וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש יכריע: האם GIF שגורם להתקף נחשב לכלי נשק?

אילן גלר

24.3.2017 / 9:10

החשוד שלח לטענת התביעה את קובץ ה-GIF המסוכן לעיתונאי קורט אייכנוולד כהודעה אישית בטוויטר. אייכנוולד פתח את ההודעה, ומיד הוצגה בפניו האנימציה שגרמה לו להתקף משתק שנמשך שמונה דקות

צילום מסך

בית המשפט המחוזי בעיר דאלאס שבטקסס יידרש החודש למקרה יוצא דופן: הרשעתו של אדם החשוד כי שלח בכוונה תחילה קובץ GIF, המכיל תמונות צבעוניות המרצדות במהירות, לקורבן הסובל ממקרה קשה של אפילפסיה, וגרם בכך להתקף. לטענת התובעים, ניתן לכנות במקרה זה את קובץ ה-GIF כלי נשק ששימש בהתקפה אלימה.

אילוסטרציה. ShutterStock
לצד הקובץ המרצד כתב החשוד: "מגיע לך לקבל התקף על הפוסטים שלך"./ShutterStock

החשוד, ג'ון ריבלו, שלח לטענת התביעה את קובץ ה-GIF המסוכן לעיתונאי קורט אייכנוולד כהודעה אישית בטוויטר. אייכנוולד פתח את ההודעה, ומיד הוצגה בפניו האנימציה שגרמה לו להתקף משתק שנמשך שמונה דקות. מתחת לקובץ ה-GIF כתב ריבלו לקורבנו "מגיע לך לקבל התקף על הפוסטים שלך", הצהרה שנדמה כי אינה מותירה מקום לפרשנות באשר לכוונותיו.

הקביעה כי שימוש באנימציית GIF כמוהו כתקיפה באמצעות כלי-נשק בהחלט תיצור תקדים משפטי, אך לא תהיה זו הפעם הראשונה שבה נדרש אדם או חברה לקחת אחריות על תוכן המסוכן לחולי אפילפסיה. המקרה המפורסם ביותר התרחש בשנת 1997, כשפרק בסדרת האנימציה "פוקימון" גרם למאות ילדים ביפן להתקף אפליפסיה. לאחר מקרה זה, נקבעו כללים מחמירים לגבי התכנים האסורים לשידור בטלוויזיה, תוך התחשבות בסובלים מאפילפסיה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
גיף אפילפטי. צילום מסך
הגיף ריצד על המסך ברגע שהוא נטען וגרם להתקף אפילפטי שנמשך שמונה דקות./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • GIF

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully