וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוולקום נגד אפל: מנסה למנוע ייבוא של אייפונים לתוך ארה"ב

אילן גלר

7.5.2017 / 9:22

בית המשפט קבע כי אפל תשלם לקוולקום תמלוגים על שימוש בפטנטים שלה אך אפל מסרבת עד שתקבל הנחה. כעת מאיימת יצרנית השבבים לשלוף את נשק יום הדין שלה - פנייה לבית המשפט בדרישה לאסור על ייבוא של מכשירי אייפון חדשים לתוך ארה"ב, עד שאפל תשלם את חובה

סמארטפון מסוג אייפון 7 פלוס. ShutterStock
האם קוולקום תחזיק את האייפונים של אפל בני ערובה? אייפון 7./ShutterStock

ענקית השבבים קוולקום, המייצרת את ערכות השבב לסמארטפונים הפופולריים בעולם, מנהלת כבר כמה חודשים מערכה משפטית מתוחה מול אפל. יסוד הוויכוח בין שתי החברות הוא סכומי התמלוגים אותם נדרשת אפל לשלם לקוולקום, תמורת השימוש בפטנטים אותם פיתחה החברה עבור תקשורת אלחוטית. אפל אינה מכחישה כי היא אכן משתמשת בפטנטים האלה, אך לטענתה הסכומים אותם דורשת קוולקום גבוהים באופן לא הוגן, והיא מסרבת לשלם אותם.

כעת, לפי הדיווחים, עומדת יצרנית השבבים לשלוף את נשק יום הדין שלה - פנייה לבית המשפט בדרישה לאסור על ייבוא של מכשירי אייפון חדשים לתוך ארה"ב, עד שאפל תשלם את חובה. אפל היא אמנם חברה אמריקנית, ומעצבת את האייפונים בעצמה, אבל הייצור שלהם נעשה במפעל פוקסקון בסין.

המטרה העיקרית של קוולקום, לפי הדיווח, היא לעכב את השקת מכשיר אייפון 8 ולאלץ את אפל להתקפל. מיותר לציין כי אם בית המשפט אכן יאשר את הדרישה הזו, תהיה זו רעידת אדמה בשוק הסלולר, שתגרום לאפל נזק עצום.

עם זאת, רוב המשפטנים העוסקים בתחום סבורים כי לקוולקום אין כוונה להביא לפסיקה זו, והחברה בעיקר מעוניינת לגרום לאפל לחזור בזריזות לשולחן המשא-ומתן כי להגיע לסיכום שיישמע הוגן לשני הצדדים. מנכ"ל אפל, טים קוק, הצהיר כי הוא מאמין שחברות כמו קוולקום צריכות להציע רישיונות בסכומים סבירים, ושהחברה כאמור רוצה לשלם את חובה, רק לא לפי התעריף הזה. יש לציין כי בדוח שפרסמה אפל החודש היא רשמה עלייה בהכנסות ברבעון שהסתיים בחודש מרץ 2017 רשמה החברה רווח נקי של 11 מיליארד דולרים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפל לא מכחישה שהיא עשוה שימוש בפטנטים של קוולקום, היא פשוט לא רוצה לשלם את מה שהם דורשים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully