וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרה חזק על הפסגה: ממציא אנדרואיד חשף סמארטפון עוצמתי

1.6.2017 / 8:25

כבר תקופה ארוכה שתעשיית המובייל ממתינה לבשורה מפיו של אנדי רובין, המכונה "אבי האנדרואיד". השבוע נחשף לראשונה הסמארטפון שהוא עיצב ולפחות על הנייר מדובר במכשיר חזק מאוד עם כמה פיצ'רים מדליקים חבויים בשרוול

כשאנדי רובין, המכונה "אבי מערכת ההפעלה אנדרואיד", עזב את גוגל לפני כשנתיים כבר היה ברור שהוא עומד לעשות משהו חדש ובזמן שחלף מאז הוא רמז לא מעט על הסמארטפון החדש שהוא עובד עליו. לפני יומיים נחשף המכשיר Essential Phone PH-1, וגם אם עוד לא ברור האם הוא יוכל לתת פייט אמיתי לאייפון ולמכשירי האנדרואיד המובילים בשוק, את הבאזז שלו הוא כבר עשה.

לדעת רובין מדובר בלא פחות ממהפכה קטנה, בעיקר בכל הקשור לתחום הצילום, שכן המכשיר שלו מודולרי ומאפשר להרכיב עליו מצלמת 360 מעלות בנוסף ליכולות הצילום השונות שלו. הניסיון של LG עם מכשיר מודולרי ב-G5 לא ממש קרץ למשתמשים ונותר רק לחכות ולראות האם הסמארטפון המודולרי באמת מת או שפשוט עדיין לא נמצאו הפיצ'רים שיקרצו למשתמשים באמת.

מבחינת העיצוב, רובין לא התפשר ועוד לפני שמישהו הספיק לבחון את הביצועים שלו, ניתן לומר ש- Essential הוא אחד המכשירים היפים שראינו השנה. למכשיר מסך מסוג LCD בגודל 5.7 אינץ' עם תצוגה מקצה לקצה, בזכות שוליים דקיקים; זה מסתמן כטרנד החם של השנה וראינו את זה כבר ב-LG G6, גלקסי S8 וגם נראה זאת כנראה באייפון 8. טרנד נוסף שמתחיל לתפוס תאוצה הוא הסרת שקע האוזניות הסטנדרטי, וגם בערכה של ה- Essential, כמו באייפון 7, תקבלו מתאם USB לאוזניות רגילות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוליים דקיקים, מערך צילום כפול, סנאפדרגון 835 - שילובים חזרים ב-Essential של אנדי רובין./מערכת וואלה!, צילום מסך

לסמארטפון מסגרת טיטניום מוזהבת ולא אלומיניום או פלסטיק כפי שנהוג במכשירים רבים כיום. גבו מוגן בציפוי קרמי מונע שריטות, ולטענת רובין, מסגרת הטיטניום מאפשרת למכשיר לצאת ללא פגע מנפילות קשות. את המסך מיגנו באמצעות זכוכית גורילה 5.

בלבו של המכשיר מעבד סנאפדרגון 835 המתקדם של קוולקום, זיכרון עבודה בנפח 4 גיגה RAM ו-128 גיגה לאחסון פנימי ללא יכולת הרחבה. השילוב הזה מבטיח כוח עיבוד רב, הרבה מעבר למה שצריך המשתמש הממוצע. למכשיר סוללה גדולה בקיבולת של 3,040 מיליאמפר-שעה והוא מצויד בחיבור USB מסוג C, המאפשר טעינה מהירה.

כאמור, גולת הכותרת ב-Essential Phone היא מערך הצילום הכפול, שכולל שתי עדשות של 13 מגה פיקסל כל אחת. בדומה למערך הצילום שמשולב במכשירי וואווי, ופותח בשילוב עם מותג הצילום לייקה, גם במכשיר של רובין יש חיישן אחד מונוכרומטי (שחור-לבן) ועוד אחד צבעוני (RGB). לעדשה מפתח צמצם בגודל f/1.85 והמערך כולל תאורת LED ופוקוס אוטומטי. לטענת רובין, המצלמה קולטת פי 200 יותר אור בהשוואה למכשירים אחרים וכך התמונות יוצאות חיות ומדויקות יותר, בעיקר בתנאי תאורה חשוכים. המצלמה מסוגלת לייצר וידאו ברזולוציית 4K ומצלמת הסלפי באיכות 8 מגה פיקסל גם זו מצלמת וידאו באיכות 4K בקצב של 30 תמונות לשנייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצלמת ה-360 מתלבשת על שני החריצים בגב המכשיר. Essential./מערכת וואלה!, צילום מסך

גם מערך השמע לא הוזנח ובמכשיר הותקנו ארבעה רמקולים ויכולת סינון רעשים. כמו רוב מכשירי האנדרואיד כיום, גם המכשיר הזה מצויד בקורא טביעת אצבע בגבו, והוא יריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.1 החדשה יחסית בגרסתה הנקייה ללא תוספות.

עדיין לא ברור בדיוק מתי המכשיר יגיע לקונים הראשונים בארה"ב, או האם ישתלם באמת לרכוש אותו בתג מחיר לא זול במיוחד של 700 דולרים. הוא יגיע בצבעי שחור, לבן, אפור וירוק ולפחות בשלב הזה הוא יקר יותר מרוב מכשירי הפרימיום בשוק.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully