וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה יותר מפנטום 4? לקחנו את DJI Mavic הרחפן המתקפל לטיסת ניסיון

25.4.2017 / 9:08

נכון, זה צעצוע ממש לא זול והוא מחזיק מעמד באוויר 27 דקות בין טעינות אבל אלו 27 דקות קסומות במהלכן תוכלו ליהנות ממצלמה איכותית עם מייצב שווה, מהירות של עד 65 קמ"ש במצב ספורט ובסוף לקפל אותו לדחוס לתיק גב בקלילות. ואפשר להטיס אותו אפילו בלי השלט

צלמים זמניים מורשים

כחצי שנה אחרי שיצרנית הרחפנים הפופולרית בעולם, DJI, הציגה את "פנטום 4" חשפה החברה רחפן קומפקטי ומסקרן מאוד. מועד ההשקה של Mavic Pro הגיע רק כמה ימים לאחר שהמתחרה GoPro חשפה את "קארמה", הרחפן הקומפקטי שלה שזכור כפלופ רציני אחרי שרחפנים רבים נכבו באוויר והתרסקו. בשל הכישלון של ה"קארמה", העיניים כולן הופנו ל-Mavic שאמור להציג ביצועים זהים לפנטום 4, למרות שהוא מתקפל וקטן ממנו בהרבה. אז האם הבאזז הרב מצדיק רכישה של הרחפן, ומה ההבדל בינו לבין הפנטום הפופולרי? לקחנו מבאג את Mavic לטיסת ניסיון.

Mavic Pro, בניגוד לרחפנים אחרים בגודל מלא כמו פנטום 4, מתקפל למלבן קטן שאפשר להניח בתיק גב רגיל, ולא דורש מזוודה ייעודית שצריך להיגרר איתה. הרחפן החל להימכר כבר בחודש דצמבר בעולם ולארץ הוא מגיע באיחור של כמה חודשים. הסיבה נעוצה בעיקר בשל האישורים המיוחדים שמשרד התקשורת דורש וכמובן, טירוף מכירות שהפתיע את DJI ויצר מחסור במלאי.

ה-Mavic שוקל רק 743 גרמים וכל ארבע הזרועות שלו מתקפלות. הוא מצויד בגחון מתכתי המשמש גם כצלע קירור, מערך חיישנים הכולל חמש מצלמות, תקשורת לוויינית GPS ו-GLONASS, שני חיישני מרחק ומעבד המכיל 24 ליבות עוצמתיות. בשילוב עם האפליקציה, תוכלו לקבל מידע כמו המרחק (במטרים) של הרחפן מאובייקטים שהוא חולף על פניהם, ממש כמו רדאר.

Mavic pro. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
חיה רעה, למרות ממדיו הצנועים./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

גם בקר השליטה זכה לשדרוג קומפקטי ולמרות שהוא התכווץ הוא עדיין כולל את המאפיינים שיש בשלט של הפנטום 4, כמו כפתור חזרה הביתה, כפתור צילום, כפתור לשליטה בחשיפה, כפתור לשליטה במייצב המצלמה (גימבל) ויכולות נוספות כמו כפתור מצב ספורט. בשונה מפנטום 4 פרו, התצוגה היא על גבי מסך שחור-לבן, בה ניתן לקבל חיווי על מהירות הרחפן, אחוזי הסוללה, גובה הרחפן ועוד.

השלט של ה-Mavic כולל מעמד מיוחד לסמארטפון ובשונה מהשלט של פנטום 4, לא ניתן להעמיד עליו טאבלט, אולם אהבנו במיוחד את ההקפדה של DJI על הפרטים הקטנים. בשונה מהשלט הקודם, ניתן למצוא בערכה שלושה כבלים לחיבור הסמארטפון: USB מסוג C, מיקרו USB ו-Lightning לאייפון. את הכבל מחברים לשלט ומצמידים את הכבל לזרוע שמחזיקה את הסמארטפון.

ל-Mavic יכולות שלא נופלות מפנטום 4, הוא משדר וידאו ברזולוציה של 720p עד מרחק של שבעה קילומטרים. הסוללה שלו מחזיקה פרק זמן זהה לפנטום - 27 דקות. בפועל אכן הצלחנו לסחוט 27 דקות מלאות ובמצב ספורט ניתן להגיע עם הרחפן המתקפל למהירות של עד 65 קמ"ש. כדי להפעיל את מצב הספורט, יש כפתור ייעודי בצד ימין של השלט, וכשמושכים אותו למעלה, מוצגת התראה במסך הסמארטפון שהרחפן מעלה הילוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
Mavic pro. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
שלט קומפקטי - אפשר לוותר עליו אם הוא מכביד עליכם./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

קל לשימוש, קשה להפסיק

שתי לחיצות על כפתור ההפעלה בשלט, שתי לחיצות על כפתור ההפעלה ברחפן ואתם מחוברים; זה כל מה שצריך כדי להתחיל לטוס בבטחה. אם כל החיישנים לרבות ה-GPS מתפקדים כמו שצריך, הרחפן ידאג לשמור את נקודת ההתחלה ואם יקרה משהו בדרך והחיבור יתנתק הוא ידע לחזור אליכם (רק אל תברחו לו).

מערך החיישנים המתקדם ידאג שהרחפן לא יתנגש באובייקטים כמו קירות או עמודים וישאיר את הרחפן הרחק מהם. עם זאת, עצמים קטנים יותר, כמו חוטי חשמל, הוא לא יזהה ולכן אסור להוריד ממנו באמת את העיניים. כאן אתם נדרשים לשים לב. אומנם הוא הרבה יותר קטן מהפנטום 4, אבל הוא עדיין מתקדם ונשאר בליגה של הגדולים ובדיוק כמו הפנטום, גם איתו צריך להיזהר ואם זו ההטסה הראשונה, צריך לעשות זאת בזהירות. אך בדיוק בשביל זה קיים מצב המתחילים שמשאיר את הרחפן על מהירות יחסית נמוכה ומגביל אותו לגובה של עד 30 מטרים. אם אתם בכלל רוצים להשאיר את השלט מאחוריכם, הוא כולל יכולות אוטונומיות ובשילוב עיבוד תמונה, תוכלו בזמן שהוא באוויר, לסמן את הבן אדם שאתם רוצים והוא ידאג לעקוב אחריו. כך לדוגמה אם אתם רוכבים על אופנועים, תוכלו לעלות אותו לאוויר והוא יעקוב אחריכם. עוד פיצ'ר שאהבנו והצלמים בוודאי שיאהבו, הוא מצב הקולנוע שדואג שהרחפן יזוז בצורה חלקה ולא ימרח את הוידאו. עדיין חשוב לוודא שאתם מטיסים את הרחפן בשטח פתוח מאושר להטסה, כלומר שאין התנגשות עם מתקנים ביטחוניים או אזור טיסה.

בנוסף אהבנו שאפשר להשאיר את השלט בבית. אם אתם מתכוונים להטיס את ה-Mavic לטיסות קצרות טווח, תוכלו להשתמש בסמארטפון שלכם ולהתחבר לרחפן באמצעות קישורית האינטרנט האלחוטי. את הסיסמה והשם של הרשת ניתן למצוא על הזרוע הקדמית הימנית וגם מתחת לסוללה. כל מה שצריך זה להפעיל אותו ולהתחבר באמצעות הסמארטפון. הדבר היחידי שיפגע כאן הוא הטווח ויש להגיד שלא בצורה משמעותית, שכן באמצעות קישורית האינטרנט האלחוטי, הוא עומד על מרחק של 80 מטרים וגובה של 50 מטרים ללא הפרעות. האופציה הזו הופכת את הרחפן הזה לעוד יותר קומפקטי ומאפשרת למשתמש ליהנות מיכולות הצילום הגבוהות מבלי להיסחב עם ערכה גדולה וייעודית.

סקירה Mavic תמונות מהרחפן. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מצלם תמונות מרהיבות./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

תקריבי אוויר

ה-Mavic מצויד במצלמת 12 מגה-פיקסל המותקנת על מייצב (גימבל) בעל שלושה צירים. השליטה קלה ופשוטה - בצד שמאל בשלט ממוקם טריגר מיוחד איתו ניתן להזיז את הגימבל עד ל-90 מעלות למעלה ולמטה, וניתן גם להסיט את המצלמה לצדדים מבלי לסובב את הרחפן. בצד ימין בשלט תמצאו גלגלת לשינוי החשיפה ואפילו כפתור להתחלת צילום הווידאו או צילום סטילס. ב-DJI מבינים שהיתרון המרכזי של ה-Mavic הוא המצלמה וממשיכים לפתח אותה. המצלמה הזאת מפיקה צילומים יפים מאוד והיא הפתיעה אותנו בצילומי לילה ואפילו בצילומי מאקרו. המצלמה מסוגלת לצלם וידאו ברזולוציה מקסימלית של 4K ב-30 פריימים לשנייה.

השורה התחתונה

Mavic Pro הוא רחפן נגיש לקהל יעד מאוד ברור, המורכב משתי אוכלוסיות - צלמים מקצועיים וחובבי רחפנים כבדים המשקיעים מזמנם ומכספם לא מעט בתחביב שלהם. יכולות הספורט של הרחפן הקומפקטי מבית DJI, בשילוב המצלמה המדהימה, נותנים תמורה הרבה מעבר לגודלו של ה-Mavic. גם משתמשים מתחילים שהתחום הזה מסקרן אותם יכולים ליהנות ממנו בקלות; הרחפן קל מאוד לתפעול והוא אינו תופס מקום רב בתיק הגב. היכולות האוטונומיות של הרחפן הופכות אותו לפשוט כבר מהשימוש הראשון ולטעמנו ה-Mavic הרבה יותר מהנה להטסה מהפנטום, גם מבחינת התפעול של בקר השליטה וגם בזכות המראה הקרבי שלו. הרחפן הושק ברשת באג במחיר זול יחסית לתחום, העומד על 4999 שקלים. אם תפתחו את הכיס קצת יותר תוכלו להשיג תמורת 6,399 שקלים את גרסת הקומבו הכוללת שלוש סוללות, חמישה סטים של להבים, מטען לרכב, תיק גב ומתאם טעינה למכשירים ניידים. זה גאדג'ט לא זול אבל בהחלט אטרקטיבי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • רחפן
  • DJI
  • MAVIC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully