וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש בארה"ב: פייסבוק לא אחראית לפיגועים ולהסתה נגד ישראלים

21.5.2017 / 9:14

11 חודשים לאחר שהוגשה התביעה בשמם של אזרחים אמריקנים שנפגעו בפעולות טרור בישראל, בית המשפט האמריקני קבע כי פייסבוק לא אחראית להסיר תכנים המסיתים נגד ישראלים וכי האחראים לפיגועים הם הגולשים עצמם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המשפט: "פייסבוק לא אחראית לרצח ישראלים". (צילום מסך)/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט בארה"ב דחה ביום חמישי בערב את התביעה שהגיש ארגון "שורת הדין" הישראלי נגד פייסבוק, בסך מיליארד דולרים, בגין אי-מניעת הסתה לרצח ישראלים. בארגון הודיעו מיד כי בכוונתם לערער על ההחלטה, וכי יוסיפו להיאבק כנגד ההסתה הפרועה בפייסבוק, שמובילה לטענתם להרג ישראלים חפים מפשע.

את התביעה הגיש הארגון בחודש יולי 2016 בשם אזרחים אמריקנים שנפגעו בפעולות טרור בישראל. במסגרת התביעה נדרשה פייסבוק לפעול להסרת תכנים מסיתים נגד ישראלים, כשם שעשתה לאחר הפיגועים בפריז; אז ממשלת צרפת דרשה את התערבות פייסבוק והביאה למבצע להסרת כ- 15 אלף פוסטים, המזוהים עם ארגון המדינה האסלאמית (דאעש).

לאחר המבצע, הצטרפה ישראל לבקשות הממשלתיות להסרת תכנים מסיתים בפייסבוק ומתחקיר שביצע "שורת הדין" עלה כי פייסבוק לא מסירה תכנים המכילים הסתה נגד ישראל, בעוד שתכנים כנגד פלסטינים או מוסלמים באותו הנוסח הוסרו תוך זמן קצר, לדברי הארגון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למרות כל הדוגמאות שהוצגו מתוך הרשת החברתית. (צילום מסך)/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהכרעת הדין עולה כי בית המשפט קיבל את טענת פייסבוק, הנסמכת על החוק האמריקני לפיו פייסבוק, כמו גם יתר הרשתות החברתיות, הינה פלטפורמה בלבד ומתוקף כך מוענק לה חסינות, והאחריות לתכנים המופצים בה היא של יוצרי התכנים בלבד.

אם זה המצב, אז למה פייסבוק בכלל טורחת לסנן תכנים - מכל סוג - ולהפעיל צוות שקורא פוסטים בשפות שונות ומוחק אזכורים פוגעניים? אם פייסבוק לא אחראית לתוכן המוצג באתר אז למה לחסום משתמשים או כלל לאכוף את התקנון (המכונה "הסטנדרטים הקהילתיים")? אם פייסבוק לא אחראית לתוכן, למה לגייס אלפי עובדים חדשים כדי להילחם בפייק ניוז?

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ולמרות שההכרעה מנוגדת לתקנון עצמו של פייסבוק, ששואפת להיות "מקום בטוח". (צילום מסך)/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכרעת בית המשפט גם עומדת בסתירה מסוימת עם מדיניות פייסבוק עצמה. באוקטובר 2015, בשיא גל פיגועי הדקירה, אמר סיימון מילנר, מנהל מדיניות של פייסבוק באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה כי "אין דבר חשוב יותר מבטיחותם של המשתמשים בפייסבוק. אין מקום בפייסבוק לתוכן המעודד אלימות, איומים ישירים, טרור או דברי שנאה. יש לנו מערך אוניברסלי של סטנדרטים קהילתיים האוסר על תוכן המכיל דברי שנאה, איומים ספציפיים של אלימות או בריונות".

"למרות האכזבה מן ההחלטה, העובדה כי בית המשפט לא סיפק נימוק לגבי טענתנו המרכזית, לפיה על פייסבוק שלא לספק שירותים לגורמים המסיתים לטרור ולאילמות קיצונית כפי שממשלות וארגונים עסקיים נוהגים, מחזקת את רצוננו לערער לבית המשפט העליון בארצות הברית ולקיים דיון רחב יותר אודות אחריותה של פייסבוק במקרים בהם מעורבים חיי אדם", אמרה יו"ר "שורת הדין", עורכת הדין ניצנה דרשן לייטנר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החוק האמריקני קובע שפייסבוק היא רק פלטפורמה. (צילום מסך)/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully