וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדיחה: האם ווטסאפ קנתה אלפי ביקורות חיוביות? הנה ההוכחה

אילן גלר

26.3.2017 / 9:30

אחרי שירדה לממוצע של 3.4 מתוך 5, החלו להופיע לאחרונה דירוגים רבים של 5 כוכבים בחנות האפליקציות של גוגל וביקורות מסתוריות על "הגרפיקה המצוינת" ו"המשחקיות המאתגרת". כאילו אלפי מגיבים לפתע התבלבלו לחשוב שווטסאפ זה משחק

פדיחה. ShutterStock
בווטסאפ מכחישים את הטענה שנרכשו דירוגים, אבל קשה להסביר את שינוי המגמה והבלבול./ShutterStock

האם אפליקציית המסרים הפופולרית, ווטסאפ, ניסתה להציל את הדירוג הנמוך שלה בחנות האפליקציות של גוגל באמצעות רכישת ביקורות מזויפות? כך לפחות מעידים הממצאים שמביאים גולשים רבים כהוכחה.

לאחר שנהנתה במשך שנים מדירוג גבוה - ממוצע של 4.4 מתוך 5 - ספגה ווטסאפ צניחה בדירוג בחודשים אחרונים לממוצע של 3.4 מתוך 5 בלבד, כנראה בעקבות ביקורת קטלנית על פיצ'ר הסיפורים החדש והסרת שורת הסטטוס הטקסטואלית הקלאסית, שצפויה לשוב.

אלא שאז החל לפתע הדירוג לעלות בחזרה בעקבות אלפי ביקורות חיוביות שהעניקו לאפליקציה ציון של 5 כוכבים. מה שמוזר במיוחד הוא הטקסט המתלווה לביקורות הללו, שכולל כמעט תמיד התייחסות ל-"גרפיקה מצוינת" או "משחקיות מאתגרת". עושה רושם שמדובר בטקסט כללי המיועד לביקורות משחקים, וטיפוסי לדירוגים מזויפים שנעשים באופן אוטומטי וללא תשומת לב רבה לתוכן עצמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדירוג צנח בשל השינויים האחרונים. הביקורות היו בהתאם./מערכת וואלה!, צילום מסך

הטענה שמועלית כנגד ווטסאפ היא כי שינוי המגמה המפתיע לטובה הוא תוצאה של מהלך עסקי, במסגרתו משלמת החברה לקבלני גולשים, הפועלים לרוב מהמזרח הרחוק, שמדרגים את האפליקציה ומוסיפים תגובה. כנראה שארעה תקלה והמדרגים קיבלו הנחיה להשתמש בטקסטים של משחקים ולא של אפליקציית מסרים.

בווטסאפ, שנרכשה על ידי פייסבוק לפני כשלוש שנים, דוחים את האפשרות שהחברה השקיעה בקמפיין ביקורות מזויפות. לטענת אנשי החברה, "אנחנו עסוקים בשיפור השירות שלנו עבור יותר ממיליארד משתמשים בכל רחבי העולם ואין לנו זמן לזייף ביקורות". לדברי ווטסאפ, החברה פנתה לגוגל על מנת שזו תוכל לנסות ולאתר את מקור הביקורות החשודות ולהסיר אותן במידת הצורך.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ואז לפתע הגיעו משמיים אלפי ביקורות חיוביות ודירוגים של 5 כוכבים./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחלה משחק ווטסאפ, לא? אופס./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully