וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמה נסתרת לזיהוי מגדר והבעת פנים נחשפה בשלט פרסומת

16.5.2017 / 8:20

"משהו נראה לי חשוד בשלט הדיגיטלי הזה", סיפר אחד האנשים שזיהו את המצלמה. "במבט ראשון לא ניתן להבחין במצלמה הנסתרת, אך מי שמתמקד בה ודאי יגלה שמשהו לא כשורה". וזה כנראה ממש לא השלט החכם היחידי שמרגל אחרי קונים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העדשה מסתתרת במסגרת העץ של השלט./מערכת וואלה!, צילום מסך

שלט פרסומת תמים למראה באוסלו, בירת נורבגיה, התגלה כמשהו מתוחכם ומאיים הרבה יותר אחרי שהתברר כי הוא צויד במצלמה נסתרת המסוגלת לזהות את מינם, הבעת פניהם ואף את גילם של המתבוננים בשלט.

נהוג לומר שמי שמחפש פרטיות שלא יתחבר לרשת, אבל היום כבר אי אפשר לחמוק מאמצעים ביומטריים אפילו ברחוב. במקרה הזה, פיצריה נורבגית בשם "פיצה פפר", הוכיחה שהפרטיות כבר לא קיימת גם למי שלא מבלה את רוב זמנו בפייסבוק, לאחר שעוברי אורח זיהו את העדשה הנסתרת מוטמעת בראש שלט הפרסומת התמים למראה.

בעת שעוברי האורח הביטו בפרסומת ובפרטים הרשומים בשלט, הקליטה המצלמה הנסתרת את הבעת פניהם, מינם וגילם המשוער ולאחר מכן העבירה את פרטיהם לבעלי הפיצרייה. לפי הדיווח, המערכת סיפקה פרטים מדויקים מאוד בצורה ברורה, לדוגמה: מין - נקבה, גיל - 32, זמן התבוננות בשלט: דקה ו-13 שניות. קריפי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאחורי השלט נחשף המוח שמנתח את הצילומים ומדווח למוכר./מערכת וואלה!, צילום מסך

"משהו נראה לי חשוד בשלט הדיגיטלי הזה", סיפר אחד האנשים שזיהו את המצלמה. "במבט ראשון לא ניתן להבחין במצלמה הנסתרת, אך מי שמתמקד בה ודאי יגלה שמשהו לא כשורה בשלט". אותו נורבגי חשדן פרסם את פרטי הפיצרייה ברשת וגילה שהוא ממש לא היחיד שחושב שמדובר בפרסום אגרסיבי ופולשני בצורה חריגה.

את השירות הזה מספקת חברה חיצונית, והשלט החכם הוא לא פרי מוחו של בעל הפיצרייה, כך שניתן להניח בסבירות גבוהה ששלטי פרסומת נוספים עם מצלמה נסתרת קיימים, מבלי שגילו אותם עדיין.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully