וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת ההפעלה החדשה של גוגל ממש לא נראית כמו אנדרואיד

אילן גלר

16.5.2017 / 8:21

סקרנות רבה אופפת את פיתוח מערכת ההפעלה, שנראית דומה יותר לווינדוס מאשר לאנדרואיד. לצד צילומי המסך דווח כי "פוקסיה" תהיה מיועדת למכשירי מובייל ומחשבים מודרניים, או במילים של גוגל: "מכשירים עם מעבדים מהירים וכמות לא טריוויאלית של RAM"

גוגל משקיעה בימים אלו מאמצים לא מבוטלים בפיתוחה של מערכת הפעלה חדשה לחלוטין בשם פוקסיה. בניגוד לאנדרואיד וכרום OS, פוקסיה איננה מבוססת על לינוקס, ופותחה כולה על ידי מהנדסי גוגל, אם כי לא ברור עדיין לצורך מה. בחודשים שחלפו מאז ההכרזה הרשמית טרם זכינו להסבר האם מדובר במערכת הפעלה שאמורה יום אחד להחליף את אנדרואיד, אך כעת ניתן לפחות איך היא נראית.

צילומי מסך ראשונים של גרסת הניסיון הנוכחית מציגים ממשק שאינו דומה במראהו למה שאנו מכירים ממכשירי אנדרואיד, ולמעשה עשוי להתאים הרבה יותר למסכים גדולים יותר במחשבים אישיים או טבלטים. האפליקציות פועלות בתוך חלונות אותם ניתן לגרור על המסך, או להגדיל ולהקטין לפי הצורך - בדיוק כמו בווינדוס ובמערכת ההפעלה של אפל. ככל שהמסך גדול יותר, כך גדלה כמות האפליקציות שיכולות לרוץ זו לצד זו. למעשה האלמנט אותו ניתן לזהות בקלות הוא הסייען הדיגיטלי של גוגל (Google Assistant), שנראה כי הועתק בשלמותו לתוך פוקסיה.

לצד צילומי המסך דווח כי פוקסיה תהיה מיועדת למכשירי מובייל ומחשבים מודרניים, או כפי שמתארת אותם גוגל, "מכשירים בעלי מעבדים מהירים וכמות לא טריוויאלית של זיכרון RAM". ייתכן שניתן לראות בכך רמז לכך שבסופו של דבר תותקן המערכת הזו על המכשירים היקרים והמתקדמים ביותר של גוגל, אם כי סביר להניח שיעבור עוד זמן רב בטרם נראה אותם על המדפים. אנדרואיד, להזכירכם, נותרה פרויקט סודי כמעט חמש שנים בטרם נחשפה לקהל הרחב.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב של אנדרואיד ומערכת הפעלה שולחנית./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיקר העוזרת הדיגיטלית של גוגל כבר שם./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully