וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמה מדהימה וסוללה פחות: כדאי לקנות וואווי P10? בדקנו

27.4.2017 / 10:19

ענקית הסלולר הסינית מנסה בשנים האחרונות להתחרות בדגמי הפרימיום המתקדמים בשוק, אך הפעם נראה שהחברה הלכה על קו משלה ונטשה את המרדף אחרי סמסונג ו-LG. ב-P10 תמצאו חומרה חזקה מאוד, מראה יוקרתי אך בנאלי ומערך צילום שגרם לנו להתאהב בו

צלמים זמניים מורשים

בים מכשירי האנדרואיד חברת וואווי מצליחה לשמור על ייחודיות מול שאר היצרניות הסיניות, ובשנה האחרונה - מאז השקת וואווי P9 - היא משתלבת בקלות בשולחן של הגדולים כמו סמסונג, אפל ו-LG. בחודש פברואר, במסגרת תערוכת המובייל MWC המתקיימת בברצלונה, הכריזה ענקית הסלולר הסינית על מכשיר הדגל העדכני שלה, וואווי P10. אבל אם עד כה ניסתה וואווי ליישר קו עם הטרנדים החמים בתעשייה, הפעם נראה שהיא לא ממהרת להגדיל את המסך על חשבון השוליים, כמו שראינו בגלקסי S8 וב-LG G6. וואווי לא הציגה חידוש עיצובי והלכה על בטוח עם מכשיר כמעט זהה לדגם הקודם, וואווי P9. עם זאת החומרה והממשק זכו לעדכון שווה ואילו הדגם המוגדל, וואוויP10 פלוס, זכה לעדכונים קצת יותר מהותיים כמו מסך מתקדם יותר ועמידות בפני מים ואבק.

עיצוב

כאמור, העיצוב של ה-P10 שגרתי לעומת מכשירי הדגל המתקדמים של המתחרות, שהושקו לאחרונה. יש לו שוליים תחתונים ועליונים כמו ב-P9 אבל הפעם יש סיבה לא רעה - חיישן טביעות האצבע עבר מגב המכשיר לחלקו הקדמי, מתחת למסך. קורא טביעות האצבע משמש גם ככפתור בית שעליו ניתן לבצע מחוות והוא יכול להחליף את שלושת האייקונים המופיעים על גבי המסך. בדומה לדגם הקודם, גם הפעם מערך הצילום המתקדם לא בולט ושתי העדשות מוטמעות לחלוטין בגב הסמארטפון. חלק מהדגמים מגיעים עם גב מחוספס בגימור יהלום (Hyper Diamond), שמשפר את האחיזה אבל בעיקר מוסיף לתחושה היוקרתית של המכשיר. מבחינה ויזואלית וואווי P10 נראה טוב מאוד ונעים מאוד לאחיזה.

וואווי P10. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
המכשיר נראה טוב אבל לא חדשני בשום צורה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מסך

לוואווי P10 מסך די קומפקטי בגודל 5.1 אינץ' ברזולוציית Full HD (לעומת 5.2 אינץ' בוואווי P9). פאנל המסך מסוג IPS NEO LCD מספק צבעים טובים אבל לא בולט באיכותו לעומת מכשירי דגל של המתחרות. בהשוואה למסך של LG G6, ההבדל ניכר ולא לטובת וואווי. הצבעים ב-P10 לא חדים ומדויקים כמו שהיינו רוצים שיהיו אבל יאמר לזכות וואווי שהיא לא מיהרה לשלב במכשיר רזולוציית QHD, שזוללת יותר סוללה ולא באמת מורגשת בכף היד.

מבחינת עמידות, המסך מוגן בזכוכית גורילה 5 מתקדמת, שאמורה לשמור על המכשיר מפני מכות, שריטות ונפילות. יתרון נוסף במכשיר זו בהירות המסך הגבוהה-יחסית, שמאפשרת עבודה נוחה בחוץ, כשהשמש מכה בו בשיא העוצמה.

ביצועים

בדומה לפאבלט הדגל של החברה, Mate 9, גם ב-P10 תמצאו את ערכת השבבים קירין 960 ו-4 גיגה זיכרון RAM. השילוב הזה חזק מאוד ובגזרה הזו לא מצאנו שילוב אפליקציות או שירותים שהכבידו על המכשיר. לעומת ה-3 גיגה RAM שהיו בדגם הקודם, מדובר בשדרוג משמעותי. בוואווי ממשיכים להתגאות כי ערכת השבבים המתקדמת מתוצרתם עולה בביצועים על סנאפדרגון 820 של קוולקום. המכשיר מצויד ב-64 גיגה לאחסון עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס זיכרון microSD כך שלא אמורה להיות בעיה לצלם בלי הפסקה.

וואווי P10. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
צמד העדשות של לייקה מוטמעות לחלוטין בגב המכשיר./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

חיי סוללה

בגזרה הזו וואווי שדרגה את החומרה ביחס לדגם הקודם וציידה את ה-P10 בסוללה בנפח 3,200 מיליאמפר-שעה, אך כנראה שצריכת האנרגיה של המכשיר גבוהה בהרבה מאחר וזמני השימוש התקצרו. בשימוש יומיומי סביר, חשנו בהתקצרות חיי הסוללה לעומת ה-P9 וסיימנו בממוצע את ימי העבודה עם סוללה הזועקת למטען כשהמכשיר כבר במצב חיסכון. בשימוש כבד (הכולל ווטסאפ Web, מוזיקה ושימוש כבד באפליקציות חברתיות) הגענו למחצית היום עם 46 אחוזי סוללה ואחר הצהריים כבר נזקקנו לשקע. נחמה קטנה מצאנו במטען המהיר שמגיע כלול בערכת המכשיר.

ממשק

וואווי P10 מגיע עם אנדרואיד 7.0 וממשק Emotion UI 5.1. הממשק של וואווי מורגש בהחלט ואינו נראה כלל כמו התקנה נקייה של אנדרואיד. הוא מאפשר להתקין שני חשבונות שונים של ווטסאפ עם סים כפול, אבל בשונה מהמכשירים הקודמים של החברה, הפעם נראה שנבחרו צבעים קצת פחות נעימים בערכת הנושא המגיעה כברירת מחדל. הבעיה השנייה היא האפליקציות המובנות כמו booking, TripAdvisor ועוד שאפשר להוריד מחנות האפליקציות אם עולה הצורך. בשונה מהדגם הקודם, ל-P10 חיישן טביעות אצבע בחלקו הקדמי, המשמש גם ככפתור בית חכם שמאפשר ניהול משימות במחוות אצבע. הפיצ'ר הזה דורש הסתגלות אבל הוא ממש לא מפריע לשימוש הרגיל והמוכר. הממשק של וואווי דומה מאוד ל-iOS מבית אפל ומי שעובר לראשונה מאייפון לאנדרואיד יצליח להתמצא שם ביתר קלות, לעומת התקנות אנדרואיד אחרות.

וואווי P10. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
שדרוג של ה-P9 בכל המקומות הנכונים. חוץ מחיי הסוללה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

גולת הכותרת בוואווי P10, כמו בדגם הקודם, היא מערך הצילום הכפול שפותח בשיתוף פעולה עם מותג הצילום הוותיק "לייקה". את איכות שיתוף הפעולה הזה ראינו בדגם הקודם וגם הפעם החברה השכילה להמשיך את שיתוף הפעולה. P10 מצויד בדור השני, הכולל מצלמת 20 מגה-פיקסל מונוכרומטית (שחור-לבן) ומצלמת 12 מגה-פיקסל צבעונית (RGB) עם מפתח צמצם f/2.2 ומייצב תמונה אופטי. מדובר באותו מערך צילום אחורי הזהה לזה של ה-Mate 9. זוהי אחת ממצלמות הסמארטפון הטובות ביותר שראינו עד כה; הצבעים נשמרים בצורה מדויקת, הפוקוס מהיר במיוחד והתמונות יוצאות מדויקות ומפורטות להפליא. למעשה, האיכות של המצלמה כל כך גבוהה, ביחס למסך, שניתן להבחין באיכות רק כשמעבירים את התמונות למחשב.

ממשק הצילום כולל גם את אפקט הבוקה, בו האובייקט בפוקוס והשאר מטושטש, וכמו בדגם הקודם ניתן לשלוט בכל הפרמטרים של הצילום בתפריט מקצועי שנפתח בהסטת אצבע. גם הפעם, בתנאי תאורה לא אידיאליים המצלמה לא הצטיינה במיוחד (למרות שהתמונות יצאו עדיין מעולות) אבל בדגם הפלוס מפתח צמצם של f/1.8 אמור להפיק תמונות טובות יותר גם בחושך.

חובבי הסלפי ישמחו לגלות מצלמה קדמית של 8 מגה-פיקסל עם חיישן לייקה, שעושה עבודה נפלאה ומדויקת. הפרטים בסלפי מדויקים מאוד ואהבנו את מצב הדיוקן (Portrait) בו ניתן לצלם סלפי כשהפנים במרכז ואילו הרקע מטושטש. וואווי עשתה עבודה מצוינת בכל מה שקשור למערך הצילום במכשיר הזה, ברמה שעשויה להטות את הכף מול מכשירים אחרים, אם צילום בסמארטפון הוא אחד התחביבים העיקריים שלכם.

השורה התחתונה

וואווי P10 הוא לא סמארטפון סקסי; הוא נראה טוב אבל אין בעיצוב שלו כמעט שום דבר ייחודי. דווקא בשנה בה היצרניות המובילות מתמקדות במראה של המכשירים, נראה שוואווי הלכה על יעילות ואיכות בלי הרבה בלינג מסביב. על המראה המשעמם, מפצה המכשיר עם גימור יוקרתי ומצלמה מהטובות שנתקלנו בהן עד כה בסמארטפונים, בטח בקטגוריית המחיר שלו.

נקודת התורפה המרכזית של הסמארטפון הזה היא חיי הסוללה הקצרים, וגם איכות המסך לא סיפקה אותנו. ברמת הביצועים מדובר בשדרוג משמעותי מוואווי P9, ולא תצליחו לעייף את המכשיר, לא משנה כמה אפליקציות תריצו עליו במקביל. תמורת 2,499 שקלים מדובר בסמארטפון משתלם מאוד, בעיקר אם אתם חובבי צילום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

וואווי P10. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
עבודה תחת שמש ישירה? אין בעיה./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully