וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פייסבוק עזרו למפרסם לאתר בני נוער במצב נפשי קשה"

אילן גלר

3.5.2017 / 9:33

לפי תחקיר של העיתון האוסטרלי The Australian, הזמינה הרשת החברתית את נציגיו של בנק גדול באוסטרליה למצגת, במהלכה הם נחשפו למידע פנימי של פייסבוק אודות הרגעים שבהם בני-נוער חשים לחוצים, מובסים, עמוסים וחסרי ביטחון

מארק צוקרברג מייסד פייסבוק. ShutterStock
מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג./ShutterStock

פייסבוק יודעת הרבה מאוד מידע על המשתמשים שלה, כולל תובנות שכלל לא נדמה לרובנו שהיא מסוגלת להגיע אליהן. אבל האם החברה עושה שימוש לא מוסרי מכוון במידע הזה? לאחרונה עלתה טענה כי פייסבוק הציעה לסייע לחברה מסחרית להציג פרסומות בפני בני-נוער שנמצאים במצב נפשי קשה - כך לפחות עולה מתחקיר שפורסם בעיתון האוסטרלי The Australian.

לפי פרטי התחקיר, הזמינה הרשת החברתית את נציגיו של בנק גדול באוסטרליה למצגת, במהלכה הם נחשפו למידע פנימי של פייסבוק אודות הרגעים שבהם בני-נוער חשים לחוצים, מובסים, עמוסים וחסרי ביטחון.

לפי הדיווח, לנציגי הבנק נאמר, בין השאר, כי בני נוער נוטים לנסות ולהגביר את ביטחונם העצמי במהלך השבוע, ולשתף הישגים שונים בסופו. המחקר חושף כי ביכולתה של החברה לזהות באופן אוטומטי תגובות רגשיות שונות בקרב כמעט שני מיליארד משתמשיה - מידע שמשמש לאחר מכן למחקרים המסייעים להתאמת פרסומות אפקטיביות לקהל היעד.

בתגובתה של פייסבוק לפרסום, מבהירה החברה כי בשום שלב לא הציעה ללקוחות להציג מסרים פרסומיים המיועדים לבני-נוער בהתאם למצבם הנפשי. המחקר כולו לא אמור היה להתפרסם או להיות מוצג בפני חברות חיצוניות, והוא מבוסס על מידע שנאסף באופן אנונימי. כל זה לא משנה את העובדה (אליה פייסבוק לא דאגה להתייחס) כי החברה מנתחת את פעילות המשתמשים באופן אינטימי, ומחזיקה במידע עצום על רגשותיהם, תחביביהם ותחומי העניין של צעירים מכל רחבי העולם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

ילד גולש בסמארטפון ובוכה. ShutterStock
לחפש את הפגועים והמוחלשים כדי לנצל את מצבם הנפשי - גם זו טקטיקת מכירות./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully