וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הסטוריז: לרגל אחרי אנשים בפייסבוק - כבר לא אנונימי כמו פעם

אילן גלר

3.4.2017 / 9:33

בניגוד לפוסטים רגילים, שאינכם יכולים לראות מי בדיוק מבין חבריכם צפה בהם, לצד כל סיפור מופיעה הרשימה המלאה של משתמשים שהקליקו וצפו בו - כולל "חברים" שלא ראיתם כבר שנים ומתגלים כעוקבים אדוקים שלכם. קריפי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יופי פייסבוק, רוצים לסבך אותנו עם האקסית?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר השיקה פייסבוק פיצ'ר חדש אותו למעשה העתיקה בשלמותו מסנאפצ'ט המתחרה: "סיפורים" המורכבים מתמונות או סרטוני וידאו, משותפים לחברים ונמחקים באופן אוטומטי לאחר 24 שעות. מתברר שמדובר לא רק בתכונה מיותרת בעיני רבים, אלא גם בכזו הפוגעת באחת המוסכמות הוותיקות של פייסבוק: האנונימיות היחסית ממנה נהנים משתמשים המרגלים אחרי פרופילים של אחרים.

בניגוד לפוסטים רגילים, שאינכם יכולים לראות מי בדיוק מבין חבריכם צפה בהם, לצד כל סיפור שתעלו מופיעה הרשימה המלאה של משתמשים שהקליקו וצפו בו. זה נכון, כמובן, גם לסיפורים שאתם עצמכם תיכנסו אליהם, מה שיוצר מצבים מעט מוזרים בהם אנשים שלא דיברתם איתם שנים (או אי פעם) מתגלים כעוקבים הנאמנים והמסורים ביותר שלכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צפיתם בסטורי? שימו לב שאתם ברשימה כאילו נתתם לייק./מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שמסבירים היטב באתר Mashable, התנהלות שקופה כזו עשויה להתאים לרשתות חברתיות קטנות שבהן רשימת החברים שלכם מורכבת בדרך כלל מאנשים שאתם מכירים אישית ושומרים עמם על קשר קבוע, אך נראית לא במקומה באתר שבו ההגדרה "חבר" נזילה למדי, ורובנו מחזיקים רשימות של מאות ואף אלפי חברים. בכל מקרה, אם אתם מתכוונים לצפות בסיפורים, כדי שתדעו שלא תוכלו לעשות זאת באנונימיות.

זו כנראה הבעיה בגניבת פיצ'רים בשלמותם - שינוי מדיניות כפוי ובלתי צפוי. פייסבוק לא לקחה בחשבון כנראה שמשתמשיה רגילים ליהנות מאנונימיות בגלישה ומכך שלא צריך לחשוש מפדיחה בשל לחיצה מקרית בטעות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוב נו, ככה זה כשמעתיקים פיצ'רים בשלמותם./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully