וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצ'ר החדש בגוגל מפות מנצח את פייסבוק במשחק שלה

אילן גלר

26.3.2017 / 9:14

אם בפייסבוק הייתם מעלים פוסט שמבשר על בואכם לאזור מסוים, ושואלים מי יכול להצטרף בתקווה שהפוסט יופיע בזמן אצל כמה שיותר חברים פנויים, בגוגל מפות - כל מי שיפעיל את השירות יראה באיזה אזור אתם ובאילו שעות אתם מחפשים חברה

צילום מסך

גוגל Maps, אחת מאפליקציות הניווט הפופולריות בעולם, משמשת בעיקר לאיתור כתובות וקבלת הוראות הגעה ברגל, ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית. לרוב, האפליקציה עושה את זה מעולה ובקרוב יתווסף פיצ'ר חדש, שיהפוך אותה גם לכלי אידיאלי לקביעת מפגשים ספונטניים.

הפיצ'ר החדש אותו הציגה גוגל הוא שיתוף מיקום בזמן אמת. ניתן יהיה להפעיל את התכונה הזו מראש עבור אנשי קשר מסוימים, או רטרואקטיבית לאחר תחילת הנסיעה כך שאנשים אחרים יידעו כיצד לעקוב בנוחות אחרי מיקומכם בהתאם לשעת ההגעה המשוערת, והזמן אותו אתם מתכננים להעביר שם.

כדי להפעיל את תכונת השיתוף מראש, יהיה עליכם לגשת לאפשרות זו דרך תפריט האפליקציה (לחיצה על סמל שלושת הקווים המופיע בצד שמאל למעלה) ובחירה ב-Share Location. כאן תוכלו להגדיר האם להפעיל את השיתוף למשך כמה דקות, כמה ימים או ללא הגבלת זמן, ועם מי ברצונכם לשתף. אם אתם כבר נוסעים, לחצו על הכפתור More בתחתית המסך, ואז בחרו באפשרות Share Trip.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לשתף את המיקום שלכם בשעות מסוימות./מערכת וואלה!, צילום מסך

שווה לציין כי Waze, אפליקציית הניווט הישראלית שנרכשה על ידי גוגל אך עדיין מפותחת בנפרד מגוגל Maps, מציעה אפשרות לשיתוף מיקום עם חברים כבר תקופה ארוכה. יתרון אחד באפליקציה של גוגל הוא שניתן לשתף גם מיקום כללי (השכונה שבה אתם נמצאים) ולא רק מיקום מדויק, למקרה שאתם מעוניינים שחברים או קולגות ידעו בערך מתי אתם מגיעים, אך לא יוכלו לרגל אחריכם ברמת דיוק של מטרים ספורים לכל אורך הדרך.

אם בפייסבוק הייתם מעלים פוסט שמבשר על בואכם לאזור מסוים, ושואלים מי יכול להצטרף בתקווה שהפוסט יופיע בזמן אצל כמה שיותר חברים פנויים, בגוגל מפות כל מי שיפעיל את השירות יראה שאתם מחפשים חברה, ויידע בדיוק האם כדאי לצאת או שכבר עזבתם את האזור. כך ניתן למעשה להזמין אנשים להצטרף אליכם מבלי להיות חשופים לריגול מדויק.

שימוש אפשרי נוסף הוא בקרת הורים. אפשר להגדיר שרק משתמשים מסוימים רואים את המיקום של הסמארטפון בכל רגע נתון, וכך לקבל אינדיקציה בזמן אמת, למיקום מדויק או למיקום הכללי כדי לא לפגוע יותר מדי בפרטיות של הילדים. יש לציין כי החידוש פה הוא רק שמשתמשים אחרים יכולים לראות את המיקום בזמן אמת מאחר ומי שמאפשר לגוגל לעקוב אחריו יכול בכל שלב לגשת לארכיון הפרטי שלו ולראות היכן הוא היה בכל תאריך ושעה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קל יותר להיפגש עם חברים שמסתובבים באזור./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully