וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופתעים? גם השנה נכשלה המתקפה של אנונימוס נגד ישראל

9.4.2017 / 11:46

בבוקר המתקפה פעילות ההאקרים נראתה מהוססת מעט אך לקראת אחר הצהריים החלו הפעילים ברשת להפיץ רשימות של אתרים שהצליחו להפיל. בסופו של דבר התברר שרוב הפרסומים היו שקריים ובסך הכול הושחתו כמה אתרים

צילום מסך

כמדי שנה, גם ביום שישי האחרון ה-7 באפריל, ניסו האקרים פרו-פלסטיניים להביע סולידריות באמצעות מתקפה מתואמת נגד המרחב המקוון הישראלי. הופצו כלי תקיפה, פורסמו אתרים ישראלים שיהוו יעד תקיפה, רוכז מאמץ מסביב לגלובוס ושוב התוצאה הייתה מאכזבת במיוחד עבורם.

בניגוד למתקפות סייבר מתוחכמות, המכוונות נגד תשתיות קריטיות, כמו חשמל ומים, המתקפות השנתיות של אנונימוס מבוססות על מתנדבים רבים שבוחרים לתרום את כוח העיבוד של המחשב שלהם לטובת מתקפת DDos (מניעת שירות). המתנדבים הרבים שולחים בקשות ללא הפסקה משרתים של עשרות אתרים בישראל בתקווה ליצור עומס שיאט את פעילות האתרים ואולי אפילו יגרום לקריסתם.

לדברי חמ"ל הסייבר של רדוור, מתקפת ההאקרים השנתית שוב עברה בשלום יחסית, מבלי לגרום לנזק משמעותי כמו שיתוק תשתיות או מסחר וללא הפלת אתרי ממשלה, חדשות ואמצעי תקשורת. בבוקר המתקפה פעילות ההאקרים נראתה מהוססת מעט אך לקראת אחר הצהריים החלו הפעילים ברשת להפיץ רשימות של אתרים שהצליחו להפיל.

בדיקה של חמ"ל הסייבר הראתה כי אלו היו כתובות של אתרים שאינם קיימים, כמו parlament.gov.il, ושהרשימה הזו הופצה גם במתקפות קודמות. רק בשעות הערב המאוחרות הצליחו האקרים לפרוץ לכאלף ראוטרים ולהשחית כמה עשרות אתרים, בהם הם שתלו חומרי תעמולה אנטי-ישראלית.

אופ ישראל 2017. צילום מסך
בהצלחה בשנה הבאה, לוזרים./צילום מסך

בשנה שעברה, במקביל לניסיונות להפיל אתרים, דיווח ארגון אנונימוס על הדלפות של פרטי חשבונות פייסבוק ישראליים ומיילים, במקביל להפצת רשימה של כ-6,000 מספרי מודם ישראליים שנפרצו, לכאורה, על ידי פעילי הארגון.

בין האתרים המותקפים השנה ניתן היה למצוא שירותים ממשלתיים כמו אתר משרד האוצר, אתר משרד הבריאות, אתר משרד המשפטים, אתר המוסד, אתר משטרת ישראל, אתרי צה"ל, מתחם רישום הדומיינים באתר של איגוד האינטרנט הישראלי, הדומיין הכללי של אתרי הממשלה, אתר משרד ראש הממשלה, אתר משרד התקשורת, אתר השגרירויות של ישראל בעולם, ארכיון המדינה, גוגל ישראל, האתר של נמל התעופה בן גוריון, אתר משרד התמ"ת, אתרי החדשות: וואלה! NEWS, מאקו ו-Ynet, אתר ערוץ הספורט, אתר אוניברסיטת בן גוריון, המרכז הלאומי להשתלות (אד"י), המרכז הלאומי להתמודדות עם איומי סייבר, אתר הכנסת, אתר משרד העלייה והקליטה, אתר המכון הביולוגי ועוד דומיינים שחלקם לא ממש מוכרים או פופולריים בישראל.

כאמור, המתקפה הזו כשלה והאתרים הגדולים הצליחו להתמודד עם העומס על השרתים. השנה הייתה הפעם הראשונה שהמתקפה נערכה ביום שישי לפני חג כך שייתכן והרשת הייתה עמוסה פחות מהרגיל, מה שתרם למאמצי ההגנה הישראליים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אבל בכל זאת הצליחו להשחית כמה אתרי אינטרנט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully