וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנונימוס פרצו לאתר של דאעש והדביקו אלפי פעילים בווירוס

אילן גלר

4.4.2017 / 9:32

לפי הדיווח בפורום של ארגון הטרור, לאחר ההתקנה הווירוס עוקב אחרי מיקום הסמארטפון באמצעות רכיב ה-GPS המובנה, ומשדר מידע אודות הודעות טקסט המתקבלות במכשיר, תמונות וסרטוני וידאו המצולמים דרכו, וגם את רשימת אנשי הקשר

טרוריסט עם מחשב. ShutterStock
"מה כבר עשינו שזה מגיע לנו?!". אילוסטרציה./ShutterStock

קולקטיב ההאקרים אנונימוס (שעומד לתקוף את ישראל ביום שישי הקרוב) מורכב מפעילים עם רמות ידע שונות, לרוב לא מתוחכמות במיוחד, אבל כנראה שבין שורות הארגון יש גם כמה האקרים קצת יותר רציניים; גלעד שילוח חושף באתר Vocativ, כי אתר סוכנות הידיעות הרשמית של ארגון המדינה האסלאמית, Amaq, נפרץ והפיץ וירוס בקרב אלפי פעילים.

הפעילות של דאעש ברשת ענפה מאוד וכוללת, מעבר לדיווחים על פעולות טרור, גם חומרי תעמולה, תמונות של החיים תחת החליפות המתפוררת ותיעוד של הלחימה כמו גם עדויות להתאכזרות הקשה כלפי אוכלוסיות שאינן מקיימות את חוקי מדינת הטרור.

לפי הדיווח, מנהלי האתר של סוכנות הידיעות הבחינו בפריצה באיחור רב, וגם לאחר שידעו על קיומה לא הצליחו להסיר את הווירוס מהשרתים. במקום זאת, הסתפקו בהודעת אזהרה שפורסמה בפורומים בהם פעילי ארגון הטרור משוחחים זה עם זה, כמו גם בקבוצת הטלגרם הרשמית של דאעש.

הווירוס המדובר מתחזה להתקנה של נגן פלאש עבור דפדפן, אולם מגיע כקובץ APK המיועד להתקנה במכשירי סמארטפון מבוססי אנדרואיד. לאחר ההתקנה, הווירוס עוקב אחרי מיקום הסמארטפון באמצעות רכיב ה-GPS המובנה, ומשדר מידע אודות הודעות טקסט המתקבלות במכשיר, תמונות וסרטוני וידאו המצולמים דרכו, וגם את רשימת אנשי הקשר. אין ספק כי מדובר במידע שיוכל לסייע לארגוני מודיעין להתחקות אחר פעילי הארגון בכל רחבי העולם.

עד כה אף מדינה או קבוצה לא לקחה אחריות על הפריצה באופן רשמי, למעט קולקטיב ההאקרים אנונימוס שציין בפוסט את שם סוכנות הידיעות Amaq לצד ההצהרה "אנחנו מגיעים אליכם". אנונימוס הכריז זה מכבר כי הוא יוצא למערכת סייבר כנגד דאעש, תחת שם המבצע הלא-מקורי במיוחד #OpISIS ומטרתו לחבל בפעילות הארגון המגייס לא מעט מפעיליו דרך רשת האינטרנט.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully