וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוקופ האמיתי יתחיל בקרוב לסייר, לשרת ולהגן בדובאי

אילן גלר

23.3.2017 / 9:03

הרובוט מצויד במצלמה, המאפשרת לו לזהות פנים ממרחק של כעשרים מטרים, ובמידה והוא מזהה מבוקשים הוא ידווח על נוכחותם מיד לניידת הקרובה. ברובוט מותקן גם מיקרופון ומסך מגע, שיאפשר לאזרחים לתקשר בזריזות עם מוקד המשטרה. הוא עדיין לא חמוש

מערכת וואלה!

רובוטים לשמירה על הביטחון האישי הם רעיון שמלווה את עולם המדע הבדיוני כבר שנים רבות, אך עם ההתקדמות של העשורים האחרונים ברובוטיקה ובינה מלאכותית, נראה שבדובאי כבר מוכנים להפוך בקרוב את החזון למציאות.

לפי הדיווחים, כוח שיטור אוטומטי ראשון בעולם יהפוך למבצעי בקרוב. הדגם אותו רכשה משטרת דובאי, שפותח בשיתוף פעולה ייחודי בין חברות טכנולוגיה מקומיות וענקיות בינלאומיות כמו IBM וגוגל, אמור להפוך את הרחובות לבטוחים יותר באמצעות שורה ארוכה של חיישנים מתקדמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פה לשרת. הרובו-שוטר של דובאי פותח בשיתוף עם IBM וגוגל./מערכת וואלה!, צילום מסך

הרובוט מצויד במצלמה, המאפשרת לו לזהות פנים ממרחק של כעשרים מטרים, ובמידה והוא מזהה מבוקשים הוא ידווח על נוכחותם מיד לניידת הקרובה. ברובוט מותקן גם מיקרופון ומסך מגע, שיאפשר לאזרחים לתקשר בזריזות עם מוקד המשטרה. הרובוט אינו חמוש ואינו מצויד באמצעי הרתעה אחרים - בינתיים - כך שתפקידו בעיקר לפקח על המתרחש ולוודא שאין כל פעילות חשודה בסביבתו.

במשטרת דובאי משוכנעים כבר עתה כי מערכות רובוטיות הן העתיד, ומתכננים עד שנת 2030 להחליף לא פחות מרבע מכוח השיטור בנסיכות ברובוטים מתקדמים. בשנת היעד מתוכננת להיפתח גם תחנת משטרה ראשונה בה ישרתו רובוטים בלבד. "אנחנו שואפים להפוך הכול במשטרת דובאי לחכם", מבטיח מנהל חטיבת החדשנות, קליד נאסר אל רזואקי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כי@ חאלק, יא ס3חבי?/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוח שיטור אוטומטי ראשון בעולם./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully