וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידורי הרדיו שלנו יצרו לכדור הארץ במקרה שכבת הגנה נגד קרינה

אילן גלר

23.5.2017 / 8:31

"גלי הרדיו הללו נועדו לעתים קרובות לתקשורת מתחת לפני המים, אך הם מגיעים גם לחלל מחוץ לאטמוספרה ומקיפים את כדור הארץ בשכבת מגן", מסבירים בסוכנות החלל האמריקנית. ואנחנו חשבנו שבני אדם יודעים רק לזהם

מחקרים על השפעותיהן הסביבתיות של טכנולוגיות מודרניות שונות מסתכמים בדרך כלל באזהרות חמורות לגבי האופן שבו בני-האדם הורסים את סביבת המחיה שלהם בפרט ואת כדור הארץ באופן כללי. אולם מאמר שפורסם לאחרונה על ידי סוכנות החלל האמריקנית חושף דווקא אפקט הפוך - לדברי נאס"א, הטכנולוגיה שנוצרה לפני עשורים רבים כדי לאפשר תקשורת בטווחים עצומים, לגמרי במקרה יוצרת גם שכבת הגנה מפני קרינה המקיפה את הפלנטה שלנו.

הטכנולוגיה המדוברת היא שידור תקשורת רדיו בתדרי VLF. לטכנולוגיה הזו אין כמעט שימושים במגזר הפרטי או המסחרי, אך היא משמשת לעתים קרובות לצרכים צבאיים (בעיקר לתקשורת מרוחקת מול כלי שיט וצוללות) ולמחקרים מדעיים. גשושית ואן-אלן של נאס"א, החוקרת את השפעות השידורים הללו מהחלל, גילתה כי לאורך השנים נוצרה מעין בועת הגנה, שחוסמת חלק מהקרינה המסוכנת שנעה בחלל.

"גלי הרדיו הללו נועדו לעתים קרובות לתקשורת מתחת לפני המים, אך הם מגיעים גם לחלל מחוץ לאטמוספרה ומקיפים את כדור הארץ בשכבת מגן", מסבירים בסוכנות החלל. ייתכן כי בהיעדר שכבת הגנה מקרית זו, היינו סובלים מרמות קרינה גבוהות הרבה יותר על פני הקרקע, שהיו פוגעות בתפקודם של מכשירים אלקטרוניים שונים ואולי אף מגבירות את כמות מקרי הסרטן.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקלה מופלאה./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • גלי רדיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully