וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לבזבז פחות זמן בסמארטפון? הפכו אותו לשחור-לבן

8.6.2017 / 11:10

מסך הסמארטפון הצבעוני מלא בגירויים חזקים שגורמים לנו לחזור אליו שוב ושוב ללא הפסקה. עובד לשעבר בגוגל, שהפך ללוחם מוכר בתקשורת נגד ההתמכרות למכשיר הנייד, מציע לנסות את הטיפ הזה כדי לחסוך לא מעט זמן מבוזבז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה באמת מוריד את החשק להשתמש בסמארטפון./מערכת וואלה!, צילום מסך

טריסטן האריס, עובד לשעבר בגוגל, טוען כי הבין לפתע כיצד ענקיות עולם הטכנולוגיה משעבדות את המשתמשים לגאדג'טים באמצעות תעלולים פסיכולוגיים. תובנה זו גרמה לו להתפטר, ומאז הוא מייעץ להמונים כיצד ניתן להפסיק את ההתמכרות לסמארטפון. הרעיון האחרון שלו גם נשמע די הגיוני - שנו את הצבעים שמציג הסמארטפון לשחור-לבן.

לטענתו של האריס, מסך הסמארטפון הצבעוני מלא בגירויים חזקים שגורמים לנו לחזור אליו שוב ושוב ללא הפסקה, מ-2,600 ליותר מ-5,400 פעמים ביום. כשהמסך מוצג בצבעי שחור-לבן בלבד, הגירויים הללו נחלשים וניתן להתנגד להם יותר במשך היום. המסך הפשוט הרבה פחות מרגש, והבדיקה האובססיבית של המכשיר פוחתת.

יצרניות הסמארטפונים עצמן כוללות אפשרות לתצוגת שחור-לבן, המיועדת בדרך כלל לסובלים מלקויות ראייה. הן באנדרואיד והן באייפון, תמצאו אפשרות זו תחת תפריט הגדרות הנגישות (Accessibility) של המכשיר. אם תשאלו אותנו, המראה המונוכרומטי של המסך עשוי להיות גם יפה יותר, למקרה שנמאס לכם מהתצוגה הצעקנית של אפליקציות מודרניות ואתם מעדיפים להתמקד בתוכן עצמו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully