וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו מרגמה בסלון": הוברבורד התפוצץ בטעינה וגרם לשריפה בצפון

17.5.2017 / 8:57

"פתחנו אותו בשעה 20:00 וחיברנו לחשמל. בסביבות 23:45 אני שומע פיצוץ; הראשון היה בסדר וחשבתי שנטרקה הדלת אבל פתאום שמעתי עוד פיצוץ שהרעיד את כל הבית ואפילו השכן שמע אותו", סיפר אופיר טובול מהישוב שלומי לוואלה! TECH

דייב שחר

(בסרטון: עלינו על הוברבורד - רק כדי לגלות שהנפילה הכואבת בלתי נמנעת)

בחודש האחרון שמענו לא מעט על סכנות ההוברבורד (רכינוע, בעברית) בכל הנוגע לבטיחות בדרכים, ונסיעה בטוחה, אבל כלי התחבורה האישי התפרסם, כשרק החל לצבור פופולריות, דווקא בשל תכונה אחרת שלו - הנטייה של חלק מהמכשירים להתלקח בלי אזהרה ולגרום לשריפות. לפני כשנה, לפני שהוא הגיע לארץ בייבוא רשמי, יצרנים סיניים מיהרו לייצר דגמים שונים עם תקני בטיחות שונים (או בלי תקנים כלל) ושיווקו אותם ברחבי העולם. ההוברבורד זכה למוניטין שלילי לאחר שמכשירים רבים-יחסית עלו באש וגרמו לדליקות ובמוצאי שבת זה קרה גם ליהב טובול, בן 15, מהיישוב שלומי שבצפון הארץ.

"זהו מכשיר ההוברבורד שהתפוצץ הלילה בביתי בזמן שהיה בטעינה", הוא כתב בפוסט בפייסבוק. "רציתי להזהיר ממכשיר התופת! ביום שישי בשעה 0:00 בלילה התפוצץ מכשיר ההוברבורד והתלקח, אני ומשפחתי התעוררנו לקולות נפץ עזים ושריפה, משהו שלא היה בשליטתנו וגרם לנזק ברכוש ובהלה רבה! אנשים! היזהרו! עשו הכל על מנת להבטיח שימוש נכון וזהיר, לא להשאיר את המכשיר בטעינה למשך זמן ממושך ולהטעינו בזמן שאתם בשליטה עליו ויכולים למנוע את האסון שיכול לקרות גם לכם".

הוברבורד יהב טובול. יהב טובול, מערכת וואלה! NEWS
המנוע נשרף תוך חמש דקות./מערכת וואלה! NEWS, יהב טובול
הוברבורד יהב טובול. יהב טובול, מערכת וואלה! NEWS
"היה ממש כמו כדור אש"./מערכת וואלה! NEWS, יהב טובול

כפי שניתן לראות בתמונות ששלח טובול לוואלה! TECH, ההוברבורד שלו נשרף לחלוטין, בחלקו התחתון; לדבריו, תוך כמה דקות. התיאור של טובול זהה לתיאור של רוכשים אחרים בעולם, שחוו תקלה דומה. "זה הוברבורד שאמנם משווקים בארץ אך קנינו אותו בארה"ב", מספר אופיר טובול, אביו של יהב, בשיחה עם וואלה! TECH. "רק פתחנו אותו ביום שישי, בסביבות 20:00. שמנו אותו בטעינה בפינת האוכל וישבנו לאכול ארוחת שישי רגילה. אחר כך קמנו מפינת האוכל, המשכנו לראות טלוויזיה ואז בסביבות 23:30 אשתי והקטנה נרדמו ואור הקטן שלי גם נרדם ויהב ואני נשארנו ערים. אז כל אחד עלה לחדר שלו ובסביבות 23:45 אני שומע פיצוץ.

"הראשון היה בסדר וחשבתי שנטרקה הדלת אבל פתאום שמעתי עוד פיצוץ שהרעיד את כל הבית ואפילו השכן שמע אותו. פיצוץ מטורף, כאילו מישהו עם מרגמה בסלון. ואז קרן ואני רצנו למטה, עלינו במדרגות, אנחנו מסתכלים על פינת האוכל ואני רואה אותה עולה באש. ישר הורדתי את החשמל, הוצאתי את השקע מהתקע ואז קרן, אישתי, יצאה החוצה והביאה לי את הצינור מבחוץ. קרן עלתה עם השכן למעלה עם הילדים והם יצאו החוצה. אז התחלתי לכבות אותו אבל כנראה שיש בו כל כך הרבה סוללות ליתיום שזה היה כמו תרמילים של רובה.

הוברבורד יהב טובול. יהב טובול, מערכת וואלה! NEWS
החלק העליון נותר שלם./מערכת וואלה! NEWS, יהב טובול
הוברבורד יהב טובול. יהב טובול, מערכת וואלה! NEWS
אבל זה לא מנע מהאש להתפשט לחלק מהריהוט בבית./מערכת וואלה! NEWS, יהב טובול

"פשוט זה התחיל להתפוצץ לכל עבר וזה היה ממש כמו כדור אש ימינה וכדור אש שמאלה וההוברבורד שמאלה, אני עם הצינור מכבה את הנקודה הזאת ואת הנקודה הזאת. באיזשהו שלב, זה היה בערך חמש דקות אבל זה עשה ממש כמו ביום העצמאות עם הזיקוקים לכל הכיוונים ועלה באש בפעם אחת ואז נתתי לו מכת מים והכל נרגע.

"זהו, כל השאר היסטוריה. הוצאנו אותו החוצה, התחלנו לנקות את כל הדברים. כמובן שקרן והילדים עברו לשכנים ממול והשכן עזר לי עד 4:00 לפנות בוקר. כשקרן יצאה בבהלה היא התקשרה למכבי אש, אז כשכיביתי התקשרתי אליהם גם, הם עדכנו את המשטרה, חברת החשמל ומד"א. פתאום הגיע מכבי אש, למרות שביטלתי. הם הנחו אותי שנפתח את כל הבית כי הסוללות האלו הן רעילות וכל מה שיוצא מהן זה רעל. לפחות 3-4 שעות שכולם יצאו מהבית. הנזק של הבית זה רק לצבוע קיר ויומיים לפני קרן ואני קנינו קונסולה מתחת לחלון ועוד שידת מגירות אז הן נשרפו קצת.

"ברוך השם אני אומר תודה לאל שנגמר ככה ושהיה את הפיצוץ כי אם הוא לא היה וזה היה נשרף זה היה גרוע יותר. קנינו אותו מארה"ב מחנות, יצרנו איתם קשר. דבר אחד אחרי שקראתי ודיברתי עם אנשים, הבנתי שזמן הטעינה פה הוא פקטור מאוד חשוב. כל הוברבורד, לא משנה מה - צריך לשים אותו גג שלוש שעות בטעינה".

  • עוד באותו נושא:
  • הוברבורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully