וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאהבנו ולא אהבנו בגלקסי S8 שהושק אתמול. התרשמות ראשונה

30.3.2017 / 12:31

במבט ראשון, קשה להתעלם מהעיצוב המרשים של סמארטפון הדגל החדש של סמסונג. המסך הגדול "האינסופי" מספק חוויית צפייה מרשימה והתחושה ביד היא של מכשיר ברמה שטרם נתקלנו בה. אבל המצלמה לא ממש שודרגה, ובמקום כפתור הבית קיבלנו כפתור חדש שלא עושה כלום

צלמים זמניים מורשים

במסיבת העיתונאים שהתקיימה אתמול בערב בניו-יורק, הציגה חברת סמסונג לראשונה את סמארטפון הדגל שלה, גלקסי S8. המכשיר התקבל במחיאות כפיים רועמות, שלא היו מביישות את מעריצי אפל הממתינים לפתיחת הדלתות לפני השקת אייפון חדש. עם זאת, מסיבת העיתונאים לא הייתה מותחת כלל, הרי כמעט כל מפרט של המכשיר דלף בשבועות האחרונים לרשת, יחד עם תמונות יח"צ אמינות. עם זאת, ההשקה הרשמית אישרה שאכן הטרנד החם של השנה אלה מסכים גדולים נטולי שוליים, כמו ב-LG G6 שנחשף לפני כחודש, התופסים את רוב שטח החזית של הסמארטפון.

מיד לאחר מסיבת העיתונאים לקחנו את גלקסי S8 לבדיקה מעמיקה ככל הניתן, לפחות עד שנזכה לקבל את אחד המכשירים החדשים לסקירה ארוכה. זה כנראה יקרה בעוד כמה שבועות, מאחר וה-S8 צפוי להגיע לישראל בתאריך 25 באפריל. הוא משווק בצבעים "שחור חצות", "אפור סחלב", "כסף ארקטי", "כחול אלמוג" ו-"זהב מייפל", ומחירו בארץ צפוי להיות מעט גבוה יותר ממחיר ההשקה של גלקסי S7, סביב ה-3,700 שקלים לדגם הרגיל ודגם הפלוס כנראה יתומחר בכמה מאות שקלים יותר. את המחיר הסופי נדע רק באירוע ההשקה שייערך בארץ בחודש הבא.

במבט חטוף ה-S8 נראה דומה מאוד למכשיר הדגל הקודם, גלקסי S7, אבל המסך עצמו הרבה יותר גדול בזכות שיפור יחס הגוף-מסך. החברה דחסה מסך בגודל 5.8 אינץ' בגוף שבדגם הקודם הצליח להציע מסך 5.1 אינץ' על ידי צמצום השוליים התחתונים והעליונים. השדרוג של המסך מעניק למכשיר מראה כמעט נטול שוליים, והמכשיר מוגן משני צדדיו על ידי זכוכית גורילה 5. סמסונג קוראת למסך הזה "אינסופי" והוא באמת נעים מאוד למגע, אפילו מלהיב. השילוב של פאנל מסוג SuperAmoled והסימטריה שלו הופכים את המכשיר לייחודי מאוד מבחינת המראה. בדגם הרגיל, עם מסך בגודל 5.8 אינץ' מעוקל, התחושה ביד כמעט מושלמת אבל בדגם המוגדל, S8 פלוס, המסך בגודל 6.2 אינץ' מרגיש מוגזם ויתרון המסך "האינסופי" כמעט נעלם במכשיר, שאיבד את הקומפקטיות שלו.

סמסונג גלקסי S8 השקה ניו יורק. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
ההשקה התמקדה במסך ה"אינסופי", שבאמת מאוד מרשים במראה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

המכשירים בסדרת הפרימיום של סמסונג תמיד עשויים מחומרים איכותיים אבל הפעם נראה שהחברה השקיעה בחומריים איכותיים עוד יותר, אולי בשל רגשות האשמה על פרשת הנוט 7 המתפוצץ, שהושק בניו יורק לפני כחצי שנה והפך לפדיחה הגדולה בתולדות החברה.

המסגרת מיוצרת ממתכת מוברשת שמזכירה את השעון החכם של אפל בגרסה היוקרתית. מחירו בארץ, כאמור, צפוי להתקרב ל-4,000 השקלים, כך שמדובר בהשקעה רצינית, אבל המפגש הראשון עם המכשיר משאיר תחושה שמדובר בסמארטפון יוצא דופן. גלקסי S8 הוא המכשיר הראשון של סמסונג ללא כפתור הבית המוכר מתחת למסך. חיישן טביעות האצבע עבר לגב המכשיר, בצמוד לעדשת המצלמה, והכפתורים המוכרים בחזית המכשיר הפכו לכפתורי טאצ' כחלק מהממשק. כדי לסייע למשתמשים להסתגל לשינוי, כפתור הבית זמין ישירות מתצוגת ה-Always On (המסך מציג תמיד התראות ואת השעה כדי לחסוך הדלקה של המכשיר), וכמענה לכפתור הפיזי, הלחיצה מחזירה פידבק בעת הלחיצה. פתרון אלגנטי ויעיל.

מהלך קצת פחות ברור של סמסונג הוא הוספת לחצן בצד שמאל של המכשיר, המשמש רק להפעלת הבינה המלאכותית החדשה של החברה, Bixby. לא ברור למה בסמסונג הגיעו למסקנה שאם מסירים את כפתור הבית, ניתן להוסיף כפתור אחר במקומו, אבל מה שבטוח לא צריך אחד במיוחד לעוזרת הדיגיטלית שממילא תומכת בשפות בודדות (עברית היא לא אחת מהן) ועדיין עושה את צעדיה הראשונים בעולם. הכפתור הזה מזכיר את הכפתור המיותר בבלקברי Priv שלמעשה לא עשה כלום. כשהעברנו את ה-S8 לממשק בעברית הוא למעשה הפסיק להגיב.

בדומה לגלקסי נוט 7, לגלקסי S8 יש מגוון אמצעי אבטחה ביומטריים, כולל סורק קשתית העין. אמצעי זיהוי אבטחה ביומטרי נוסף לקורא טביעות האצבע שבמידה והצרכן ירצה, הוא יחליף אותו גם. על הנייר מדובר ביכולת מאוד עדכנית ופורצת דרך אך בפועל, מדובר ביכולת שהיא לא ממש פרקטית מאחר והיא דורשת מהמשתמש לקרב את הסמארטפון יותר מדי לפנים, בצורה מאוד לא טבעית. תהליך ההגדרה הוא יחסית פשוט ומהיר וגם האופן שימוש מדויק. אם חיישן טביעות האצבע ממוקדם בדיוק בנקודה בה האצבע שלכם נוגעת בגב המכשיר כשאתם מרימים אותו ופותח את המכשיר בתנועה אחת, חיישן קשתית העין מחייב "הצצה" לתוך החיישן, מה שעלול להיות מביך בסיטואציות מסוימות (לפחות עד שכולם יעשו את זה) ואולי אף איטי יותר מהזנה של קוד PIN.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סמסונג גלקסי S8 השקה ניו יורק. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מכשיר סופר אלגנטי אבל מערך הצילום לא משוכלל כמו אצל המתחרים הגדולים./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

גלקסי S8 יוצא מהמפעל עם אנדרואיד נוגט בגרסת 7.0 בלבד, וצריך לקוות שלחנויות המכשיר יגיע עם העדכון לאנדרואיד 7.1. הממשק הייחודי של סמסונג עבר שיפור קל וכדי לפתוח את חלונית האפליקציה כעת צריך להחליק את האצבע מלמטה למעלה ובמסך השמאלי ביותר ניתן לצפות בנתונים של Bixby. ביחס לשדרוג של החומרה, סמסונג לא ממש השקיעה בממשק ולא הציגה יכולות חדשות או פיצ'רים שלא ראינו בעבר.

ניכר היה שהחברה פחות התמקדה ביכולות כמו מצלמה משופרת ואף הקדישה לכך זמן יחסית קצר במסיבת העיתונאים. סמסונג לא שיפרה את גווני המסך או הציגה בהירות גבוהה יותר מהדגם הקודם. כמו כן, גלקסי S8 לא כולל רמקול סטריאופוני או יכולות חדשניות באמת מלבד המסך נטול השוליים כמעט.

גלקסי S8 בגרסה לשוק האמריקני יצויד בערכת השבבים סנאפדרגון 835 המתקדמת ביותר של קוולקום ויהפוך למכשיר הראשון בעולם שנמכר איתה. לשאר השווקים בעולם, המכשיר יגיע עם מעבד Exynos 8895 מתוצרת סמסונג. מדובר במעבדים המספקים ביצועים יחסית זהים, לדברי החברה. לצד ערכת השבבים מצויד הגלקסי החדש ב-4 גיגה RAM זיכרון עבודה ולדברי סמסונג, שתי ערכות השבבים הביאו לשיפור בביצועים של 10 אחוזים לעומת גלקסי S7. אך למרות זאת, מי שישדרג מגלקסי S7 לגלקסי S8 יעשה זאת כנראה בעיקר בשל היותו תכשיט יפה יותר.

סמסונג גלקסי S8 השקה ניו יורק. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הכפתור החדש, שמפעיל את ביקסבי, לא יהיה שמיש בישראל./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מה חושבים בעולם?

למסיבת העיתונאים שערכה סמסונג אתמול בניו יורק הגיעו עיתונאי טכנולוגיה מכל העולם, שזכו להתנסות גם בשימוש ראשוני בגלקסי S8. באתר Buisness Insider כתבו כי "כמו קודמיו, גלקסי S8 מכה את האייפון בכל הנוגע לעיצוב ומביא תוספות חיוניות כמו טעינה אלחוטית. זה מכשיר מדהים. עם זאת, בהתבסס על הזמן הקצר שלנו עם המכשיר, יש לו גם את החסרונות כמו הדגמים הקודמים, כמו האפליקציות שסמסונג מתקינה בצורה מובנית בממשק".

באתר הטכנולוגיה המוכר Engadget נכתב כי "יש למכשיר חסרונות, אבל שני הדגמים - S8 ו-S8 פלוס - מדהימים ומצוידים בכל טוב. לעת עתה, נראה שהיתרונות עולים על החסרונות", והוסיפו: "לא ניתן יכול להפריז במילים כמה מדהימים נראה המכשיר".

באתר האינטרנט של ערוץ הטלוויזיה CNBC התלהבו במיוחד מהעיצוב וכתבו כי "גלקסי S8 ו-S8 פלוס הם בקלות הסמארטפונים היפים ביותר של השנה עד כה, הודות למה שסמסונג מכנה מסך אינסופי. כפתור הבית נעלם והכפתור החלופי עובד בצורה נהדרת ומרגיש מעט קסום. הנוט 7 זכה לשבחים רבים בשנה שעברה אבל לבסוף בוצע הריקול. המכשירים החדשים נראים מבטיחים אבל הצרכנים צריכים להיות זהירים, יקח זמן עד שסמסונג תקבל את אמונם בחזרה, וכמה פאבלטים חדשים לא יספיקו כדי לעשות זאת".

אחרי כל הרשמים החיוביים באתר CNET פחות התלהבו מההשקה וכתבו בכותרת: "שלושה דברים שאכזבו אותנו ב-S8". באתר מנו את המצלמה כאכזבה גדולה וציינו שאין שיפור משמעותי לעומת הדור הקודם. בשונה מאייפון 7 פלוס ו-G6 אין לו מערך עדשות כפול. אחר כך מנו את הסוללה שמגיעה בנפח זהה אך כעת המכשיר מגיע עם מסך גדול יותר והסיבה השלישית היא העוזרת הווירטואלית Bixby, שעלולה להתגלות בתור פיצ'ר שהצרכן יבטל לבסוף.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully