וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל מתמטי פשוט הצליח להטריף את הרשת כולה - ובצדק

14.5.2017 / 12:32

האם אתם תצליחו לפתור את התרגיל המתמטי הפשוט הזה? כי כולם (כולל מחשבונים) עונים תשובות שונות ועדיין לא מצליחים להגיע להסכמה על מה התשובה הנכונה

מערכת וואלה!

זוכרים את טירוף השמלה הכחולה-שחורה (כן, כן, לבן-זהב, מה שתגידו), אז נמצאה המקבילה המתמטית שלה: תרגיל פשוט עם שתי תשובות אפשריות. חלק בטוחים שהתשובה היא כזו וחלק מוכנים להמר על הכליה שלהם שהיא אחרת. אולי אתם תצליחו לפתור את סלע המחלוקת?

יתכן שנתקלתם בתרגיל הזה בעבר (כי הוא רץ ברשת כבר מספר שנים) ורפרפתם הלאה, אולם עם טרנד החידות המתמטיות של השנה האחרונה היה ברור שזה יצוף שוב ברשתות החברתיות, והפעם הוא מקבל את תשומת הלב הראויה לו. התרגיל די פשוט והוא הולך ככה:

חידה מתמטית שמשגעת את הרשת. מערכת וואלה!
חידה מתמטית שמשגעת את הרשת/מערכת וואלה!

נראה די פשוט, לא? אז זהו שיש לתרגיל הזה שני פתרונות אפשריים וחוסר הסכמה בולט מאוד לגבי מה מהם הוא הפתרון הנכון.

אז לאיזו תשובה אתם הגעתם?

עוד באותו נושא

רק 2 אחוז מצליחים לפתור את חידת מקדונלד'ס הזו

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

מיד נחשוף בפניכם את הפתרון, אולם לפני כן נסביר לכם מדוע נוצר הבלבול. מאז כיתה א' לימדו אותנו שלכל תרגיל מתמטי יש פתרון אחד יחיד ומוחלט. במידה מסוימת זה נכון. 2 ועוד 2 תמיד יהיה 4. אולם, תרגילים מורכבים יותר דורשים מערכת סמלים - ממש כמו השפה שלנו. כפל וחילוק קודמים לחיבור וחיסור, מכירים? על זה אנחנו מדברים. כשם שחידות המבוססות על מילים מנצלות את עמימות השפה, כך גם עושה הבעיה המתמטית הזו.

יש לכם כיוון לפתרון או שרק בלבלנו אתכם יותר? אולי פתרון התרגיל יעשה לכם סדר. יש שניים כאלה: 9 ו-1. לאיזה פתרון הגעתם?

אין צורך לריב, כי כולכם צודקים. לתרגיל הזה אין פתרון אחד - אלא שניים. אם אתם מתעקשים למצוא פתרון "נכון יותר" אז לכו על 9. ה"טעות" מקורה בסדר הפעולות המתמטיות. דרך אחת היא לחלק את 6 ב- 2(1+2). זאת אומרת,לחלק את 6 ב-2 כפול 3, שזה 6 חלקי 6 ואז התשובה שתצא לכם היא 1. אולם, אם יוצר התרגיל כיוון לפתרון הזה, היה עליו לקחת אמצעי בטיחות נוסף ולהוסיף לו סוגריים. כך זה היה צריך להיראות בסוגריים - (2(1+2)).

הדרך השנייה ו"הנכונה יותר" היא ללכת על פי כללי קדימות אופרטורים (כפל וחילוק קודמים לכל), לחלק קודם את ה-6 ב-2 ואז להכפיל את התוצאה (3) במה שיש בתוך הסוגריים (גם 3). 3X3 = 9.

אם אתם מתעקשים שתשובה אחת נכונה ואחרת ממש לא, קחו את התרגיל לנסיעת מבחן ובדקו אותו בכמה מחשבונים שונים. אנחנו מבטיחים לכם שגם בהם תקבלו תשובות שונות (לראיה התמונה למטה). למעשה - מחשבונים שיוצאו עד 2003 יראו את התשובה 1 ואילו כאלה שיוצרו אחרי 2003 יראו את התשובה 9.

רואים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
2 תשובות שונות בשני מחשבונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לסיכום, שתי התשובות נכונות, תלוי איך אתם קוראים את התרגיל, אולם אם בכל זאת בא לכם להיות קטנוניים ולרטון על עניין הסוגריים הנוספים, אתם מוזמנים לבחור בדעת הרוב וללכת על 9.

  • עוד באותו נושא:
  • מתמטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully