וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקיון פסח בסמארטפון: המכשיר לא סוחב? כך תעשו ניקוי יסודי

12.4.2017 / 8:49

הסמארטפון שלכם, כמו ארון הבגדים, אוגר לא מעט אפליקציות מיותרות, קבצים ישנים ומפעיל ווידג'טים שלא השתמשתם בהם כבר המון זמן. במקום לרכוש מכשיר חדש - פשוט נקו את זה שיש לכם

צילום מסך

זוכרים כמה כיף היה לשחק עם הסמארטפון בפעם הראשונה שהוצאתם אותו מהקופסה? כל ליטוף של המסך זכה לתגובה מהירה, כל אפליקציה עלתה מיד ולא הייתם צריכים לחפור בתיקיית ההורדות כדי למצוא איזו תמונה שאתם בטוחים ששלחו לכם. שנה לאחר מכן הייתם יכולים להפעיל אפליקציה, להוריד את הזבל ועדיין להספיק לראות אותה מסיימת לטעון. כלומר, אם בכלל הצלחתם למצוא אותה בתוך יער קיצורי הדרך שמציפים את מסכי הבית שלכם.

לא משנה מתי רכשתם את הסמארטפון שלכם, מיד אחרי התקנתו הראשונית הוא מתחיל לצבור בלאי. הזיכרון מתמלא, האפליקציות נערמות ואחרי שנה לא תבינו למה כל לחיצה גוררת השהייה ארוכה של חצי שנייה. הסיבה היא שרובנו משתמשים במכשיר אבל לא טורחים לתחזק ולנקות אותו, אז לפני שאתם רצים לקנות סמארטפון חדש במבצע לפסח, נסו לחדש אותו בעצמכם כדי להמשיך וליהנות ממנו.

סטודנטים סמארטפון. ShutterStock
המכשיר בן השנתיים לא זז? זה קורה לכולם./ShutterStock

מעיפים אפליקציות לא-שימושיות: הסמארטפון שלכם מזכיר קצת את ארון הבגדים. לפי החוק הלא-כתוב, אם לא לבשתם משהו בשנה האחרונה כנראה שאתם לא באמת צריכים אותו. הכלל הזה תקף גם לגבי אפליקציות - אם יש לכם אייקונים שלא לחצתם עליהם כבר כמה חודשים, ובפעם האחרונה שפתחתם את האפליקציה זה היה בטעות, כנראה שאתם לא צריכים אותה. ומה יקרה אם אי פעם תצטרכו אותה? פשוט תורידו אותה מחדש מעודכנת יותר. אם יש אפליקציה חדשה וטובה יותר שתפסה את מקומה, אין סיבה שלא תורידו אותה במקום. אפליקציות מיותרות תופסות מקום אחסון וככל שנפח האחסון יורד מרגישים את זה באיטיות הביצועים. כל אפליקציה מיותרת עושה שימוש במשאבי המכשיר ואם יש אפליקציה אחת מסוימת שמכבידה באופן מיוחד, שווה אולי אפילו להחליף אותה באחת קלילה יותר, שמבצעת פעולה דומה.

ניהול אפליקציות ברקע: אפליקציות רבות רצות ברקע של הסמארטפון ומעמיסות על זיכרון העבודה של המכשיר (RAM). כשאפליקציות רבות פועלות יחדיו הן זוללות את הסוללה ולעתים גם שולחות בקשות רבות לרשת, המאטות את מהירות הגלישה. האפליקציה ShutApp מומלצת מאוד לסגירת אפליקציות הפועלות ברקע כך הטלפון יעבוד זמן רב יותר ובחו"ל חבילת הגלישה לא תתחסל לכם במהרה. האפליקציה מנתחת אילו אפליקציות מיותרות פועלות כרגע ברקע, בכמה אחוזים הן משפיעות על ניצול הסוללה ועל העברת הנתונים ולאחר לחיצה על כפתור Shut היא יוצאת למשימת כיבוי האפליקציות. גם באנדרואיד 7 תקבלו התראות על אפליקציות בזבזניות הפועלות ברקע וכדאי לכבות אותן.


מנקים את המטמון: אפליקציות משתמשות בזיכרון המטמון במכשיר בעת פעילותן. קבצים חדשים זמניים נוצרים ונאגרים ובמשך שימוש פעיל של כמה חודשים, קבצי הזיכרון המטמון מעמיסים על האפליקציות וגורמים להן לעבוד לאט יותר. מומלץ להיכנס מעת לעת להגדרות המכשיר ושם לרשימת האפליקציות כדי לבצע ניקוי מטמון. ניקוי כללי ויסודי שיתבצע על כל האפליקציות ניתן לבצע באמצעות אפליקציה כמו App Cache Cleaner.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ניקוי קש באנדרואיד. צילום מסך
כן, ברור - נקה הכול./צילום מסך

משנים את הגדרות הסנכרון האוטומטי: מכשירים רבים מסתנכרנים אוטומטית עם אנשי הקשר בחשבון גוגל, עם חשבון ענן לאחסון תמונות ועוד, אבל אם הסנכרון רץ מתי שמתחשק לו המכשיר יהיה איטי ברגעים שתצטרכו אותו. מומלץ להיכנס להגדרות הסנכרון במכשיר ולהגדיר לכל חשבון את תדירות הסנכרון שלו, נגיד שיתבצע רק כמה ימים בשבוע או בשעות הלילה או רק כשאתם מבצעים שינוי.

מעדכנים לגרסת האחרונה: עדכוני אנדרואיד אינם זמינים כפי שהיינו רוצים וכל יצרנית בוחרת מתי לשחרר את העדכון שלה למערכת ההפעלה או לממשק הייחודי, אבל אם מחכה לכם עדכון כזה אל תהססו להתקין אותו. העדכונים כוללים תיקוני באגים מה שמשפר את מהירות פעולת המכשיר.

איזי עם הווידג'טים: אם אתם מוסיפים קיצורי דרך וכל מיני ווידג'טים בלי חשבון למסך הבית של המכשיר, ומקנחים ברקע חי ועדכוני מזג אוויר, אל תתפלאו שהמכשיר בקושי סוחב. מסך הבית שלכם עמוס מדי וזולל משאבי מערכת לחינם.

הסמארטפון הוא לא מחסן: רובנו רגילים לשמור את כל הקבצים שלנו מקומית על המכשיר אבל שירותי ענן רבים מציעים שירותי אחסון ולא רק שירותי גיבוי יעילים מאוד. בגוגל Photos למשל אפשר להגדיר לסמארטפון למחוק תמונות מהמכשיר ברגע שהן עולות אוטומטית לענן. נכון, קל יותר לסמוך על גיבוי שנמצא בכיס שלנו, אבל בסופו של דבר המקום אצלנו מוגבל מאוד וככל שהוא הולך ואוזל כך חוויית השימוש שלנו נפגעת. אם אתם נוהגים לקרוא קבצים שנשלחים אליכם בווטסאפ או במייל באמצעות הסמארטפון, אל תשכחו להיכנס לתיקיות המייל וההורדות ולהעיף משם את כל הקבצים הישנים המיותרים.

סמארטפון שמשמש שלט רחוק. ShutterStock
אתם לא באמת צריכים כל אפליקציה שאי פעם הורדתם./ShutterStock

כלום לא עוזר? נסו לאפס את המכשיר

במקרים קיצוניים, כשהמכשיר גוסס ונראה כאילו כל לחיצה תהיה האחרונה, לפעמים אין מנוס מלאפס את המכשיר ולהשמיד כל עדות לכך שהוא שירת אתכם בנאמנות בשנתיים-שלוש האחרונות. אחרי שתגבו את כל התמונות, הסרטונים, ההתכתבויות באפליקציות השונות ואפילו את התזכורות שלכם, תוכלו להחזיר אותו לברירת המחדל של הגדרות היצרן. פעולת האיפוס תשיב את המכשיר, שעבר התעללות קשה מצדכם, למצב בו הוא נקנה. זו הדרך הפשוטה ביותר לגרום למכשיר לעבוד שוב כמו חדש, רק אל תשכחו להוריד את כל עדכוני התוכנה כדי להשלים את ההתקנה מחדש. כדי לעשות זאת חפשו את אפשרות "גיבוי ואיפוס" בתפריט ההגדרות ובחרו באפשרות "איפוס להגדרות יצרן".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

ילדים עם סמארטפון. ShutterStock
להעניק למכשיר הישן חיים חדשים./ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • אנדרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully