וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבים יעבדו בקרוב הרבה יותר מהר בזכות הזיכרון החדשני של אינטל

29.3.2017 / 10:55

זיכרון חדיש ומהיר במיוחד מסוג Intel Optane, המיועד לראשונה למחשבים אישיים, שהשיקה אתמול אינטל יעלה את תוכנת האאוטלוק פי 6 מהר יותר, את דפדפן גוגל כרום פי 5 מהר יותר ויקצר את זמן האתחול בחצי

מעבד אופטיין אינטל. אינטל,
Intel Optane, המיועד לראשונה למחשבים אישיים./אינטל

אינטל השיקה אתמול זיכרון חדיש ומהיר במיוחד מסוג Intel Optane, המיועד לראשונה למחשבים אישיים. מדובר בפתרון האצת מערכות המיועד למעבדי Intel Core מהדור השביעי, שפותח במטרה לספק ביצועים גבוהים וזמני טעינה מהירים באופן משמעותי. הזיכרון החדש יכול לספק זמן אתחול מהיר פי שניים, ביצועי מערכת מהירים ב-28 אחוזים וביצועי אחסון מהירים פי 14.

כמה זה משמעותי? משתמש מחשב משרדי מפעיל בממוצע 11 תוכנות ועושה בכל אחד מהם שימוש כשבע פעמים. כמות הנתונים שאותו עובד ממוצע מייצר היא עצומה אבל מערכת המבוססת על זיכרון Intel Optane עם מעבד מהדור השביעי של אינטל תאפשר, למשל, לאאוטלוק לעלות פי שישה מהר יותר, לדפדפן כרום לעלות במהירות גבוהה פי חמישה, למשחקים לעלות מהר יותר ב-67 אחוזים ועוד.

התובנה שהובילה ליצירת זיכרון Intel Optane הייתה פשוטה: איש אינו אוהב לחכות; המתנה למשחקים, סרטים, תמונות ברזולוציה גבוהה או לקבצים גדולים בתיבת הדואר של אאוטלוק מתסכלת. הסיבה להמתנה היא הצורך של המעבד לאחזר את הנתונים ולעבדם בכל פעם מחדש.

אילוסטרציה. ShutterStock
נזכה לזמני תגובה מהירים הרבה יותר כבר השנה./ShutterStock

לפי נתוני אינטל, ב-79 אחוזים מהמחשבים השולחניים כיום עדיין יש דיסק קשיח מסורתי כאמצעי האחסון העיקרי. הכונן הקשיח הרגיל (לא SSD) נותן שטח אחסון רב תמורת סכומי כסף קטנים יחסית אבל הוא גם מאט את המחשב וגורם למערכת ההעפלה להגיב באיטיות רבה יותר. זיכרון Intel Optane מגביר את המהירות והתגובתיות של יישומים או משחקים בעת הטעינה ומקצר את זמני ההמתנה.

Intel Optane, בשילוב עם מדיית הזיכרון המהפכנית 3DXPoint וטכנולוגיית Intel Rapid Storage משפר את התגובתיות הכוללת של המערכת. שיפור זה מתאפשר בזכות הצבת מדיית הזיכרון בין המעבד והאחסון האיטי (HDD או SATA SSD) כך שנתונים ותוכנות הנמצאים בשימוש תכוף מצויים קרוב יותר למעבד והוא יכול להגיע למידע מהר יותר, בדומה לתפקוד זיכרון העבודה של המערכת.

מודול הזיכרון Intel Optane למערכות שולחניות יהיה זמין החל מ-24 באפריל, בשילוב עם מעבדי הדור השביעי של אינטל ולוח אם או מערכת עם הכנה ל-Intel Optane. כמודול סטנדרטי בקיבולת 16 גיגה מחירו המומלץ יהיה 44 דולרים ולקיבולת של 32 גיגה - 77 דולרים. החל ממחצית השנה יצרני מחשבים כגון HP, דל, לנובו, אסוס, אייסר ואחרים יחלו לספק מוצרים המצוידים בזיכרון Intel Optane.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully