וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד פייסבוק נמלט על חייו לאחר שמחק פוסטים של מחבלים - ונחשף

אילן גלר

18.6.2017 / 9:01

חלק מעורכי התוכן של פייסבוק קיבלו בקשות חברות לחשבונותיהם האישיים מצד גורמים חשודים שנגדם פעלו במסגרת עבודתם. "העונש שנותנים דאעש על עבודה בארגוני ביטחון מערביים הוא עריפת ראש", הסביר עובד פייסבוק עירקי שזהותו נחשפה בגלל באג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסתה בפייסבוק, אילוסטרציה./מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת מאמציה לפקח על התכנים העולים לרשת החברתית, מעסיקה פייסבוק אלפי עורכי תוכן שתפקידם לבחון דיווחים על פוסטים פוגעניים ואף מסוכנים. הם אלו שמסננים את התכנים ובוחרים האם לחסום פרופיל או רק להסיר פוסט מהאוויר ולהסתפק באזהרה.

בשל תפקידם הרגיש, פייסבוק מקפידה לשמור את זהותם של מסנני הפוסטים בסוד. לרוב זה מצליח והעובדים אינם נחשפים לאיומים ישירים מצד גולשים ממורמרים וארגוני טרור, אותם הם מצנזרים, אך לפני כמה שבועות באג במערכות של פייסבוק אפשר לאותם פעילים בארגוני טרור לגלות בדיוק מי האחראי למחיקת הפוסטים שלהם.

הבאג התגלה לאחר שחלק מעורכי התוכן קיבלו בקשות חברות לחשבונותיהם האישיים מצד גורמים חשודים שנגדם פעלו במסגרת עבודתם. בצוות האבטחה של פייסבוק הבטיחו מיד לתקן את התקלה, אך חלפו שבועיים נוספים עד שהיא נפתרה לחלוטין וזהותם של מסנני התכנים נהפכה שוב לחסויה.

עבור אחד מעורכי התוכן, פליט עיראקי שעבד במטה פייסבוק באירלנד (שם מסננים גם את הפוסטים מישראל, שמדווחים כפוגעניים), הסיכון של חשיפת שמו בפני ארגוני הטרור היה גדול מדי והוא ברח מהמדינה. לאירלד הוא חזר רק לאחר שהשתכנע כי איש לא רודף אחריו ולדבריו, "העונש שנותנים דאעש על עבודה בארגוני ביטחון מערביים הוא עריפת ראש. כל מה שהם צריכים לעשות הוא לספר עליי לפעיל קיצוני שנמצא פה". כעת הוא תובע את פייסבוק על הנזק הפסיכולוגי שנגרם לו בעקבות הפרשה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

פייסבוק. ShutterStock
מתברר שדאעש לא מקבלים בהבנה מחיקה של פוסטים שלהם./ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully