וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפן התנגש בעמוד חשמל וגרם להפסקת חשמל ענקית בעמק הסיליקון

13.6.2017 / 12:35

איך רחפן אחד קטן גורם לנזק רב כל כך? כנראה שצריך לדעת בדיוק איפה לרסק אותו. לפי עדי ראייה, תושב מאונטיין וויו הסתלק מהמקום ברגע שראה את הנזק שגרם וטרם נלכד. אחרי שעות רבות הצליחו הרשויות לחבר את אלפי התושבים לחשמל

יח"צ - חד פעמי

אלפי תושבים בעיר Mountain View שבקליפורניה (שם ממוקם גם מטה גוגל וחברות היי-טק נוספות) נותרו בעלטה מוחלטת למשך כמה שעות לאחר שתושב המקום איבד שליטה על הרחפן אותו הטיס וקרע כבלי חשמל. טרם נמסר מה הסיבה להתרסקות, או יותר מעניין - איזה דגם בדיוק הוא הטיס - אך הנזק שנגרם מכלי הטיס הזעיר היה רב מאוד ולדברי הרשויות המקומיות, לאורך שעות רבות צוותים של חברת החשמל המקומית התקשו לחבר את בתי התושבים לרשת החשמל. הנזק שגרם הרחפן נאמד בכמה עשרות אלפי דולרים.

עדי ראיה סיפרו שהטייס עזב את המקום ברגע שהבחין כי גרם לנזק וכי מדובר להערכתם באדם בשנות ה-50 לחייו, מכיוון שצבע שערו היה אפרפר, אולם לא הצליחו לזהותו במדויק. רק לאחר חצות, כשעה לאחר ההתרסקות, הוזעקה שירותי החירום למקום בו חוטי החשמל נותרו חשופים וקרועים.

למנהל התעופה הפדרלי בארה"ב (FAA) יש הנחיות ברורות בכל הנוגע להטסת רחפנים וכלי טייס פרטיים ברחבי המדינה. לפי הנחיות אלו, אין להטיס את הרחפן באזורים מיושבים, בקרבת אנשים או מכשולים כמו עמודי חשמל. אמנם מטיס הרחפן עוד לא נתפס אבל כשזה יקרה, הוא צפוי אולי לעמוד לדין פלילי. בחודש פברואר השנה נידון תושב סיאטל ל-30 ימי מאסר לאחר שאיבד שליטה על הרחפן, פגע בהולך רגל, וגרם לפציעתו באורח קשה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully