וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של גלקסי S8: מכשיר הדגל של סמסונג מועד לפורענות

28.5.2017 / 9:09

נכון, הוא מתקדם וחזק ויפה ויש לו אחלה מצלמה - אבל מה שווים כל אלה אם הוא נוטה לתקלות ונסדק בקלות? חודשיים לאחר ההשקה של מכשיר הדגל החדש של סמסונג אפשר גם להגיד שיותר מדי נורות אזהרה כבר נדלקו

צלמים זמניים מורשים

שנה לא קלה עוברת על ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית, סמסונג; זה התחיל עם גלקסי נוט 7 המתפוצץ שהורד מהמדפים וזכה להפוך לפרשת המובייל החמורה ביותר בתולדות החברה. מניות החברה ספגו מכה וכל העיניים נישאו לעבר מכשיר הדגל הבא של החברה, גלקסי S8. השקת המכשיר נדחתה בחודש כדי לא להיבלע בשלל ההשקות של תערוכת המובייל בברצלונה, וכמו במקרה של הנוט 7, גם הפעם מיהרו המבקרים לקבוע כי מדובר במכשיר האנדרואיד הטוב בעולם. וכמו בפעם הקודמת, אולי ההצהרה הזו הייתה פזיזה מדי כי המכשיר עולה לכותרות לעיתים תכופות מאז הושק בסוף חודש מרץ, ולא תמיד מסיבות חיוביות.

מצד אחד, הנתונים היבשים על מכירות בשמיים וגם בסקירה שלנו קיבל ה-S8 ציון גבוה מאוד בזכות מה שהוא מציע, אבל נדמה שמכשיר הדגל של סמסונג סובל מלא מעט בעיות. הראשונים לשים את הידיים על המכשיר החדש היו משתמשים בקוריאה, שדיווחו כי המסך בגלקסי S8 וגם בגלקסי S8 פלוס, מציג גוון אדום גם בבהירות הגבוהה ביותר.

גוון אדום במסך

המשתמשים הראשונים שעלו על התקלה פרסמו ברשת את תמונות מכשירם לצד מסך תקין ובסמסונג מיהרו להציע תיקון ידני, שלא עבד לכל המשתמשים. אחר כך הוציאה החברה עדכון תוכנה שכלל את התיקון לבעיה. את המכשול הראשון הצליחה סמסונג לצלוח יחסית במהירות וביעילות.

פחות או יותר באותו הזמן התגלה כי אחד מאמצעי הזיהוי ביומטריים שסמסונג מתגאה בהם ניתן לפריצה בקלות יתרה. אופציית זיהוי הפנים של החברה (לא סורק קשתית העין) נפרצה באמצעות תמונה מסמארטפון אחר שהוצב מול הגלקסי, או במילים אחרות, כדי לשכנע את הגלקסי להעניק גישה לתוכן המכשיר די בתמונה של בעל המכשיר. בסמסונג הגיבו כי הם מודעים לבעיה וזיהוי הפנים זו האפשרות הפחות מאובטחת. החברה אף מסרה כי עדיף לא להשתמש באופציה הזו כלל מבלי להסביר מדוע החליטו להציע אפשרות זו מלכתחילה במכשיר הדגל של החברה?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סמארטפון פריך

אחרי הדיווחים על האבטחה הלקויה בסורק הפנים, סמסונג התגאתה בסורק קשתית העין, שלדבריה מאובטחת בדיוק כמו קורא טביעות האצבע ופועלת באופן מידי. גם אנחנו בדקנו את אפשרות האבטחה הביומטרית והתרשמנו לטובה, הזיהוי עובד תוך פחות משניה ומהיר יותר מקורא טביעות האצבע. אבל חודש לאחר שהגיע המכשיר לחנויות, הצליחה קבוצת האקרים גרמנית לעקוף את הקורא הביומטרי על ידי עין מודפסת ועדשת מגע. בסמסונג אמרו כי פריצה כזו אינה סבירה אבל מקבוצת ההאקרים נמסר שכל מה שצריך זה צילום באיכות גבוהה של פניו של המשתמש.

דיווחים שפורסמו בפורומים הרשמיים של סמסונג, לאחר מכן נתקלו המשתמשים בבעיות תוכנה נוספות בהן, נטייה של המכשיר לאתחל את עצמו באופן אקראי, כמה פעמים ביום ואפילו בחלק מהמקרים ללא הפסקה. תופעה שמזכירה לנו מאוד את תקלת הבוטלופ הידועה לשמצה של LG G4. משתמשים אחרים דיווחו כי אחרי שהמכשיר מסיים אתחול, סידור האייקונים על גבי מסך הבית מתאפס. בסמסונג לא מתעלמים מהתופעה ומנסים למצוא לה פתרון, אולם לדברי המשתמשים, החברה לא מסרה פרטים האם מדובר בתקלת יצור הקיימת בכמה מכשירים בודדים או שזוהי תקלה רחבה יותר

סמסונג גלקסי S8 סדוק. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
גלקסי S8 סדוק בפינה. אילוסטרציה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ואם כל זה לא מספיק כדי לתהות האם גלקסי S8 הוא מכשיר שעדיין לא בשל, נתקלו משתמשים רבים בבעיה היקרה ביותר - נטייה של המכשיר להיסדק גם בשימוש סביר וממוצע. לפי הדיווחים ברשת, למכשיר יש נטייה להתנפץ בפינות ובעיקר בגבו. גלקסי S8 אמור להיות מוגן בזכוכית גורילה 5 משוריינת אבל נראה שהמבנה של המכשיר יוצר חולשות גדולות מאוד בפינות. לפי אתרים מקצועיים ברשת, המסך המעוקל, לצד השוליים הדקיקים שתומכים בו, הם לא המתכון הטוב ביותר לעמידות. ברשת ניתן למצוא אינספור דיווחים ואף מבחני ריסוק של הגלקסי החדש ובו נראה שהוא נסדק בקלות.

במעבדת SquareTrade, לדוגמה, ביצעו מבחן מקיף לגלקסי החדש ולמרות שמדובר בזכוכית גורילה 5 שאמורה להיות עמידה במיוחד, ואף הוכיחה את עצמה בלא מעט מכשירים אחרים, המכשיר לא שרד אפילו נפילה אחת. המעבדה זרקה את הגלקסי בכל זווית אפשרית והוא התקשה להישאר שלם בכל סיטואציה. תיקון מסך גלקסי S8 עלול לעלות לצרכן הישראלי עד 1,400 שקלים, שזה כמעט מחצית ממחירו של הסמארטפון, כך שאחרי סדק או שניים תוכלו למצוא את עצמכם עם חוב גדול ממחיר המכשיר שרכשתם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אתחולים אקראיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully