וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפארק הלאומי לוס גלסיירס חוגג 80 שנים

11.5.2017 / 9:18

הפארק שנוסד ב-11 במאי 1937 הוא הגדול ביותר בארגנטינה, והוא גם הבית של האגם הגדול ביותר במדינה, אגם ארחנטינו. הוא הוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפארק הלאומי של לוס גלסיירס בארגנטינה מציין היום 80 שנה, וגוגל יצרה דודל חדש לציון האירוע. הפארק שנוסד ב-11 במאי 1937 הוא הגדול ביותר בארגנטינה, והוא גם הבית של האגם הגדול ביותר במדינה, אגם ארחנטינו.

בפארק יש שתי אטרקציות מרכזיות - ראשית נמצא שם קרחון פריטו מורנו באזור הדרומי של הפארק, הידוע בשינויים הדינמיים שלו, היוצרים תופעה מחזורית של התקדמות ונסיגת הקרחון יחד עם נפילות מרהיבות של גושי קרח אל הים שמתחתיו. האטרקציה השנייה היא האזור ההררי פיץ רוי שבצפון הפארק עם פסגות הגרניט, האגמים, היערות והקרחונים. כל אלו עשו אותו לאחד המקומות המיוחדים ביותר בעולם.

ככה זה נראה

במקום נמצא גם אגם ארחנטינו הענק, שמוזן ממי קרחונים שהפשירו על ידי מספר נהרות, מים מאגם ויידמה שזורמים מנהר לה-לאונה וערוצים רבים מן ההרים. הקרחונים, העיר אל קלפטה שעל גדות האגם והאגם עצמו מהווים יעדי תיירות חשובים. האגם מוערך במיוחד לדיג. בין הדגים המצויים באגם ניתן למצוא מיני טרוטה, מיני סלמון ועוד סוגים רבים.

הפארק, ששמו הוא בתרגום חופשי "הקרחונים" משתרע על פני 4,459 קמ"ר. בשנת 1981 הוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully