וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תומך דאעש התריע בטוויטר 4 שעות לפני הפיגוע במנצ'סטר?

23.5.2017 / 9:22

בשעות שחלפו מאז פיגוע הטרור הרצחני בצפון אנגליה, תומכי דאעש רבים בטוויטר החלו להביע שמחה ובמקביל עולים קולות רבים התוהים האם ניתן היה למנוע את הפיגוע, לפחות אם סומכים על צילום המסך של פעיל דאעש שחשבונו כבר נחסם

פיצוץ במנצ'סטר אפריל 2017. רויטרס
בני נוער מחוץ לאולם המופעים אחרי הפיגוע./רויטרס

22 בני אדם נהרגו הלילה ו-59 נפצעו בפיגוע התאבדות שאירע בסיום הופעה בעיר מנצ'סטר. הפיצוץ אירע בסביבות השעה 00:30 (שעון ישראל), מחוץ לאולם בו הופיעה הזמרת האמריקנית, אריאנה גרנדה. באולם הגדול ביותר בבריטניה נכחו ילדים רבים ולדברי צוותי הרפואה שהגיעו לזירה, חלק מהנפגעים סבלו מפציעות שנגרמו כתוצאה מחלקי מתכת שהתעופפו. לדברי גורמים אמריקניים, הפיגוע במנצ'סטר דומה לפיגוע שבוצע בפריז בחודש נובמבר 2015.

מאז שהדיווחים על פיגוע הטרור הרצחני הגיעו לטוויטר, פעילי דאעש רבים החלו להביע שמחה ולחגוג את ההרג. טוויטר ידועה כרשת חברתית עם גולשים רבים התומכים במדינה האסלאמית ולא פעם החברה נוהגת לערוך מבצעי חסימת חשבונות, כמו המבצע הגדול שהתקיים בחודש אוגוסט 2016, אז דיווחה טוויטר על סגירה של 235 אלף חשבונות שעודדו טרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום המסך של הפרופיל החסום שמתרוצץ בטוויטר./מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל האם גולש אחד התריע ארבע שעות לפני הפיגוע במדויק? לפי דיווח שרץ בשעות האחרונות בטוויטר, המשתמש @owys663, פרסם את דגל דאעש עם ההשטאגים: #ManchesterArena ו-Islamicstate#. כאמור, כמה שעות לאחר מכן, לכאורה, בוצע הפיגוע באולם המופעים בצפון אנגליה.

הפרופיל עצמו כבר לא קיים, וייתכן מאוד שהוא נסגר זמן קצר לאחר שפרסם את הפוסט. עם זאת, צילום מסך של הפוסט, שפורסם לכאורה, הפך לוויראלי מאוד ברשתות חברתיות ואפילו זכה לדיווח באתר הדיילי מייל הבריטי.

עדות אחת כי מדובר בפרופיל אמיתי היא ההודעה שמקבלים כשמנסים לגלוש אליו. ההודעה היא שהפרופיל הושעה על ידי טוויטר ולא עמוד שגיאה כאילו הפרופיל מעולם לא היה קיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully