וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווטסאפ תשלם קנס אחרי ששיתפה נתונים עם פייסבוק

15.5.2017 / 10:08

בחודש אוגוסט 2016 הכריזה פייסבוק כי תחל לשלב בין נתוני מאגר המידע של אפליקציית המסנג'ר הפופולרית, וואטסאפ. באירופה התנגדו אך בית המשפט האיטלקי קבע כי בפרק הזמן שחלף בין הרגע שבו החלה פייסבוק במדיניותה החדשה ועד שהפסיקה אותה, כבר נלקחו פרטים ללא אישור

ווטסאפ , פייסבוק. ShutterStock
קנס מגוחך ביחס להכנסות החברה./ShutterStock

בחודש אוגוסט 2016 הכריזה פייסבוק כי תחל לשלב בין נתוני מאגר המידע של אפליקציית המסנג'ר הפופולרית, וואטסאפ, אותה רכשה כשנתיים קודם לכן, ובין נתוני הרשת החברתית עצמה. מדינות האיחוד האירופי התנגדו לכך באופן נחרץ, ו-28 מתוכן הודיעו לפייסבוק תוך זמן קצר כי הן אוסרות עליה לדלות את נתוני המשתמשים בווטסאפ לשימוש של מחלקת הפרסום בפייסבוק. כעת, תיאלץ פייסבוק גם לשלם קנס כספי לא קטן בעקבות החלטתה האומללה.

בית המשפט האיטלקי, שדן בסוגיה, קבע כי בפרק הזמן שחלף בין הרגע שבו החלה פייסבוק במדיניותה החדשה ועד שהפסיקה אותה, כבר נלקחו ללא אישור פרטיהם של מאות אלפי משתמשים. על כך, תידרש החברה לשלם קנס של כ-3.3 מיליון דולרים. הרגולטור האיטלקי מכיר בכך שלמשתמשים הייתה אפשרות להימנע משיתוף המידע, אך האפשרות הזו "לא תויגה כראוי" ולכן סביר להניח כי רובם פשוט לא הבינו במה מדובר.

"אנו בוחנים את ההחלטה ומצפים להגיב לה בקרוב", מסרה וואטסאפ בתגובה. החברה תיאלץ להתמודד בקרוב גם מול מאמץ משפטי דומה בהודו, שם שוקלת הממשלה לחוקק חוק חדש להגנת פרטיות המשתמשים ברשתות חברתיות. גם שם טוענת פייסבוק כי היא מקפידה על נהלי אבטחה מחמירים, וכי "פרטיות היא חלק מה-DNA שלנו".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully