וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

LG G6 כמעט מושלם - למעט שתי נקודות תורפה. סקירה

6.4.2017 / 9:27

המסך של מכשיר הדגל החדש של LG הוא כנראה החד והמדויק ביותר בשוק. המכשיר אלגנטי ויפהפה ומציע כוח עיבוד רב וברוב המקרים מדובר במכשיר ללא מתחרים, למעט שני חסרונות שלא ציפינו למצוא במכשיר פרימיום ברמה כזאת

צלמים זמניים מורשים

בשנה שעברה ניסתה ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית, LG, להציע חזון חדש בעולם הסמארטפונים והציגה את G5 המודולרי, עם מגירת הסוללה הנשלפת והמודולים הנלווים. הרעיון המהפכני דיבר פחות למשתמשים והמכשיר לא הוכיח את עצמו במכירות, למרות שהציע מפרט מרשים. תוסיפו לזה את אמון הצרכנים שנפגע מאוד בשל תקלת האתחול הקטלנית ב-G4, ואתם יכולים להבין כמה לחץ הופעל על המעצבים והמהנדסים ביצירת ה-G6.

מכשיר הדגל החדש של LG הושק בברצלונה בסוף חודש פברואר והציג הפעם מכשיר הרבה פחות נועז, מבחינת העיצוב, אבל גם הרבה יותר ממוקד. הפעם החברה הקשיבה לתלונות המשתמשים, למדה את נקודות התורפה של עצמה וחזרה ללוח השרטוטים להתחיל מהתחלה בניסיון לשחזר את ההצלחה של G2 ו-G3, שבתקופתם נתנו פייט הרבה יותר קשה למכשירי הדגל של סמסונג, המתחרה מקוריאה, ולאייפון של אפל.

LG G6. מייקי לוי, צילום מסך
הרבה יותר אלגנטי ויפה מהדגמים הקודמים. במקום סוללה נשלפת קיבלנו עמידות למים ואבק./צילום מסך, מייקי לוי

עיצוב

LG G6 הוא המכשיר הראשון של החברה ללא סוללה נשלפת - פיצ'ר שהיה מאופיין איתה ולמעשה שרד כמעט בזכותה בלבד עד כה. מהבחינה הזו בחרה LG לישר קו עם הסטנדרט שהתפתח בשנים האחרונות בתחום ולהציע מכשיר עם גוף אחיד, ובתמורה מציע המכשיר עמידות למים ואבק בתקן בתקן IP68 , מה שאומר שניתן לשהות עם המכשיר בעומק של עד 1.5 מטרים למשך חצי שעה. G6 הוא המכשיר שנראה ומרגיש הכי יוקרתי ועמיד מבין כל הסמארטפונים של LG עד היום. הוא מכוסה זכוכית משוריינת ועמידה בפני שריטות מסוג גורילה 5 בגבו וזכוכית גורילה 3 בחזית.

המסך בגודל 5.7 אינץ' גדול משמעותית מהמסך של ה-G5 (5.3 אינץ') אך המכשיר עצמו כמעט זהה בגודל. הפער נובע מיחס הגוף-מסך הגבוה שעומד על יותר מ-80 אחוזים. המשמעות היא מסגרת דקיקה בחלקו העליון והתחתון של המכשיר, מה שמסתמן כטרנד החם של מכשירי הפרימיום השנה. בגב הסמארטפון ממוקם, בהתאם למסורת של LG, חיישן טביעות האצבע, ובשונה מהדור הקודם עדשת המצלמה אינה בולטת, ולמעשה הגב כולו חלק למגע. בנוסף, הפעם הצליחה החברה לייצר מכשיר מתכתי שנראה ומרגיש פרימיום ולא מעניק תחושה של פלסטיק באצבעות, כמו ה-G5.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מסך

ל-G6 מסך בגודל 5.7 אינץ' ברזולוציית QHD, הנדחס כאמור בגוף שעד כה התרגלנו לקבל עם מסך בגודל 5.3 אינץ' בלבד הודות לקצוות נטולי השוליים. LG G6 הוא הסמאראטפון הראשון שמציע יחס מסך של 18:9. בפועל זה אומר שניתן לחלק את המסך לשני ריבועים זהים. או במילים אחרות - המסך ארוך יותר מכל המסכים שהתרגלנו אליהם עד כה ולמרות שלטענת החברה ניתן להשתמש בו בקלות עם יד אחת בלבד, היה מאתגר להתכתב בווטסאפ, לאחוז את המכשיר ביד שמאל ולהגיע לאות "פ" שבקצה הימני העליון של המקלדת הווירטואלית. אם יש לכם אצבעות קצרות, לא בטוח שתצליחו להתמודד עם המכשיר ביד אחת בלבד. המסך דורש התרגלות מסוימת אבל בהחלט מדובר בשיפור לטובה.

איכות התצוגה מרשימה מאוד. פאנל המסך מסוג LCD מספק את הצבעים המדויקים ביותר שראינו במסך סמארטפון עד כה. המסך חד במיוחד וגם הבהירות גבוהה. ציפוי גורילה 3 נותן לו עמידות מסוימת למכות ושריטות, אם כי לא את העמידות הגבוהה ביותר שמציע כיום ציפוי גורילה 5 (המגן רק על גבו של המכשיר).

מכשיר הדגל LG G6. מערכת וואלה! NEWS
כוח עיבוד רב, מסך חד במיוחד./מערכת וואלה! NEWS

חומרה

מכשירי הפרימיום של LG הציעו תמיד את המפרטים המתקדמים ביותר, אך הפעם בשל אילוצי לוחות זמנים בחרה החברה לצייד את ה-G6 בערכת השבבים סנאפדרגון 821. זו לא ערכת השבבים העדכנית ביותר אך ב-LG הסבירו כי החברה מאמינה ב-821 וחושבת שהשדרוג שמציעה ערכת השבב סנאפדרגון 835 המתקדמת ביותר הוא זניח, שכן רק 10 אחוזים מהמשתמשים באמת ירגישו בכך. הסיבה העיקרית הייתה שסמסונג, שגם מייצרת את השבבים עבור קוולקום, לא שחררה אותם לשוק לפני השקת גלקסי S8, שהתקיימה כחודש לאחר השקת ה-G6, אבל מצד שני - הם צודקים; ערכת השבבים עושה עבודה נהדרת והצליחה לענות על כל הדרישות שלנו. לצד ערכת השבבים המכשיר מצויד ב-4 גיגה זיכרון RAM ו-32 גיגה לאחסון פנימי, עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס מיקרו-SD.

המפרט הזה מספיק כדי להתמודד עם כל אפליקציה או שירות, גם אם כל רכיבי הקישוריות שלכם עובדים ברקע. בגזרה הזו LG עדיין לא נפלה מעולם, ומכשירי הדגל שלה תמיד הציעו חומרה חזקה ומספקת.

חיי סוללה

G6 תומך בטעינה מהירה בטכנולוגיית Quick Charge 3.0 של קוולקום ומגיע עם סוללה בנפח 3,300 מיליאמפר-שעה. לראשונה, כאמור, מכשיר הדגל של LG מגיע ללא סוללה נשלפת, לטובת עמידות בפני מים ואבק בתקן IP68 ולטעמנו זה בהחלט עדיף. עם זאת, הסוללה של ה-G6 לא הצליחה לספק נתונים יוצאי דופן או זמני עבודה ארוכים במיוחד. הצלחנו להעביר יום עבודה ממוצע שלם בקושי ובשעות הערב כבר נאלצנו להתחבר לחשמל. ביום עבודה אינטנסיבי, שכלל שיחות טלפון, התכתבות בווטסאפ וגלישה באינטרנט, נתקענו כבר באמצע היום ללא סוללה.

LG G6. מייקי לוי, צילום מסך
על הנייר, מערך הצילום הרבה יותר מוצלח ממה שאנחנו חווינו./צילום מסך, מייקי לוי

מצלמה

ממכשיר למכשיר, נראה ש-LG מצליחה לשדרג את מערך הצילום שלה. V20, פאבלט הדגל של החברה, הציג מצלמה נהדרת גם מקדימה וגם מאחורה והיה זה בלתי נמנע שגם ב-G6 נקבל מצלמה באיכות גבוהה, אבל בפועל התאכזבנו לא מעט. המכשיר מצויד במערך צילום אחורי כפול הכולל עדשה רחבה של 13 מגה-פיקסל בזווית של 125 מעלות ומפתח צמצם f/2.4, ועוד עדשה רגילה של 13 מגה-פיקסל בזווית סטנדרטית של 71 מעלות, עם מפתח צמצם f/1.8 ומייצב תמונה אופטי. למצלמה הקדמית זווית רחבה של 100 מעלות ומפתח צמצם f/2.2.

על הנייר, מדובר במערך צילום מרשים: שתי עדשות אחוריות הצמודות לשני חיישנים שונים אבל התמונות שקיבלנו מהמכשיר לא היו מרשימות ונראו פחות טוב מתמונות שהפקנו מכמה מכשירים בעבר. באור יום או עם תאורה טובה, התמונות היו טובות מאוד אבל ברגע שתנאי התאורה החלו להידרדר, המצלמה איבדה את זה. גם בצילומי מאקרו המצלמה התקשתה להתמקד באובייקט (פוקוס), ונראה היה שמשהו שם לא עובד. כאילו צילומי תקריב אינם אפשריים כלל עם המכשיר.

המצלמה הקדמית גם לא הצליחה לספק את הסחורה, ובניסיונות שלנו לצלם בתאורה חשוכה, התמונות יצאו מגורענות בצורה יוצאת דופן. יאמר לזכות LG שהעדשות הרחבות מוסיפות המון לחוויית הצילום החיובית במיוחד כשאפשר לכלול יותר אנשים בפריים בתמונות סלפי. גם ממשק הצילום שודרג פלאים ולמרות שהוא נותר פשוט וענייני, הוא מאפשר לייצר קולאז'ים מגניבים ולנצל בצורה אופטימלית את המסך הארוך ביחס 18:9. האפשרות לחלק את המסך לשני ריבועים מושלמים מאפשר להמשיך לצלם בזמן שעוברים על התמונות בגלריה, למשל, והמצב הידני מאפשר לחובבי הצילום לשלוט על כל פרט במצלמה. לפי המפרט, מערך הצילום הזה היה אמור להיות מושלם, אבל משהו התפספס לגמרי עם החיישנים.

ממשק

הממשק במכשירי LG תמיד היה פשוט, לעניין ואיכשהו הצליח להתבלט על פני שאר הממשקים, לאו דווקא בייחודיות שלו אלא באלגנטיות. G6 מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.0 נוגט עליה מולבש ממשק מותאם הפורס את כל האפליקציות על גבי המסך. הממשק מציע אפליקציות מובנות שימושיות כמו פתקים, ניהול משימות, וחנות האפליקציות SmartWorld שבה המשתמשים יכולים ליהנות ממשחקים בחינם המותאמים למסך הארוך.

המסך ביחס 18:9 דורש מהאפליקציות להיות מותאמות אליו, אך לא נתקלנו בקשיים מיוחדים בהתקנת אפליקציות מוכרות ובגוגל אף דיווחו כי החברה מאיצה במפתחים להתאים את האפליקציות שלהם ליחס מסך לא-שגרתי.

משתמשי G6 ייהנו מתצוגת Always On בה ניתן לקבל התראות לאפליקציות ואף לראשונה, הצמדה של האצבע לקורא טביעות האצבע תפתח את המכשיר מבלי להוסיף עוד לחיצה - עניין פעוט שהפריע למשתמשים רבים. הממשק של המכשיר עבר שיפורים רבים לעומת הדור הקודם ומביא ניצול מרבי של יחס המסך. תצוגת ה- Always Onחוסכת הדלקה של הסמארטפון בכל פעם שרוצים לקרוא את השעה וכנראה שבלי זה חיי הסוללה היו אפילו עוד יותר קצרים.

סמארטפון G6 של LG. צילום מסך
ממשק הצילום משדרג משמעותית את החוויה עם פיצ'רים רבים המנצלים את יחס המסך הייחודי./צילום מסך

השורה התחתונה

מבחינת LG, מכשיר הדגל החדש הוא קפיצת מדרגה ענקית. הדגמים הקודמים בסדרה הרגישו הרבה פחות יוקרתיים, נראו הרבה פחות טוב ולא הצליחו לפצח את צרכי המשתמשים לחלוטין. הפעם בחרה ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית להקשיב למשתמשים וסיימה עם מכשיר שנראה באמת מעולה, יוקרתי ואלגנטי בלי הרבה בלינג אבל עם נוכחות מרשימה.

השוליים המעוגלים המתכתיים, המסך הגדול והגב החלק (עדשת המצלמה הוטמעה לחלוטין) יוצרים יחדיו סמארטפון יפהפה באמת. השוליים הדקים ויחס המסך 18:9 הייחודי מאפשרים לצרוך ולייצר תוכן בצורה מהנה הרבה יותר ואיכות התצוגה מרשימה מאוד ביחס לשוק, אולי הטובה ביותר כיום. גם כוח העיבוד מספק מאוד ולא תמצאו שילוב שירותים מקוונים או אפליקציות שיגרמו למכשיר לגהק.

אבל G6 נופל בשני מאפיינים חשובים מאוד: חיי סוללה וצילום בלילה. בתנאי תאורה לא אידיאליים תקבלו תמונות באיכות מאכזבת וצילומי תקריב כמעט ולא ניתנים לביצוע עם המכשיר. בתנאי תאורה טובים התמונות יצאו מעולות, אבל המבחן האמיתי של כל מצלמה הוא בתנאים הקשים. גם בגזרת הסוללה התקשינו להשתמש בסמארטפון במשך יום אינטנסיבי שלם. בשימוש רגוע הצלחנו להגיע לסוף היום, ממש עם כמה אחוזים בודדים.

על הנייר המכשיר הרבה יותר מרשים ממה שהוא במציאות, אבל זה לא אומר שלא מדובר באחד המכשירים הטובים בעולם. LG השקיעה מחשבה רבה בכל פרט ופרט, החל מהעיצוב ועד החומרה. LG G6 זמין לרכישה אצל מפעילות הסלולר ובחנויות בסכום של כ-3,390 שקלים (יש פער של כמאה שקלים בין המשווקים השונים).

בסכום הזה תקבלו סמארטפון מושקע ומוקפד מאוד, העשוי מחומרים איכותיים במיוחד. אין ספק שזה המכשיר היפה והמתקדם ביותר של LG עד היום ובאיכות הצפייה הוא מנצח כנראה את כל שאר המכשירים בישראל אבל חיי סוללה קצרים ומצלמה לא אמינה יכולים להרוס לכל אחד את היום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

מבחן התעללות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully