וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנבת וגם ירשת? פייסבוק מצליחה לקבור את סנאפצ'ט

11.5.2017 / 11:30

אחרי שלא הצליחה לקנות את סנאפ, פייסבוק העתיקה את Stories - הפיצ'ר הייחודי, שמשך אנשים לסנאפצ'ט, לכל הפלטפורמות שלה והפכה אותו למוצר בנאלי שלא מעניין יותר צעירים. ההוכחות נמצאות בקצב הגדילה הנמוך של סנאפצ'ט

אינסטגרם סטוריס. יח״צ,
הסיפורים הפכו ללהיט באינסטגרם - הפטיש הראשון שהורידה פייסבוק על הראש של סנאפ./יח״צ

חברת סנאפ, המחזיקה את הרשת החברתית הפופולרית סנאפצ'ט הונפקה בבורסה בניו יורק בתחילת חודש מרץ במחיר של 17 דולר למניה. עם פתיחת המסחר קפצה המניה ל-24 דולרים אבל במהרה גילו מנהלי החברה שהחיים בבורסה הרבה פחות רגועים וטובים ממה שהם היו רגילים אליו.

בדוח שפרסמה אתמול החברה נחשף כי הצמיחה בכמות המשתמשים הפעילים נמוכה מאוד - 5 אחוזים בלבד - והכנסות החברה גם לא מרשימות במיוחד, בלשון המעטה. למעשה, אחרי שסנאפ דיווחה על הפסד של 2.2 מיליארד דולרים המניה החלה לצנוח וערך החברה ירד ב-23 אחוזים.

החדשות הרעות האלה מגיעות למשקיעי סנאפ כמה ימים בלבד אחרי שפייסבוק חשפה כי היא מגרדת את שני מיליארד המשתמשים החודשיים הפעילים ברשת החברתית והגיעה ל-700 מיליון משתמשים באינסטגרם, 1.2 מיליארד משתמשים בווטסאפ ו-1.2 משתמשים בפייסבוק מסנג'ר. על זה אפשר להוסיף את החדשות שמשתמשי הסטוריז באינסטגרם ובווטסאפ כבר עקפו את כלל המשתמשים בסנאפצ'ט, ואפשר להבין שכנראה הפעם גולית ינצח את דוד.

פייסבוק, כידוע, ניסתה לרכוש את סנאפצ'ט בעבר ונענתה בסירוב. בתגובה החלה החברה להעתיק את הפיצ'ר המרכזי של סנאפצ'ט - ה-Stories לכל הפלטפורמות שלה, ולמרות שהיא לא הייתה צריכה שהפיצ'ר יהיה פופולרי כדי לקבור את סנאפצ'ט, נראה שהתכנית הצליחה מעבר למצופה.

הדרכה סנאפצ'ט. צילום מסך
אז מה עוד יש בסנאפצ'ט חוץ מסיפורים? הא, כלום?/צילום מסך

לפי הנתונים, אותם חשף מארק צוקרברג מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית, עומדת כמות המשתמשים בפיצ'ר הסיפורים באינסטגרם על כ-200 מיליון משתמשים יומיים ובווטסאפ על 175 מיליון איש מדי יום. זה מעט ביחס לכמות המשתמשים הכוללת בפלטפורמות של פייסבוק אבל מספיק כדי להטיל צל כבד על 166 מיליון המשתמשים בסנאפצ'ט.

הטקטיקה של פייסבוק הייתה להפוך את הפיצ'ר הייחודי, שמשך אנשים לסנאפצ'ט, למוצר משעמם שאפשר למצוא בכל מקום; אם אפשר למצוא אותו בכל מקום, זה אומר שכל מאות מיליוני המשתמשים של פייסבוק יעשו בו שימוש מתישהו, וכך הייחודי הופך במהרה לבנאלי.

למרות התחזיות, סנאפ לא הצליחה להתאושש מהמכה שחטפה בחודש מרץ - חודש ההנפקה. ברגע שפייסבוק אימצה לחלוטין את הסטורי כמדיום מרכזי, המצלמה החליפה את המקלדת והסטורי החליף את הסטטוס - ולצעירים נותר רק לחכות לדבר הגדול הבא, שההורים שלהם עוד לא מכירים. בנוסף, עצם ההנפקה והשיח העסקי סביב סנאפ הפך את האפליקציה ללא-סקסית בעליל.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully