וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתפתם קישור לקבל כרטיסים חינם מאל-על? גם אתם נפלתם בפח

5.6.2017 / 9:53

"אל על מציעה 2 כרטיסים חינם לכל אחד! כדי לחגוג את יום השנה ה-70" - אם גם אתם ראיתם את הכותרת הזו הבוקר משותפת על ידי חבר בפיד ומיהרתם ללחוץ כדי לזכות כבר גיליתם שמדובר בתרמית ושאין כרטיסים מתנה. שימו לב שלא רשמו אתכם בלא ידיעתכם לשירות מסרונים בתשלום

מטוס דרימליינר בואינג 787 אל על. צילום: יח"צ בואינג,
כרטיסי טיסה עולים כסף, למראה ששכחתם./צילום: יח"צ בואינג

משעות הבוקר מופץ בפייסבוק לינק המתחזה לאתר של חברת התעופה "אל-על", המבטיח שני כרטיסים מתנה לכל אחד. כשהוא מוצג בפייסבוק, הלינק כולל צילום של כרטיס טיסה של אל-על ותחתיו הכותרת: "אל על מציעה 2 כרטיסים חינם לכל אחד! כדי לחגוג את יום השנה ה-70".

לחיצה על הלינק מובילה לעמוד בכתובת http://elal-com.us/?DNLM0mt, שם עולה הודעת פופ-אפ המציינת שוב כי זכיתם בכרטיסים (מה שאמור כבר להדליק נורה אדומה). האתר עצמו בסיסי מאוד וכולל שאלון בשלושה חלקים. השאלות אינן רלוונטיות באמת ובשלב הבא מתבקשים הגולשים לשתף את הקישור באמצעות לחיצה על לייק באתר עצמו.

עד כה עשרות ישראלים כבר נפלו בפח ושיתפו את הקישור ונראה שהלינק הזה רק הולך ותופס תאוצה. בדיקה של הדומיין מגלה כי הוא נרשם רק אתמול (4 ביוני 2017) על ידי וואסים א. עלי (Waseem A Ali) ושם החברה הרשומה היא Micron Web Services. כתובת החברה לפי רישום הדומיין ממוקמת בברוקלין שבניו יורק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה זה נראה - שתדעו להיזהר./מערכת וואלה!, צילום מסך

השאלון מושקע אך מתורגם בצורה לא מדויקת במיוחד לעברית (מה שאמור להדליק עוד נורה אדומה). לדברי אמיר כרמי, מנהל טכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET ישראל, "בתום השאלון, לחיצה על שיתוף או לייק מובילה לאתר אחר עם הפנייה בערבית. האתר לא מוריד נוזקה ברקע אבל אחרי שעושים לייק ולוחצים על קישור בערבית מגיעים לסקר נוסף שם מבקשים להכניס את מספר הטלפון כדי לצרף את הגולשים בלי ידיעתם לשירות מסרונים פרימיום בתשלום. הסמסים נשלחים ואז נמחקים ללא ידיעתכם ואת התרמית מגלים רק בחיוב החודשי. אני מציע לבקש מחברת הסלולר לא לאפשר לרשום את המנוי לשירותי פרימיום כאלה ולשים לב תמיד לכתובת האתר שגולשים אליו".

לאחר שבדקנו את הלינק פנינו לאל-על, שם מבקשים להבהיר כי "מדובר בהודעה שקרית (ספאם). אל על פנתה כבר אתמול לחברה שהאתר הפיקטיבי יושב בשרתיה וביקשה להסירו באופן מידי. עד כה טרם הוסר האתר ואל על בוחנת את המשך צעדיה. במקביל פנתה אל על לפייסבוק בבקשה להסיר את הקישור".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלבי השאלון השונים - לא אכפת להם מה תענו, העיקר שתלחצו על השיתוף./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully