וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה במחשבי משרד הבריאות: מאות ישראלים קיבלו אישור לגראס רפואי

24.5.2017 / 14:06

המערכת הממוחשבת של היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות הצליחה לאכזב מאות חולים אתמול בבוקר, שחשבו כי האישור המיוחל סוף סוף הגיע אליהם. החולים מיהרו להתקשר למוקד הטלפוני אך לאחר המתנה ארוכה גילו שמדובר בבאג

אדם מעשן סיגריית מריחואנה עשויה שטר כסף. ShutterStock
במילה אחת - אכזבה./ShutterStock

חולים המחכים לאישור קנביס רפואי בישראל עוברים מכשולים רבים בדרך לאישור הנכסף, אבל אתמול בבוקר מאות ישראלים בהמתנה קיבלו הודעת סמס שהודיעה להם כי הם קיבלו את האישור. זמן קצר לאחר מכן הם התאכזבו לשמוע שמדובר בתקלה במערכת שליחת המסרונים ביחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות (יק"ר).

בהודעות שנשלחו דווח למאות המטופלים כי בקשתם לרישיון לקנאביס רפואי אושרה, אך לאחר שהתקשרו לבדוק האם מדובר באישור לגיטימי, הם התבשרו במוקד שירות הלקוחות כי מדובר בטעות.

"כמה שהתרגשתי לקבל את ההודעה על אישור הקנאביס, אחרי השנים הארוכות שאני מנסה לקבל את האישור המיוחל, אחרי דחיות שטותיות של טפסי הבקשה שנשלחו על ידי ראומטולוג ועל ידי רופאת כאב" אומרה אתמול מטופלת שדבריה פורסמו לראשונה בדף הפייסבוק של פעיל הלגליזציה, גדי וילצ'רסקי. "התקשרתי ליק"ר ממש עכשיו ומה מסתבר? שיש באג במערכת שלהם ששולחת הודעות על אישור גם כשהקנאביס עוד לא מאושר".

חולי קנביס קיבלו אישור בטעות בהודעה. מגזין קנביס, mako
היו צריכים לחכות למענה טלפוני רק כדי לגלות שמדובר בטעות./mako, מגזין קנביס

"לפחות היו שולחים הודעת תיקון טעות", אמרה לאחר מכן המטופלת המאוכזבת בשיחה עם מגזין קנאביס. "כשקיבלתי את ההודעה בדקתי אצל ספק הקנאביס הרפואי אליו שויכתי והם לא ידעו על מה אני מדברת. רק אחרי שפניתי ליק"ר הבנתי מה קרה. המינימום זה לשלוח הודעת תיקון. אני מרחמת על כל אלו שקיבלו את ההודעה ועדיין לא יודעים שזו טעות".

בהקלטה של שיחה עם מוקד היק"ר, שהגיעה לידי וואלה! TECH, נאמר לחולים שהתקשרו כי "אכן במערכת יש באג, המון אנשים התקשרו לדווח, מאות כאלה לפחות", נמסר ממוקד היק"ר. "עקרונית ברגע שהוועדה מאשרת רישיון לחולה, אוטומטית נשלחת ההודעה למטופל, אך הבוקר נשלחו ההודעות למרות שהרישיונות עוד לא אושרו באמת. כמעט כל שיחה שאני מקבלת עכשיו זה בעניין הזה".

מאייל בסון, דובר משרד הבריאות, נמסר בתגובה כי "בתאריך המצוין בכתבה (וגם בשאר ימי החודש האחרון) נשלחו מסרונים שתאמו בדיוק למידע שנוצר במערכת המחשוב. לגבי הטענה כאילו נמסר במוקד לפונים שהתקשרו על תקלה ידועה, ועל מאות מסרונים שכביכול נשלחו בטעות: בבדיקה שנערכה מול מנהלת המוקד, נמסר כי לא ידועה אמירה כזו". ההכחשה של משרד הבריאות סותרת את השיחה המוקלטת עם נציגת השירות במוקד יחידת הקנביס הרפואי, והדובר סירב להתייחס להקלטה עצמה. עוד הוסיף בסון כי "בנוסף, ביצענו גם בדיקה מול היק"ר, על פעילות חריגה במערכת בימים האחרונים, ונמסר לנו כי לא הייתה כל פעילות כזו. לגבי המטופלת אשר שמה מוזכר בכתבה, נראה שלא מדובר בטעות אלא במטופלת שאכן אושרה עבורה הבקשה לקנאביס".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

>> פורסם לראשונה במגזין קנאביס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully