וידאו רבים מהאתר עבור משתמשים הבוחרים להפעיל את "המצב המוגבל" (Restricted Mode), מעין מנגנון צנזורה אוטומטי שאמור להסתיר סרטונים העוסקים בנושאים רגישים, כגון סקס ובריאות.

אלא שלטענת חברי הקהילה, ביוטיוב בחרו להסתיר סרטונים שאין בהם שום תוכן בעייתי: עצות לדייטים מוצלחים, השראה לחיים טובים יותר ואפילו טיפים לאיפור. עושה רושם כי האלגוריתם של גוגל בחר להסיר את קטעי הווידאו רק מפני שכוונו לקהל להט"בי. במסגרת המחאה, נתבקשו יוצרי תוכן לבדוק אילו סרטונים בדיוק נחסמו מהשירות מסיבה לא ברורה, ולדווח על כך ליוטיוב.

לזכותה של יוטיוב יאמר כי עורכי האתר הגיבו תוך זמן קצר למדי, והתנצלו על מה שהם מכנים תקלה לא מכוונת אבל מישהו הגדיר לאלגוריתם להתייחס לתכנים להט"ביים כתכנים בעייתיים. "מטרתו של המצב המוגבל הוא לסנן תכנים למבוגרים בעבור חלק זעיר מהמשתמשים", נכתב בהודעת ההתנצלות. "אנו מצטערים על הבלבול שנגרם ובודקים לעומק את התלונות. אנו גאים לייצג קולות מקהילת הלהט"ב בפלטפורמה שלנו - הם חלק מרכזי ממה שהופך את יוטיוב למה שהוא".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully