וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבחרו את גודל מסך הסמארטפון שהכי מתאים לכם

21.5.2017 / 10:22

כשבוחרים סמארטפון מסתכלים קודם כל במפרט, אבל המפרט לא יספר לנו האם המכשיר יתאים לנו מבחינה פיזית. איך יודעים איזה גודל מסך מתאים לכל אחד, ומה הדברים שחשוב לשים לב אליהם לפני שבוחרים גודל סמארטפון? שאלנו מומחה

סיפור בדקה

(בסרטון: מסך הסמארטפון שרק אתם תוכלו לראות)

פעם רצינו את הנייד הכי קטן, זה שייכנס בקלות לכיס. אחרי שהסמארטפונים נכנסו לחיינו - המסך החל לגדול. כיום, כבר כמעט אין הבדלים בגדלי המסך בין מכשירי הפרימיום לפאבלטים (מסך בגודל 5.5 אינץ' ומעלה), אז איך עושים את הבחירה הנכונה, ואיך יודעים מה לבדוק לפני שרוכשים מכשיר חדש? דיברנו עם שי כץ, מנהל שיווק ברשת BestMobile, כדי לקבל תשובות.

התאמה לידיים

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא התאמה פיזית בין גודל המסך ויכולתנו להגיע לחלקיו השונים בקלות ובנוחות. אם יש לכם אצבעות קטנות, כדאי באופן טבעי לכוון את הרכישה למכשיר עם מסך בגודל 5 עד 5.3 אינץ'. רובנו רוצים להשתמש בסמארטפון ביד אחת, כך שבחנות מומלץ לאחוז את המכשיר ביד המועדפת ולנסות להגיע עם האגודל מהפינה העליונה הרחוקה לפינה התחתונה הרחוקה. אם אתם רחוקים מאוד מהיעד, כנראה שהמכשיר גדול מדי עבורכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מחזיקה סמארטפון בחנות. ShutterStock
תנו לאצבעות ללכת במקומכם./ShutterStock

רואים 6/6?

למשתמשים מבוגרים יותר, או כאלו הסובלים מראייה לקויה, מומלץ לבחור במסך גדול יותר, שיאפשר צפייה בתמונות ובטקסט בצורה ברורה יותר. מעבר לזה, בלי קשר לגודל המסך, חשוב לבדוק כיצד שינויים בהגדרות המסך - בהירות, חדות וכו' - משפיעים על חוויית השימוש ומקלים על הקריאה במכשיר. למרות שמערכות ההפעלה לניידים מאפשרות להגדיל את הכתב, למכשירי אנדרואיד שונים יש ממשקים ייחודיים עם פונטים בגדלים שונים כך שמומלץ לשחק בהגדרות המכשיר הספציפי ולראות האם הצפייה במסך נוחה או גורמת למאמץ על העיניים.

אישה מבוגרת עם סמארטפון. ShutterStock
מה כתוב בהודעה הזאת?/ShutterStock

מסך לצופים בסדרות וסרטים

רבים מאיתנו משתמשים בסמארטפון לצורך צפייה בסדרות ובסרטים, בעיקר בזמן נסיעות, ואם מדובר באחד השימושים העיקריים שלכם, או שפשוט חשוב לכם ליהנות מחוויית צפייה איכותית יותר, בהחלט שווה לשקול לבחור באחד מהמסכים הגדולים יותר. אם אתם בוחרים במסך גדול לצפייה במולטימדיה (5.5 אינץ' ומעלה) שימו לב שלא צריך איכות גבוהה יותר מ-Full HD. השוק מציע מסכים ברזולוציה הרבה יותר גבוהה אבל בגודל המסך הזה, באמת שאין צורך.

נרגשת סמארטפון. ShutterStock
מסך גדול, הנאה גדולה./ShutterStock

מסך לגיימרים

בעוד שעבור מטרות מולטימדיה מסך גדול יותר עדיף פשוט בשל חוויה טובה יותר, הרי שלאלו מכם שעושים שימוש רב בסמארטפון לגיימינג, גודל המסך יכול להיות ההבדל בין לתפעל משחק בנוחות או ללחוץ בטעות על אלמנטים לא רצויים במסך. במשחקים רבים ממשק התפעול מבוסס על לחצני המגע הממוקמים בתחתית המסך ומסך גדול יאפשר לכם שליטה מדויקת הרבה יותר בכל פעולה שתרצו לבצע במשחק.

טראמפ סמארטפון. ShutterStock
לצרכי מולטימדיה עדיף מסך 5.5 אינץ' ומעלה, רזולוציית Full HD מספיקה, שלא יספרו לכם סיפורים./ShutterStock

מסך לתולעי ספרים

קוראי ספרים דיגיטליים, העושים שימוש בדיו אלקטרוני הם עדיין מוצר עדיף למי שקוראים טקסט רב אבל גם מסכי סמארטפון (בבהירות גבוהה) יכולים להתאים לקריאה ארוכה. מסך סמארטפון גדול יותר יאפשר לכם חווית קריאה טובה יותר ממכשירים קטני ממדים, ויאפשר ליותר תוכן להיות מוצג בכל גלילה של המסך אבל זה פחות משמעותי ממכשירים המיועדים לצפייה בווידאו.

מסכים לילדים

מצד אחד לילדים יש ידיים קטנות יותר, ולכן הם יצליחו לתפעל בקלות רבה יותר מסך קטן יותר, אבל מצד שני מדובר בצרכני מדיה ומשחקים מהמדרגה הראשונה, שעיקר שימושם במכשיר מתאים יותר למסכים גדולים. כך שאין תשובה ברורה, וזה משתנה מילד לילד ובהתאם לאופי השימוש. מה שבטוח במקרה של מכשיר לילדים עדיף ללכת על מסך ממוגן כלשהו, עם ציפוי גורילה, שעמיד בפני נפילות, מכות ושריטות.

כדי להקל על כתיבה בסמארטפון, מסכים גדולים גם מאפשרים להציג מקלדת רחבה יותר וכך לשפר את איכות ונוחות ההקלדה.

ילדים צופים בטלוויזיה ובוהים במסכי סמארטפון. ShutterStock
זקוקים למסך גדול./ShutterStock

לא קונים לפני שמנסים

כאמור, התנסות פיזית עם המכשיר, אפילו לדקות ספורות, יכולה לסייע מאוד בהתלבטות אחרי שצמצמתם את הבחירה לדגמים מסוימים. נסו לבחון את המכשיר בחנות או אצל חבר, ולבדוק עד כמה קריא המסך בשמש ישירה, כיצד נראות האפליקציות שאתם משתמשים בהן הכי הרבה והקפידו להשתמש במכשיר ביד אחת.

בנוסף מומלץ לקרוא סקירות של סמארטפונים בכתבות באינטרנט כדי לנסות לקבל מושג האם המסך הגדול פוגע בחיי הסוללה או שהמכשיר מצויד במספיק אנרגיה לשימוש של יום שלם עם בהירות גבוהה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully