וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אייקון ההדלקה נראה תמיד ככה בכל מכשירי החשמל?

אילן גלר

10.4.2017 / 9:17

האייקון הזה נכנס לספר התקנים של תעשיית האלקטרוניקה עוד בשנת 1973 ומאז לא חל בו כל שינוי. רק שימו לב שלפעמים הקו מופיע בתוך העיגול ולפעמים מחוץ לעיגול - מה ההבדל?

כמעט בטוח שבכל יום אתם לוחצים לא מעט פעמים על כפתורים מעליהם מופיע האייקון המוכר של הדלקה וכיבוי מכשירי חשמל: עיגול אותו חוצה מלמעלה קו בודד עד מחציתו. אבל אם אי-פעם תהיתם מדוע הוא נראה דווקא כך, ואיך זה שיש קונצנזוס רחב כל כך לגביו?

כפי שמסביר היוטיובר Lazy Game Reviews, העיגול מייצג את הספרה 0, או "כבוי", ואילו הקו מייצג את הספרה 1 או "דלוק" בשפה בינארית. הם חוצים זה את זה, שכן במכשירי חשמל חדישים אין באמת אפשרות לכבות לחלוטין את המכשיר, והכפתור למעשה מעביר את הגאדג'ט למצב המתנה (Standby) שבו הוא צורך כמות מופחתת של חשמל. במכשירים שבהם אין מצב שכזה, יופיע פשוט אייקון של עיגול שלם או קו בודד לכיבוי והדלקה.

האייקון הזה נכנס לספר התקנים של "הנציבות הבין-לאומית לאלקטרוטכניקה" (IEC) בשנת 1973. מאז לא חל בו כל שינוי, אך ככל שהתעשייה הפכה גלובלית יותר כך פסק השימוש במילים האנגליות On ו-Off שהופיעו על רוב מכשירי החשמל בעבר, ואלו הוחלפו באייקון האוניברסלי שאותו כולם מכירים ויכולים להבין בקלות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשהקו בתוך העיגול, המעגל החשמלי לא נקטע לחלוטין./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשהעיגול והקו בנפרד, המעגל החשמלי כן נקטע./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully