וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים פרצו למרפאת ניתוחים פלסטיים והפיצו תמונות חושפניות

5.6.2017 / 8:25

מנהל רשת המרפאות לא הסכים לשלם כופר של כ-700,000 דולרים (300 ביטקוין) אז ההאקרים החלו לשלוח תמונות עירום ללקוחות יחד עם פרטיהם האישיים ודרישה שיחייבו את בעל המרפאות לשלם להם. המשטרה בליטא חוקרת אבל לא נשמע שיש להם קצה חוט

רשתות בבתי חולים בבריטניה הושבתו במתקפת סייבר הדורשת כופר. טוויטר, צילום מסך
עוד לא התאוששנו ממתקפת הכופר הגדולה./צילום מסך, טוויטר

העולם עוד לא התאושש ממתקפת הכופר WannaCry שפגעה לפני כשלושה שבועות בכ-100 אלף מחשבים ברחבי העולם, אבל זה לא אומר שאלפי מתקפות סייבר אחרות לא מתרחשות במקביל מאז. אחת הקורבנות של מתקפת סייבר אכזרית היא מרפאת ניתוחיים פלסטיים בליטא.

האקרים פרצו למערכות המחשוב של רשת המרפאות והפיצו עשרות אלפי תמונות חושפניות של המטופלים לאחר שהבעלים סירבו לשלם להם את הכופר שדרשו. לטענת הבעלים, הסכום אותו דרשו ההאקרים נאמד בכ-300 ביטקוין, השווה ערך כיום ל-700,000 דולרים. לאחר שההאקרים הצליחו לחדור למערכות המחשוב של המרפאה, הם החלו לדברי בעלי המרפאה למרר את חייהם של המטופלים.

ההאקרים לא רק איימו ואכן פרסמו תמונות חושפניות של המטופלים והטרידו את מנוחתם גם באמצעות שליחת הודעות למכשירי המובייל שלהם. מחקירת המשטרה עולה כי הפריצה למסד הנתונים של רשת מרפאות Chirurgija התרחשה בחודש מרץ השנה, ודווקא מרבית הקורבנות הם בריטים. לא נמסר כמה מטופלים בדיוק נפגעו בפריצה אולם במשטרה מוסרים כי סך הכול במסד נתונים רשומים יותר מ-1,500 מטופלים.

לטענת בעלי המרפאה, ההאקרים אף שלחו הודעות טקסט למטופלים המכילות פרטים אישיים אודותיהם ודרשו מהם לחייב את בעלי המרפאה לשלם את הכופר, אחרת ימשיכו להפיץ את התמונות החושפניות.

"אני רוצה להתנצל בפני הלקוחות שלנו", מסר מנהל המרפאה לתקשורת המקומית. "אסור להיענות בשום פנים ואופן לעברייני אינטרנט. הם מרושעים וסוחטים את הלקוחות שלנו בצורה לא הולמת". עוד מסר מנהל המרפאה כי ינסה לאתר את הפורצים ולשים קץ לפרשה בעזרת המשטרה המקומית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

ניתוח פלסטי. ShutterStock
התמונות צולמו במהלך, לפני ואחרי הניתוחים. במאגר של החברה יש כ-1,500 לקוחות./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully