וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיה הישראלית של אינטל, שתחליף בקרוב את חיבור ה-USB

אילן גלר

28.5.2017 / 10:18

אנחנו רגילים כבר לחבר התקנים למחשב שלנו באמצעות חיבור USB מיושן, אבל לא מעט זמן חלף מאז הוצג ההתקן ב-1996 ובקרוב תשלב אינטל במעבדיה סטנדרט חדש בשם ת'נדרבולט 3

איך להכניס USB במכה אחת?. ShutterStock
גם אתה כבר מיושן./ShutterStock

בתחילת חודש יוני 2015 חשפה חברת אינטל בתערוכת Computex בטאיוואן את הדור השלישי של חיבור ת'נדרבולט (Thunderbolt 3), שפותח על ידי עובדי אינטל בחיפה, ויתמוך בחיבור USB מסוג C. החיבור מאפשר הזרמת מידע בקצב מהיר הרבה יותר מהדור הקודם ובנוסף הפיתוח הישראלי מאפשר לחבר בפורט אחד כל מסך נתמך והתקני USB נוספים.

מחבר ת'נדרבולט 3 מאפשר להעביר בכבל אחד פי ארבעה כמות מידע ופי שניים רוחב-פס וידאו רזולוציה של 4K) בנוסף לאספקת החשמל. מאז ועד היום החיבור הזה לא ממש הפך לסטנדרט בתחום, בעיקר משום שטכנולוגיית החיבור הסופר-מהירה של אינטל דורשת מעבד נפרד. אבל כל זאת עומד להשתנות בקרוב. אינטל הודיעה בשבוע שעבר כי בכוונתה להטמיע את טכנולוגיית ת'נדרבולט 3, שפותחה בישראל, בתוך המעבדים שלה.

בנוסף, אינטל גם תשחרר בשנה הבאה את המפרט הטכני של ת'נדרבולט 3 ליצרני חומרה אחרים ללא צורך ברישיון. המשמעות היא שבקרוב יהיו הרבה יותר מחשבים והתקנים עם החיבור שמאפשר גם טעינה חשמלית וגם העברת מידע בקצב של 40 גיגה-ביט לשנייה. ההערכה היא שככל שהיצע המחשבים והתקנים עם החיבור המהיר יגדל, גם מחירם של כבלי ת'נדרבולט 3 יירד.

הקורבן העיקרי של המהלך הזה כנראה יהיה חיבור ה-USB המוכר והוותיק שאנחנו מכירים משנת 1996. חיבור ה-USB המקורי שמותקן כמעט בכל מחשב כיום איטי מאוד וגדול מאוד ביחס לפוטנציאל בשוק, ונראה שהמהלך של אינטל נעץ את אחד המסמרים המרכזיים בארון הקבורה שלו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

ת'נדרבולט 3. אינטל, אתר רשמי
USB מסוג C יצליח להחליף סוף סוף את שקע ה-USB המיושן./אתר רשמי, אינטל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוות הפיתוח של אינטל חיפה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully