וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציה ישראלית חדשה תדווח להורים אם שולחים לילד תמונת עירום

20.4.2017 / 8:24

BOSCO מאפשרת להורה לקבל התראות על מצב הסוללה בסמארטפון של הילד, טון הדיבור שלו ואפילו הסרה של הילד כחבר על ידי אחרים מאפליקציות חברתיות. "לא עוקבים אחרי הילדים - שומרים עליהם"

צלמים זמניים מורשים

לפי נתוני איגוד האינטרנט הישראלי, נכון לשנה שעברה, כל ילד שלישי נפגע משיימינג או השפלה ברשת; 18 אחוזים מבני הנוער שנפגעו לא דיווחו על הפגיעה לאף אחד. אפליקציה ישראלית חדשה מנסה להילחם בתופעה על ידי הגברת יכולת הפיקוח של ההורים, מבלי לפגוע בפרטיות של הילדים.

הסטארט-אפ הישראלי Bosco הוקם על ידי הורים לילדים - יינון לנדנברג, אב לשלושה, ואסתר ליברזון נמר, גם אימא לשלושה. "הבנו דבר פשוט מאוד לגבי עולם הניידים", אומרים שני היזמים, הפעילים גם חברתית למען בני-נוער. "ילדים מגיל צעיר מאוד נמצאים בעולם שלם אליו ההורים אינם מודעים. סטטיסטית, 70 אחוזים מבני הנוער מסתירים, לא חולקים או לא מספרים על תופעות הקורות להם במרחב המקוון. גם אם הם יעברו שיימינג, חרם, הטרדה ואיומים הם לא יספרו בגלל הבושה או חשש להיות מלשינים".

" ההורים בטוחים שהם מנהלים קשר פתוח עם הילד", מסבירים בחברה, "כי הילד מחונך ובא מבית טוב, אז הם מאמינים שהוא יספר על הבריונות שהוא חווה. קיימות אפליקציות שונות בשוק היום אולם הן מוגדרות כ-Parental Control ונועדו לנהל, לעקוב ולרגל אחר הילד. הורים רבים בוחרים להיות בצד אחד של המתרס או משנהו, אולם לא קיים שירות עבור הורים הרוצים להיות באמצע - לא לרגל באובססיביות וגם לא להזניח לחלוטין את המרחב המקוון סביב הילד".

בוסקו. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
לא לרגל אחרי הילד אבל גם לא להישאר מחוץ ללופ./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

אפליקציית Bosco הישראלית מנסה לגשר בין שתי הגישות ההוריות. גרסה אחת של האפליקציה מותקנת במכשיר של ההורה וגרסה משלימה מותקנת במכשיר של הילד. Bosco מנטרת אחר חריגות בשימוש בסמארטפון ומזהירה את ההורים, שיש סוגיה הדורשת את התייחסותם. או במילים אחרות, היא לא מאפשרת להורים להציץ משעמום בסמארטפון של הילדים אלא מדליקה נורות אדומות כשצריך.

"בוסקו הינה כמו קסדת אופניים בעת רכיבה בחוץ - אנחנו סומכים על הילד שלנו אבל לא סומכים על הכביש, על תנאי הדרך, על הנהגים המטורפים בכביש או על הלחץ החברתי ('סע מהר!')", אומרים בחברה.

התפקיד של ההורים התפתח יחד עם הטכנולוגיה והאפליקציה הזו מאפשרת להורה לקבל התראות על מצב הסוללה בסמארטפון, מצב השינה של הילד, תמונות בעייתיות שהילד מקבל או שולח, קבלה או דחייה של מספרי טלפון זרים, חריגה מהמסלול הקבוע בין הבית לבית הספר או המתנ"ס, הסרה של הילד כחבר על ידי אחרים מאפליקציות חברתיות ועוד. בעתיד הקרוב הורים יוכלו גם לקבל התראה על טקסטים שהילד מקבל או שולח, הכוללים תוכן בעייתי ורגיש. "אנחנו לא עוקבים אחרי הילדים - אנחנו שומרים עליהם", מבהירים בחברה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ילד גולש בסמארטפון ובוכה. ShutterStock
"ילדים לא מדווחים מהבושה"./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully