וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציה ישראלית חברתית חדשה: להדליק נר וירטואלי ולתרום לניצולי השואה

אילן גלר

24.4.2017 / 10:08

האפליקציה "זיכרון" מאפשרת להזדהות, להביע תמיכה, לעיין במידע וגם לתרום לניצולי השואה "בדרך חדשנית, פשוטה, נוחה ומלכדת", לדברי שלושת המפתחים שהרימו את המיזם בהתנדבות וללא כוונת רווח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנצחה בעידן הדיגיטלי./מערכת וואלה!, צילום מסך

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ייפתחו הבוקר בשעה 10:00 עם צפירה בת שתי דקות שתישמע בכל רחבי הארץ לזכרם של שישה מיליון יהודים שנרצחו על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה. ברחבי הארץ יתקיימו טקסי זיכרון ולאחר הצפירה יונחו זרי הזיכרון באנדרטה לזכר חללי מרד גטו ורשה במוזיאון "יד ושם" שבירושלים.

אפשרות נוספת, העומדת לרשותנו בעידן הסמארטפונים, היא להתייחד עם הזיכרון גם באמצעות אפליקציית "זיכרון" החדשה. לדברי המפתחים זו אפליקציית ההנצחה הראשונה מסוגה, המאפשרת חוויה אישית וגם חברתית.

האפליקציה מאפשרת להזדהות, להביע תמיכה, לעיין במידע וגם לתרום לניצולי השואה "בדרך חדשנית, פשוטה, נוחה ומלכדת", לדברי המפתחים.

את המיזם החברתי פיתחו שלושה שותפים בהתנדבות מלאה, וללא מטרות רווח. "לאחר שהגענו להבנה כי בעולם של היום הכול עובר לדיגיטל, כדי להשפיע ולשמר את זיכרון השואה בחיים על ידי הדורות הצעירים עלינו לאפשר שיטת הנצחה עדכנית נוספת. האפליקציה פשוטה, נגישה ונוחה; היא פונה לקהל הרחב, מתאימה לכולם ומאפשרת הזדהות והנצחה באופן מידי ובזמן אמת".

אחד הנושאים הכואבים, שעולים מדי שנה ביום השואה, הוא הזנחתם של ניצולי השואה על ידי המדינה. אזרחים רבים מעוניינים לסייע וכעת אפליקציית "זיכרון" מאפשרת לכל אדם בכל מקום לתרום לניצולי השואה הנזקקים.

האפליקציה מציעה מגוון פיצ'רים כמו הדלקת נר זיכרון וירטואלי, צפייה במפת מנציחים המציגה כמה אנשים הדליקו נרות והיכן, עיון במאגר סיפורים אישיים של ניצולי שואה ומתן תרומה לרווחת ניצולי השואה הנזקקים באמצעות אחת מבין שלושת העמותות העובדות אתנו בשיתוף
פעולה: "לתת", עמותת אביב לניצולי השואה ומעון לניצולי השואה.

[להורדה לאנדרואיד, להורדה לאייפון]

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully