וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשושית קאסיני עומדת לסיים את חקירת כוכב הלכת שבתאי

26.4.2017 / 9:19

קאסיני של נאס"א מקיפה את כוכב הלכת שבתאי וחוקרת אותו, את טבעותיו ואת ירחיו וכעת היא מתקרבת לסוף משימתה ותחל לבצע צלילות אל מתחת לטבעות שבתאי – בין הטבעות לכוכב הלכת

המשימה של גשושית החלל קאסיני, שנמשכה עשור, סביב סכוכב הלכת שבתאי וירחיו, הניבה אוסף מדהים של תמונות והמון תגליות מרתקות. רגע לפני שהחללית תגמור את משימתה על ידי התנגשות באטמוספירה של כוכב הלכת, קאסיני יחצה תחילה את האזור שבין הכוכב הענק לבין הטבעות המפורסמות שלוף כדי לספר לנו עליהם פרטים חדשים. לצרוך כך היא תבצע 22 צלילות אל מתחת לטבעות שבתאי – בין הטבעות לכוכב הלכת.

המשימה האחרונה של קאסיני הוא נושא הדודל של גוגל היום (רביעי), שזמין בדף הבית של מנוע החיפוש ברחבי העולם. בנאס"א מקווים שהתמרון האחרון יניב "מפות מפורטות של כוח הכבידה של שבתאי ושדות מגנטיים", ויסייע למדענים להבין את המקורות ואת דרך ההיווצרות של הטבעות, ויאפשר לראות "תמונות קרובות מאוד של הטבעות של שבתאי והעננים", על פי נאס"א.

הדמייה של גשושית החלל קאסיני ליד כוכב הלכת שבתאי. NASA, אתר רשמי
הדמייה של גשושית החלל קאסיני ליד כוכב הלכת שבתאי/אתר רשמי, NASA

בדודל קאסיני מצלם סלפי לפני שהוא מתפתל בין שבתאי לטבעותיו כדי לצלם כמה שיותר. "מי יודע מה הפלאות שהחוקר הנמרץ הזה יחשוף בפרק האחרון של שליחותו? " שואלים בגוגל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully