וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: עובד שדיבר הרבה בנייד וקיבל גידול - זכאי לפיצוי

אילן גלר

23.4.2017 / 8:59

זהו מקרה תקדימי באיחוד האירופי וייתכן שגם בעולם המערבי כולו, שבו בית משפט מקבל את הטענה כי שיחות סלולריות עשויות לגרום לגידולים במוח ואף פוסק פיצויים. התובע, אגב, לא מתכוון לעזוב את העבודה

סמארטפון כאב ראש. ShutterStock
התביעה הייתה נגד הביטוח הלאומי ולא נגד המעסיק./ShutterStock

בית המשפט באיטליה פסק לאחרונה פיצויים של אלפי דולרים לחודש, לעובד שסובל מגידול במוחו ואיבד את השמיעה באוזן אחת – לטענת העובד משום שנאלץ במסגרת העבודה לשוחח במכשיר סלולרי במשך שלוש שעות ביום. בית המשפט קיבל את טענותיו במלואן, ודחה את ניסיונות המדינה להוכיח כי קרינה סלולרית לא גורמת לנזק רפואי.

בין השאר, סירב בית המשפט להתייחס למחקרים שמומנו בחלקם על ידי ענקיות תעשיית התקשורת. התובע, רוברטו רומיאו, עובד בחברת התקשורת "טלקום איטליה" במשך 15 שנים רצופות, ולמרבה ההפתעה אין לו כל כוונה להתפטר ממשרתו. את התביעה הגיש נגד הביטוח הלאומי, שדחה תחילה את בקשתו.

זהו מקרה תקדימי באיחוד האירופי וייתכן שגם בעולם המערבי כולו, שבו בית משפט מקבל את הטענה כי שיחות סלולריות עשויות לגרום לגידולים במוח ואף פוסק פיצויים. כעת מתכוונים ארגוני צרכנים שונים באיטליה לנצל פסיקה זו לצורך קידום תביעות קבוצתיות וניסיונות חקיקה בעקבותיהן יידרשו רשתות הסלולר במדינה להוסיף אזהרות על גבי המכשירים הנמכרים, בעוד שהביטוח הלאומי יכיר בכל אדם שיוכיח כי נפגע בעקבות שיחות מרובות בסלולר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אנטנה סלולרית. ראובן קסטרו
קרינה סלולרית - הגרסה הרשמית היא שנחוץ מחקר נוסף כדי לקבוע שהיא גורמת לנזק./ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully