וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס התרסק אחרי שה-GPS שלח את הטייס למסלול שלא קיים

13.6.2017 / 12:16

לאחר שלושה סיבובים באוויר בניסיון נואש לאתר את מסלול הנחיתה, איבד הטייס את השליטה על המטוס, התרסק, התנגש בקיר והתהפך. למרבה המזל, הטייס והנוסע שישב מאחוריו יצאו מהמטוס המרוסק ללא פגע, אם כי המטוס ספג נזק רב והושבת. חברת ה-GPS: הוא השתמש בגרסה ישנה

אזור התרסקות מטוס קל במלבורן, אוסטרליה, 21 בפברואר 2017. רויטרס
שדה התעופה לא היה קיים. התרסקות מטוס קל באוסטרליה/רויטרס

בוודאי שמעתם כבר סיפורים על נהגים שמצאו עצמם בשטח לא סלול או אפילו כאלה שנקלעו לאזור מסוכן לאחר שסמכו לחלוטין על מכשיר ה-GPS שלהם וכלל לא טרחו לנסות ולהתמצא או להתמקד בדרך. אבל מה תעשו אם תטוסו בשמיים ולפתע תגלו שמכשיר הניווט שלכם הטעה אתכם? זה בדיוק מה שקרה בסקוטלנד, ותקלת GPS גרמה להתרסקותו של מטוס נוסעים קל.

לפי דוח החקירה הרשמי שהתפרסם השבוע, באירוע שהתרחש לפני כשנה טייס המטוס בן ה-53 השתמש במכשיר ניווט מתוצרת חברת Garmin, שתכנן עבורו מסלול לשדה תעופה באזור אברדינשייר. אלא ששדה תעופה כזה כלל לא קיים, ולאחר שלושה סיבובים באוויר בניסיון נואש לאתר את מסלול הנחיתה, איבד הטייס את השליטה על המטוס, התרסק, התנגש בקיר והתהפך. למרבה המזל, הטייס והנוסע שישב מאחוריו יצאו מהמטוס המרוסק ללא פגע, אם כי המטוס ספג נזק רב והושבת.

חברת Garmin הגיבה למקרה ואנשיה ציינו כי שדה התעופה אכן אינו מופיע במאגרי הנתונים הנוכחיים שלהם, כך שייתכן והטייס השתמש בתוכנה ישנה ולא מעודכנת ולכן יצא למסלול טיסה שגוי. החוקרים אינם מציגים מסקנות חד-משמעיות בעקבות האירוע, אך נדמה שהן מובנות מאליהן: עדיף לסמוך על העיניים מאשר על מכשיר ה-GPS, בוודאי אם זה מנסה לגרום לכם לנחות במסלול שאיננו קיים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully