וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שיעזרו לכם לשדרג את הסמארטפון כשנוסעים לחו"ל

28.3.2017 / 9:40

ישנם שני דברים שהפכו שגרתיים מאוד עבורנו בשנים האחרונות: טיסות לחו"ל וסמארטפון ביד. איך הפוכים את השילוב ביניהם לאופטימלי במהלך חופשה משפחתית, טיול תרמילאים או נסיעה עסקית? כך תעשו זאת נכון

להוריד מפות באופליין

גוגל מפות. ShutterStock
גוגל מפות/ShutterStock

המילים "בלתי מקוון" הן מהפחות נעימות לקריאה כשמחזיקים סמארטפון ביד, בטח כשאנחנו נוהגים בדרכים במהלך טיול או נסיעת עבודה. אבל אין זה אומר שללא קליטה אי אפשר לנווט. חשוב לזכור שלא צריך אינטרנט בשביל GPS כי לגוגל מפות ולאפליקציה של טריפ אדוויזור יש רכיב GPS שלא תלוי באינטרנט ומאפשר לנווט בלי חיבור לרשת. כך אפשר לשמור מראש ובאופן ידני את כל הפרטים של האזורים הגיאוגרפיים המסוימים בהם תהיו – שכונה, עיר או מדינה – לשימוש בלתי-מקוון בעת הצורך. עוד נקודה שחשוב לציין: ה-Wi-Fi באפליקציות המפות מעדכן רק את המפה, לא את המיקום.

כדי להפעיל מצב זה, יש לפתוח את האפליקציה, נניח גוגל מפות, להיכנס לתפריט>הגדרות>אזורים לא מקוונים. ניתן להציג אזורים מומלצים, כמו 'בית', 'עבודה' או 'שכונה'. לאחר הקשה על שם האזור, הקש על הורד כדי להוריד את האזור.

למי זה מתאים? לכאלה שמתכוונים לטייל בטבע או באזורי ספר.

להצטייד בגאדג'טים הנכונים

עדשה טלסקופית לסמארטפון.
עדשה טלסקופית לסמארטפון

יש לא מעט גאדג'טים שמשדרגים את השימוש במכשיר במהלך הטיול ועוזרים למצות את יכולותיו כמצלמה. מקל סלפי, חצובה, מייצב מכני וזום חיצוני ירחיבו את טווח השימוש במצלמה כך שתוכלו לקבל תמונות איכותיות ומיוחדות יותר. מי שרוצה ליצור תמונות מגניבות יותר שיעניקו נופך אמנותי יותר לטיול יכול לעשות זאת בעזרת התקנת עדשת עין דג או עדשת Wide & Macro, שמאפשרת לצלם תמונות רחבות ורחוקות יותר, כך ששדה הצילום גדל משמעותית מהזווית המקורית.

למי זה מתאים? לצעירים שרוצים לצלם ולעלות לאינסטוש, לחובבי צילום, לכאלה שמתכננים לטייל בשמורות טבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לקחת מטען נייד

לא משנה אם אתם באמצע שופינג במנהטן, ביקור במוזיאון בפריס או בפיורדים של נורבגיה, אתם רוצים שהסמארטפון שלכם יפעל. ישנם סוגים שונים של מטענים ניידים, המשותף לרובם - הם קטנים, נכנסים לכל כיס וקלים לנשיאה. יש אפילו כאלה שדקים כמו כרטיס אשראי אשר עוביים 0.6 ס"מ בלבד ואפשר לתחוב אותן לארנק. לעצמת המטען יש חשיבות וכדי לחסוך לעצמכם את הטענתו כדאי לקחת מטען של 5,000 מיליאמפר לשעה לפחות, שיספיק לכשתי טעינות.

למי זה מתאים? לכולם.

לשים במזוודה חבילת כבלים ומתאמים לחשמל

אישה שוכבת במיטה ומשתמשת בסמארטפון. ShutterStock
אישה שוכבת במיטה ומשתמשת בסמארטפון/ShutterStock

חשוב לדעת לפני הנסיעה אל היעד איזה סוג שקעים יש ברשת החשמל המקומית והאם הנכם זקוקים למתאם. מי שנוסע בגפו יכול להצטייד במטען רגיל ומתאם אם צריך, כשמדובר בנסיעה משפחתית או נסיעה של מספר אנשים ביחד כדאי לשקול לקחת עמדת הטענה, שבה המכשירים מסודרים בזה אחר זה, ואין צורך למתוח כבלים של מטענים משום שחיבורי ה-USB יוצאים מהערכה עצמה, שיודעת לזהות את המכשיר המחובר ולהטעינו בהתאם לעוצמה הדרושה לו. אגב, אם במקרה טסתם רק עם כבל USB, לעתים זה מספיק משום שאפשר לחברו לטלוויזיה במלון ולהטעינו דרכה.

למי זה מתאים? לטיול עם החבר'ה, למשפחות עם ילדים, לנופש חברה.

לדבר באמצעות אפליקציה

כשנמצאים בחוץ לארץ המרחק כנראה עושה את שלו, ורבים מעדיפים לשוחח עם המשפחה או החברים בשיחת וידאו. אם רוצים להשתמש במעט דאטה באופן יחסי אז משתלם יותר לתקשר עם הקרובים לנו דווקא באמצעות שיחות קוליות בוואטסאפ או בסקייפ, המספקות איכות לא רעה בכלל. למה זה ממש כדאי? כך תחסכו לעצמכם רכישה של חבילת דקות שיחה.

למי זה מתאים? לכולם.

לרכוש כרטיס מיקרו SD

מיקרו SD. ShutterStock
מיקרו SD/ShutterStock

רוצים לצלם בלי הגבלה? יוצאים לטיול ארוך? אם יש לכם מידע רב במכשיר ואתם רוצים רק שטח אחסון שייעל אותו אז זאת הדרך. כרטיסי זיכרון שמישים למגוון רחב של מכשירים ובשוק קיימים מספר סוגים. הכרטיס הוא ייעודי לתמונות של הטיול ואתם יכולים לבחור איפה הן תשמרנה בממשק הצילום. חשוב מאוד לגבות את כל התמונות והמידע שבטלפון לפני הטיול ולפנות מקום בזיכרון לתמונות שיתעדו את החופשה או הטיול. כרטיס המיקרו SD הוא הנפוץ והפופולרי מכולם בזכות היותו קטן, אמין, מהיר, בעל נפח גדול. לסמארטפון רצוי לקנות כרטיס בנפח שבין 8 ל-32 גיגה, בהתאם למשך הטיול ולכמות המידע שאתם מתכננים לצבור במהלכו.

למי זה מתאים? חופשה משפחתית, טיול תרמילאים.

להביא ראוטר נייד

אם רוצים לגלוש במהירות גבוהה וצריכים רשת ליותר משלושה-ארבעה אנשים - ראוטר נייד הוא פתרון מושלם. הוא קטן, קל ונוח לנשיאה, מספק Wi-Fi בכל מקום עם קליטה ומאפשר לגלוש בקלות ובנוחות. ישנם ראוטרים המאפשרים חיבור לעד 14 מחשבים או סמארטפונים ותומכים בכרטיס SIM כך שהם מאפשרים לקבוצה של אנשים לגלוש ולהעביר נתונים, וזאת תוך תמיכה בכל מערכות ההפעלה וללא צורך בהתקנה. פשוט מחברים ואז כולם יכולים לגלוש על אותה חבילת דאטה במכשיר אחד.

למי זה מתאים? לטיול עם החבר'ה, למשפחות עם ילדים, לנופש חברה.

לקנות חבילת גלישה

מי שרוצה להיות מחובר בחו"ל ולגלוש מהסמארטפון ללא תשלום ברשת אלחוטית ייהנה מהאופציה הזאת. כגיבוי ל-WiFi החינמי שיש בבתי-מלון, מרכזי בילוי ותרבות או במסעדות, אפשר לרכוש מספקית הסלולר חבילת גלישה ולגלוש בסלולרי באופן חופשי. חבילת החו"ל של פלאפון, לדוגמה, כוללת 5 GB ושימוש חופשי בוויז ובאינסטגרם, כך שבין אם הטיול קצר או ארוך יש בה מספיק נפח שמאפשר להשתמש בחבילה בלי לחשוש שהיא תיגמר. אפשר גם לגלוש באמצעות כרטיס סים בינלאומי שנרכש בישראל או בארץ היעד, המאפשר תעריפי גלישה מוזלים.

למי זה מתאים? חבילה של 5GB ו-6GB מתאימה לטיול ארוך או לאנשי עסקים ששוהים לא מעט בחו"ל; חבילה של 1GB או 2GB מתאימה לחופשת סקי, טיול קצר או חופשה בערים גדולות

לחסוך בסוללה

יש לכם יום ארוך ואתם לא רוצים להיתקע עם נייד מושבת? מטיילים באזורים שבהם אין כל שימוש בסמארטפון? יש לא מעט אפשרויות לחסוך באנרגיה ולמנוע מהסוללה במכשיר לעבוד לחינם. איך חוסכים? הקטינו את בהירות המסך, כבו רכיבי קישוריות שאין בהם צורך (4G, תקשורת נתונים סלולרית, בלוטות', Wi-Fi) ואם אין צורך להיות זמינים – עברו למצב טיסה.

למי זה מתאים? לכאלה שמתכוונים לטייל בטבע או באזורי ספר.

לבחור את האפליקציות הנכונות

מה לארוז ליעד? איך אפשר לנווט בעיר זרה בעזרת ניווט קולי גם בלי חיבור לאינטרנט? איפה אפשר למצוא מלון ברגע האחרון? כיצד למצוא Wi-fi במהלך ביקור במקומות השונים? כיום יש אפליקציות רבות שהופכות את הטיול לקל, נוח, נעים וכיפי יותר. WiFi Finder יאפשר לכם להיות מחוברים, RunGo תעזור לכם לשמור על כושר במהלך החופשה ותמצא לכם מסלולי ריצה בערים לא מוכרות, LiveTrekker, לדוגמה, תהפוך את אלה שאוהבים לתעד כל דבר בטיול למעין יומן מסע אינטראקטיבי בזכות שירותי המיקום, כך שכל תמונה וכל סרטון וידאו שתצלמו יכילו מידע על המקום שבו צולמו, והכל יוצג על מפות ידידותיות. כל אפליקציה שתבחרו תוכל להפוך את הטיול למהנה ושלם יותר, רק זכרו לחקור קצת ולמצוא את אלה שאתם צריכים.

למי זה מתאים? לכולם.

וואלה! NEWS בשיתוף פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully