וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפונים עם המצלמות הכי טובות

18.5.2017 / 11:35

מי מצטיין בצילום בתנאי תאורה חשוכה, מי עדיף לצילומי וידאו בתנועה, באיזה מכשיר הצבעים הכי אמיתיים ומדויקים והאם עדשה כפולה בהכרח עדיפה על מערך צילום עם חיישן אחד? מבחני המעבדה של Dxomark קבעו - אלו המכשירים עם המצלמות הטובות ביותר כיום

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון - המקום הראשון, מכשיר הדגל החדש של HTC)

חלפו כמה שנים מאז קפיצת המדרגה האדירה שעשו מצלמות הסמארטפון מרזולוציה של 0.3 מגה פיקסל לאיכויות הגבוהות שאנחנו רואים היום. סמארטפונים היום מצלמים תמונות חדות, אמנותיות ויציבות עם צבעים אמיתיים וחדים בדיוק כמו מצלמה מקצועית אבל זה לא אומר שלא הגענו שוב לנקודת קיפאון. מכשירי הדגל שהושקו כבר השנה לא הציגו שיפורים משמעותיים מדי באיכות החומרה המצלמת, ובעיקר שיפרו את יציבות התמונה והממשק, אבל זה לא אומר שכל הסמארטפונים מצלמים באותה איכות ובאותה חדות.

אם צילום הוא הפיצ'ר החשוב ביותר בסמארטפון עבורכם, כדאי מאוד שאת המכשיר הבא שתקנו תוכלו לנצל כמו שצריך, ובשביל זה פנינו לדוחות של מעבדת Dxomark המדרגת את מצלמות הסמארטפונים לפי בדיקות מקיפות ומעמיקות הכוללות בחינה של הצבעים בתמונה, רמת הפרטים, חשיפה, מהירות הפוקוס, צילום בווידאו וצילום עם מבזק (פלאש). אלו הסמארטפונים עם המצלמות שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר.

סמארטפון. ShutterStock
מי הצטיינה בכל פרמטר, ואיזו מצלמה הצטיינה בכל הפרמטרים?/ShutterStock

במקום הראשון והטרי במיוחד, עם 90 נקודות, סמארטפון שעדיין לא הגיע לחנויות - U11 של חברת HTC. ה-U11 הושק רק שלשום וכבר זכה לביקורות מעולות על יכולות הצילום שלו. הוא מצויד במערך צילום מתקדם הכולל מצלמה אחורית של 12 מגה פיקסל עם פיקסלים כפולים ומפתח צמצם של f/1.7, לצד מצלמת 16 מגה פיקסל קדמית.

בדיוק כמו עם שאר המכשירים, גם הפעם נבחנו ונותחו צבעי התמונה, רמת הפרטים, חשיפה, מהירות הפוקוס וצילום בווידאו. בסיכום מבחן שיבחו את הצבעים המצוינים שלו, את הצילום בתנאי תאורה חשוכים, המיקוד המהיר במיוחד והשמירה על הפרטים בצילומי חוץ גם בחושך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקום הראשון - HTC U11./מערכת וואלה!, צילום מסך

במקום השני עם 89 נקודות סמארטפון פופולרי בלי נוכחות רבה בישראל - Pixel מבית גוגל. הסמארטפון הראשון בסדרה שהחליפה את סדרת נקסוס עטור שבחים אבל הוא מצטיין במיוחד בזכות המצלמה שלו. לפיקסל חיישן 12.3 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0 - על הנייר לא מטורף אך בבדיקות שערכו במעבדה, נמצא כי הפיקסל מפיק את התמונות הטבעיות כמעט הטובות ביותר ומשמר בצורה אפקטיבית את הפרטים. בבדיקה עלה עוד כי התמונות נעימות מאוד לעין ולמרות שמפתח הצמצם יחסית גבוה, הצילום בתנאי תאורה גרועים וחשוכים הפיק תוצאות טובות, אפילו עם פלאש. למעשה, למרות שלא מומלץ להשתמש במבזק, תמונות הפלאש של הפיקסל היו הטובות ביותר מכל שאר המכשירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוגל פיקסל - עדיין לא נפוץ במיוחד בישראל. וחבל./מערכת וואלה!, צילום מסך

במקום השלישי נמצאים שלושה מכשירים עם ציון 88: סמסונג גלקסי S7 אדג', HTC 10 וסוני אקספריה Performance. שלושתם קיבלו ציון נמוך בנקודה אחת בלבד מהמקום השני, וחשוב לציין גם כי המצלמה בגלקסי S8 החדש זהה למצלמה בדגם הקודם כך שגם הוא בתיאוריה נהנה מהדירוג הזה.

גלקסי S7 מצויד בחיישן 12 מגה-פיקסל עם פיקסלים כפולים ומפתח צמצם יחסית נמוך של f/1.7. לפי הבדיקה, החשיפה והצבעים בתמונות שצולמו בחוץ ובפנים היו יוצאות דופן והמצלמה הצטיינה בכמה קטגוריות כמו צילום נוף, תמונות בהם טווח הצבעים רחב, פוקוס מהיר במיוחד, טקסטורות מפורטות, חשיפה וניגודיות. כמו כן בבדיקה התרשמו מהצילום בתנאי תאורה מאתגרים ומשימור הפרטים בחושך, מהחשיפה ומטווח הצבעים הדינמי הרחב ומהפוקוס המדויק והמהיר.

סמסונג גלקסי S7. ShutterStock
סמסונג גלקסי S7 - המצלמה זהה ל-S8 החדש./ShutterStock

כאמור, את המקום השלישי חולק גלקסי S7 עם HTC 10 המצויד במערך צילום הכולל חיישן 12 מגה-פיקסל, עם פיקסלים מוגדלים, ומפתח צמצם f/1.8. גם המכשיר הזה זכה לשבחים על צילומי החוץ שלו ובמעבדה התרשמו לטובה מהחשיפה המדויקת לצד האיזון לבן. הצבעים גם היו מדויקים והוא קיבל ציון גבוה גם תודות לשימור הפרטים בכל תנאי התאורה, לצד הדיוק ומהירות הפוקוס בכל תנאי תאורה, גם בחושך.

HTC 10.
אוקיי, הבנו שהם יודעים לייצר מצלמות. HTC 10 .

המכשיר השלישי שחולק את המקום השלישי הוא סוני אקספריה Performance המצויד בחיישן 23 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0. בבדיקת המעבדה הגיעו למסקנה כי האיזון הלבן שלו טוב והצבעים הטבעיים מצוינים. כמו כן, ציינו לשבח את מערכת חיזוי הפוקוס, שתפקדה מעולה והצליחה לספק פוקוס מהיר ומדויק בכל תנאי התאורה ובכל מצבי הצילום. המצלמה הצטיינה גם בתנאי תאורה חשוכים.

סוני אקספריה X פרפורמנס. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
בצילום סוני מעולים, חבל ששאר החלקים במכשירים שלהם כאלה חסרי מעוף./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

במקום הרביעי, עם 87 נקודות נמצאים כמה מכשירים, בהם: וואווי P10 החדש, סמסונג גלקסי S6 אדג' פלוס בן השנתיים, הסוני אקספריה XZ וסוני אקספריה Z5. וואווי P10 מצויד בשני חיישנים, אחד שחור-לבן של 20 מגה-פיקסל ושני צבעוני (RGB) של 12 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0. באתר שיבחו את צילומי הסטילס של מכשיר הדגל החדש של הענקית הסינית ואף ציינו כי הוא אחד מהטלפונים הטובים ביותר שהם בדקו לחובבי צילום. החשיפה של המצלמה הייתה מצוינת בכל תנאי התאורה והצבעים בעת עיבוד התמונה היו טובים לצד איזון לבן מדויק. שימור הפרטים והטקסטורות היה גם הוא טוב ולטענת המעבדה, התמונות היו חדות במיוחד.

וואווי P10. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
שיתוף הפעולה עם מותג הצילום לייקה הניב תוצאות יפות. וואווי P10./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

גלקסי S6 אדג' פלוס מצויד בחיישן של 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.9 ופיקסלים בגודל של 1.12 מיקרון. למעשה, המצלמה של המכשיר הזה זהה למצלמה שנמצאת בגלקסי A5 ו-A7 שהושקו השנה. במבחן הצטיין המכשיר בחשיפה ובניגודיות, בפוקוס המהיר וברמת הפירוט של התמונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בן שנתיים ועדיין נותן תוצאות מעולות./מערכת וואלה!, צילום מסך

לאקספריה Z5 של סוני יש מערך צילום הכולל חיישן של 23 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0. במבחן הוא הצטיין בפוקוס המהיר, הצבעים היו טובים, כמו גם החשיפה והניגודיות. כאמור גם האקספריה XZ ברשימה והוא מצויד בחיישן 23 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0. ה-Z5 הצטיין בעיקר בצילומי וידאו שם ייצוב התמונה היה מאוד טוב בכל תנאי תאורה, החשיפה הייתה טובה, האיזון הלבן היה טוב וגם הצבעים.

סוני אקספריה Z5.
כאמור, בצילום סוני יודעת לתת עבודה.

במקום החמישי, עם ציון של 86 נקודות, נמצאים אייפון 7 (ו-7 פלוס), LG G5, סמסונג גלקסי S6 וגלקסי נוט V שלא הגיע לישראל. במעבדה התרשמו כי אפל שיפרה במצלמה של אייפון 7 את החיישנים של אייפון 6, שהיו טובים עוד לפני זה, שיפרה את העדשה והוסיפה אפשרויות חדשות כמו מעבד תמונה משופר ומייצב תמונה אופטי. בבדיקה עלה כי החשיפה וטווח הצבעים הרחב היו מרשימים, האיזון הלבן היה טוב וגם שימור הפרטים בתמונה בעת צילום חוץ היה מוצלח מאוד, לצד מיקוד מהיר וצילום בתאורה בהירה. למרות שאייפון 7 מצויד בעדשה אחת והפלוס בכפולה, ההבדל היחיד בתוצאות הצילום הוא בזום האופטי.

סמארטפון מסוג אייפון 7 פלוס. ShutterStock
ציפינו למיקום גבוה יותר. אייפון 7 פלוס./ShutterStock

מערך הצילום של ה-G5 כולל חיישן 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8 ומצלמה נוספת של 8 מגה פיקסל עם עדשה רחבה ומפתח צמצם f/2.4. על המכשיר כתבו כי הוא סיפק תמונות עם חשיפה טובה מאוד, הציג ניגודיות טובה וטווח צבעים דינמי רחב; המיקוד האוטומטי היה מהיר.

LG G5. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
LG G5 - תמונות טובות, אבל המכשיר לא זכה לפופולריות בקרב המשתמשים. את ה-G6 הם עוד לא בדקו משום מה./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

במקום השישי, עם 85 נקודות בלבד, נמצאים וואווי מייט 9 ו-LG V20. לפאבלט הדגל של וואווי, מייט 9, מערך צילום כפול הכולל חיישן שחור-לבן אחד של 20 מגה-פיקסל וחיישן צבעוני של 12 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.2. במעבדה חשבו שהתמונות של המכשיר היו מצוינות במגוון רחב של תנאים. חובבי התמונות יאהבו את שימור הפרטים הקטנים של התמונה, והאיזון הלבן היה מדויק. גם הפוקוס היה מהיר והצטיין בעיקר בצילומי תנועה.

וואווי מייט 9. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מכשיר טוב למשתמשים כבדים, שגם אוהבים לצלם הרבה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

LG V20 מציע חיישן של 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8. במעבדת Dxomark התלהבו במיוחד משימור הפרטים יוצא הדופן וגם מהצילום בתנאי תאורה חשוכים, שהוגדר כ"מדהים". עוד תרמו לציון הגבוה-יחסית - הצבעים החיים והנעימים לעין, והחשיפה הבהירה בתנאי תאורה חשוכים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכשיר המיועד ליצירת תוכן, עם מצלמה לא רעה בכלל. LG V20./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully