וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל חשפה את אנדרואיד 8 בגרסת מפתחים. כל הפרטים החדשים

22.3.2017 / 12:22

אנדרואיד 8 (המסומן באות O) עדיין לא זמין למשתמשים אבל גוגל שחררה גרסה ראשונה למפתחים, שחושפת כמה מהיכולות החדשות שנראה בסמארטפונים שייצאו בעוד חצי שנה והלאה. בין החידושים: צפייה בסרטון יוטיוב בזמן העבודה על אפליקציה אחרת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוגל נותנת למפתחים זמן להתאים את האפליקציות שלהם, ואנחנו זוכים להצצה ראשונית לגרסה הבאה של מערכת ההפעלה./מערכת וואלה!, צילום מסך

שנה חלפה מאז חשפה גוגל במפתיע את גרסת המפתחים של אנדרואיד 7 (שקיבלה את השם אנדרואיד נוגט) וכעת גוגל משחררת את גרסת המפתחים של אנדרואיד 8 תחת שם הקוד "אנדרואיד O". כשתושק הגרסה הרשמית לכולם נגלה איזה ממתק המתחיל באות O יתרום את שמו למערכת ההפעלה למובייל.

בשלב הזה, הגרסה החדשה מיועדת למפתחים בלבד, בשונה מגרסת הבטא הקודמת של אנדרואיד 7. דובר גוגל מסר לכלי תקשורת בארה"ב כי הם רוצים לתת למפתחים הזדמנות לבדוק תאימות של אפליקציות, לחקור, לגלות פיצ'רים חדשים ולשלוח פידבקים לגוגל שיעזרו להם להשלים את הגרסה הסופית של אנדרואיד 8. בשלב זה לא מדובר בעדכון מהותי לממשק אלא יותר עדכון לליבת מערכת ההפעלה. את העדכון לממשק, אם יוחלט שיהיה אחד כזה, תציג החברה בכנס המפתחים שלה בחודש יוני. עם זאת, בגרסה החדשה כן ניתן למצוא עדכונים ולקבל מושג לגבי הכיוון אליו גוגל הולכת.

נודניק להתראות
העדכון הוויזואלי המשמעותי ביותר שניתן לראות בגרסה החדשה כרגע הוא ההתראות החדשות. באנדרואיד O, גוגל מאפשרת לקבל התראות לפי נושאים מאפליקציות מסוימות, כמו אפליקציות חדשות שיספקו התראות רק בנושאים שרלוונטיים למשתמשים. בנוסף, ניתן יהיה להקפיץ את ההתראה מאוחר יותר. כלומר, במידה וקפצה התראה, ניתן יהיה לקבוע שהיא תופיע בעוד כמה דקות או בזמן שנוח לכם כך שלא תפספסו אף תזכורת.

תמונה בתוך תמונה
גרסת האנדרואיד החדשה תאפשר לאפליקציות וידאו להמשיך להציג את הסרטון ברקע, בריבוע קטן, כך המשתמש יהיה מסוגל לצאת לדוגמה מאפליקציית יוטיוב, להמשיך לצפות בסרטון ולעבור לאפליקציות אחרות כמו ווטסאפ, פייסבוק ועוד, כשהסרטון ממשיך להתנגן ברקע.

הגבלה של אפליקציות ברקע
הגרסה החדשה שמה דגש על שיפור חיי הסוללה. אחד מהניסיונות לשפר את צריכת האנרגיה באנדרואיד O הוא להגביל את האפליקציות שעובדות ברקע. ההגבלה הזאת באה לידי ביטוי בשירותי הרקע שעובדים ועדכוני המקום שכעת יוגבלו בכל אפליקציה בנפרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

עדכונים נוספים

קישורית האינטרנט האלחוטי זוכה לעדכון חשוב ומשמעותי; באנדרואיד O המכשירים התומכים יוכלו ליהנות מיכולת חדשה הנקראת Wi-Fi Aware שתאפשר למכשירים לתקשר ביניהם מבלי להיות מחוברים לרשת אינטרנט שתתווך ביניהם.

הגרסה מיועדת בשלב זה למפתחים וכוללת עוד יכולות למפתחים שתאפשר להם לפתח חייגנים חדשים שיעבדו בצורה חלקה יותר, וניתן יהיה להשתמש בחייגנים החיצוניים גם במכשירי בלוטות' כמו המסך ברכב.

שדרוג נוסף הוא אייקונים חיים, שיתאימו את עצמם לממשק מערכת ההפעלה ולא יופיעו בצורתם המקורית. לדוגמה, אם האייקון עגול והממשק מציג אייקונים מרובעים, אז תתבצע התאמה אוטומטית. כמו כן, יש תמיכה בסולם צבעים רחב, מה שיאפשר ליצרניות למקסם את יכולות המסך.

עבור יצרניות הסמארטפונים שמתכוונות ללכת בעקבות אפל ולוותר על שקע האוזניות הסטנדרטי, גוגל הוסיפה לאנדרואיד תמיכה בשמע איכותי באמצעות קישורית בלוטות'.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully