וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבים להודות - יצא לו טוב: כך גם אתם תשיגו סלפי איכותי בלחץ של זמן

23.5.2017 / 8:09

בטלו את מצב HDR, כוונו את בהירות המסך למקסימום, השתמשו בלחצן הווליום כדי לצלם ועוד - אם יש לכם הזדמנות אחת להוציא את הסלפי המושלם, כדאי שתגיעו לרגע הזה מוכנים ככל הניתן. זה כל מה שצריך לדעת לפני שמסתערים על מישהו לצילום

עריכת וידאו:ניר חן

הכותרות באתרי החדשות, אחרי תקרית הסלפי עם טראמפ על השטיח האדום בנתב"ג, קבעו נחרצות שח"כ אורן חזן (הליכוד) הביך את הנשיא האמריקני, אבל אי-אפשר להתעלם מהעובדה שיצא לו סלפי מעולה, עם צבעים יחסית טובים וחיים תחת שמש ישירה.

את הסלפי הזה צילם ח"כ חזן בלחץ של זמן (למרות שכנראה היה מתוכנן), ולדבריו המצלמה בכלל הייתה מכוונת על החיישן האחורי - ובגלל זה הצילום התעכב. אם גם אתם נתקלים בסיטואציה שדורשת צילום סלפי איכותי ומהיר, קבלו כמה טיפים שיסייעו לכם להשיג תמונה אחת נקייה ומהירה, שתוכלו לפרסם בפייסבוק.

נחיתת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל, שדה התעופה בן גוריון, תל אביב 22 במאי 2017. פייסבוק, צילום מסך
צבעים ברורים, בלי מריחות. הסלפי שצילם ח"כ חזן עם נשיא ארה"ב, טראמפ./צילום מסך, פייסבוק

התכוננו מראש

אם אתם יודעים שאתם מתכוונים לצלם סלפי בסיטואציה עתידית לחוצה, כוונו את הסמארטפון למצב צילום קדמי. אם האירוע מתקיים בשעות האור ואתם נמצאים בחוץ, הקפידו שהפלאש יהיה מכובה כי הוא יאט את מהירות הצילום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

השתמשו בלחצנים פיזיים לצילום

רובנו מצלמים באמצעות לחיצה על המסך אבל ברוב המכריע של הסמארטפונים אחד מכפתורי השליטה בווליום גם מפעילים את צמצם המצלמה. לעתים קרובות, הלחיצה על המסך מסיטה את עדשת המצלמה ויוצרת מריחה. שימוש בלחצן פיזי במסגרת המכשיר עשוי לסייע בייצוב התמונה.

נקו את המסך ואת העדשה

רגע לפני שאתם מסתערים לעבר מושא הסלפי המשותף, נגבו את מסך הסמארטפון ואת העדשה במיוחד על החולצה שלכם. נגבו בתנועה אחת תוך הפעלת לחץ וכך תנועת האצבע על המסך תהיה מדויקת יותר וגם יפחתו הסיכויים שהתמונה תימרח בשל שכבת לכלוך על העדשה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בביקור בחומה הגדולה בסין, 22 במרץ 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
למען השם, צלמו לרוחב - לא לאורך! רה"מ נתניהו ורעייתו שרה בביקור בחומה הגדולה בסין, מרץ 2017./לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בהירות מסך מקסימלית

ברוב המוחלט של הסמארטפונים אין פלאש קדמי (ובצדק) אבל אם אתם בחדר סגור, או מצלמים בשעות החשיכה, כוונו את בהירות המסך למקסימלית. זה יעניק תאורה טבעית יחסית לתמונה ויפיק תוצאה פחות מגורענת והרבה יותר מדויקת.

צלמו כמה שיותר תמונות

אם אתם מצלמים בלחץ, כנראה שמדובר בהזדמנות שלא תחזור על עצמה בעתיד הקרוב אז אל תתקמצנו על שטח אחסון. צלמו כמה שיותר תמונות ברצף - בחלק מהמכשירים צריך ללחוץ הרבה פעמים ברצף על כפתור הצילום ובחלק מהסמארטפונים לחיצה ארוכה תפעיל את מצב ה-Burst שמצלם תמונות ללא הפסקה, עד שתסירו את האצבע מהכפתור. אם אתם רוצים לצלם סרטון סלפי, התחילו לצלם הרבה לפני המפגש.

דוגמניות דולצ'ה וגבאנה עושות סלפי בזמן תצוגה. GettyImages
אל תחששו לשלוף את הסמארטפון, פשוט תעשו את זה זריז./GettyImages

אל תחסכו במקום

משתמשים רבים מצלמים ברזולוציה לא מקסימלית כדי לחסוך במקום, אבל אם אתם יודעים שתצלמו בקרוב תמונות חשובות, מומלץ להעביר את הרזולוציה למקסימום בממשק הצילום.

שנו להגדרות הנכונות מראש

במכשירי ה-iOS לא תוכלו לשנות את הרזולוציה של התמונה ואילו במכשירי האנדרואיד תוכלו להתאים את הרזולוציה וגם את יחס התמונה. יחס התמונה משחק תפקיד חשוב, כך לדוגמה אם אתם מצלמים תמונת סלפי רחבה, ודאו שאתם על יחס 16:9 ולא 4:3 אך קחו בחשבון שלרוב היחס 16:9 יהיה ברזולוציה מעט נמוכה יותר משל 4:3.

אם הסמארטפון שלכם תומך בצילום HDR במצלמה הקדמית, בטלו את האפשרות הזאת. אותה אפשרות אומנם מביאה תמונות עם דיוק צבעים גבוה יותר, אך היא עושה את זה על ידי צילום של כמה תמונות ביחד והלבשה של כולן אחת על השנייה. מה שאומר שזה לוקח גם זמן ובמצבים כאלו, לא תמיד יש לכם זמן ואם אתם גם לא יציבים, התמונה תצא מטושטשת.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully