וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב מאוד נראה הרבה פחות פרסומות באינטרנט

6.6.2017 / 10:06

בעוד כחצי שנה דפדפן כרום יחסום בעצמו את כל הפרסומות שמפריעות בצורה קיצונית לחוויית הגלישה: פרסומות הקופצות מאחורי הקלעים, כדף אינטרנט נפרד, סרטוני וידאו שמכריחים את המשתמש לצפות בהם טרם ניגון הסרטון ועוד

מחשב עם ספאם. ShutterStock
גוגל תעשה סדר בין הפרסומות הטובות לפרסומות הרעות./ShutterStock

פרסומות ומודעות קופצות עדיין מציפות את האינטרנט למרות שבקרב רבים מהמשתמשים הן נכחדו מזמן תודות לחוסמי פרסומות. עם זאת, כל חוסם פרסומות יודע שעם הזמן יותר ויותר אתרים מצליחים לעקוף את התוספים של הדפדפן ולהציג את הבאנרים. כעת גוגל החליטה להכריז מלחמה על פרסומות, למרות שהיא עצמה עושה רווחים נאים מאוד מפרסום ברשת.

לפני כחודשיים גוגל יצאה במהלך שמטרתו להיפטר מפרסומות באתרים, על-ידי הטמעת חוסם פרסומות מובנה בדפדפן כרום, הפופולרי ביותר בעולם. המהלך צפוי לצאת לפועל בתחילת שנת 2018, באחד מהעדכונים החודשיים הקבועים שגוגל משחררת לדפדפן שלה.

העדכון לא יחסום את כל הפרסומות באופן גורף, אלא רק פרסומות שמפריעות בצורה קיצונית לחוויית הגלישה, לדברי החברה. במילים אחרות: הסיבה למהלך היא כדי למגר את חוסמי הפרסומות שמקורם בחנות המקוונת של גוגל, וחוסמים בצורה גורפת את כל הפרסומות, גם העדינות. בארה"ב, למשל, כרבע מהגולשים משתמשים בחוסם פרסומות, מה שמקטין את רווחי גוגל מפרסומות.

גוגל כרום. ShutterStock
עוד לא החלטנו האם גוגל לקחה את תפקיד השוטר הטוב או השוטר הרע./ShutterStock

הגישה הזו של גוגל למעשה מקטינה את חורי המסננת ומאפשרת לפרסומות שעומדות בתקן מסוים להופיע, תוך כדי סינון אוטומטי של פרסומות שלא עומדות בתנאים שתציב גוגל. הפרסומות שגוגל מקווה להכחיד הן פרסומות הקופצות מאחורי הקלעים, כדף אינטרנט נפרד, ואינן מהוות חלק מהתוכן; סרטוני וידאו שמכריחים את המשתמש לצפות בהם טרם ניגון הסרטון ועוד אמצעי שיווק אגרסיביים. לגבי יוטיוב, כנראה שנצטרך להמשיך להשתמש בחוסם פרסומות ייעודי.

כדי לסייע לבעלי האתרים, שמרוויחים מפרסום אגרסיבי, להסתגל למציאות החדשה תפתח גוגל כלי שידריך אותם כיצד להתאים את הפרסומות שלהם. גוגל כמובן תתריע בפני בעלי אתרים על כל פרסומת שתיחסם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully